اخبار داغ

در نشست ستاد مبارزه با کرونا مطرح شد؛

افزایش نگران‌کننده مبتلایان به کرونا در گچساران

افزایش نگران‌کننده مبتلایان به کرونا در گچساران
فرماندار گچساران گفت: ما به دنبال این نیستیم که برای صنفی مشکل ایجاد کنیم اما اولویت سلامت شهروندان است، گشت‌های مشترک با اولویت نظارت و بازرسی بر ادارات، بازار و اصناف به خصوص صنوف پر ریسک از جمله بازار میوه و تره بار با جدیت انجام گیرد و اگر این موارد رعایت نشود تصمیمات سخت‌تری اتخاذ خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، چهل و هشتمین نشست ستاد مقابله با کرونا به ریاست فرماندار و دیگر روسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 در ابتدای این نشست سیدطاهر حسینی، رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: از تیرماه امسال تاکنون تعداد 2 هزار و 123 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا به بیمارستان شهید رجایی گچساران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و 382 نفر به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده اند.

,

وی افزود:از این تعداد 741نفر بستری شدند و تاکنون 51بیمار کرونایی برای ادامه درمان به بیمارستان شهید جلیل یاسوج اعزام شده اند هرچند اعزام بیماران کرونایی برای ادامه درمان به استان کاهش یافته است.

,

حسینی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 100 بیمار کرونایی در بخش آی. سی، یو این بیمارستان بستری شده که متاسفانه از تیرماه امسال تاکنون26 بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد متوفی 22 بیمار کرونایی در بیمارستان و چهار بیمار نیز در منزل وفات یافته اند.

,

وی درادامه اظهارکرد: اکنون30بیمار مبتلا به کرونا دربخش کرونایی بستری که از این تعداد چهار نفر در بخش آی. سی، یو بیمارستان و از این تعداد 9 بیمار مبتلا مثبت به کرونا در مراقبت‌ های ویژه بستری هستند.

,

ملک زاده،معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه این نشت گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از چهارهزار و 688تست کرونا از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده که از مجموع نمونه تست‌های دریافت شده از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا متاسفانه 29.9 درصد به این ویروس مبتلا شده‌اند.

,

وی افزود: تعداد بهبودیافتگان از ویروس کرونا 66.6 دهم درصد بوده که از مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا 46.7 درصد خانم و 53.3 درصد نیز آقا بوده است و همچنین از مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا بیش از 89درصد در سطح شهر و بیش از 10درصد در مناطق روستایی شناسایی شده‌اند.

,

ملک زاده افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 11درصد از کادر درمان و بهداشت به کرونا مبتلا شده و  از مجموع تعداد این افراد 2.8 درصد کادر بهداشت و تعداد 8.8 درصد کادر درمان به کرونا مبتلا شده اند.

,

فرماندار گچساران درادامه  ضمن گلایه از  به عدم حضور برخی از روسای ادرات در نشست ستاد مقبله با بیماری کرونا گفت: وقتی که از مدیران دعوت می‌شود از قبل پاشنه آشیل‌ها بررسی شده است و حضور مدیران در چنین نشست‌های الزامی است و نمی توان تمامی سختی کار از جمله نظارت و بازرسی بر صنوف مختلف را به دوش تنها چند دستگاه انداخت.

,

خوانپایه افزود: روزانه آمار ستاد کرونا پیگیری و رصد می شود و آماری که چند روز اخیر اعلام شده متاسفانه کمی نگران کننده است و آمار روند صعودی دارد؛امروز 38 نفر مبتلا و مشکوک در بیمارستان‌های نفت و شهید رجایی بستری هستند، تغییر فصل، بازگشایی مدارس و برگزاری مراسمات رسمی یکی از عوامل افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا در شهرستان است.

,

فرماندار گچساران تصریح کرد: ما نمی گوییم که مراسمات رسمی از جمله مراسمات مذهبی برگزار نشود اما اکنون در شرایط خاص قرار گرفته‌ایم و اولویت ما سلامت و اگر این روند ادامه پیدا کند دچار بحران خواهیم شد هرچند در نشست قبلی ستاد مقابله با کرونا تاکید شد که نظارت بر امکان عمومی و صنوف تشدید و کارگروه های جدیدی تشکیل شود، در چند روز اخیر طی بازدیدی که از بازار میوه و تره‌بار داشته‌ام اوضاع این بازار نگران‌کننده است.

,

وی گفت: انتظار داریم که هر دستگاه تخصصی بر زیر مجموعه خود نظارت داشته و کار را بر گردن یک دستگاه دیگری نیاندازد،برخی از صنوف پرریسک و دفاتر پیش خوان از استان تماس گرفته شد که این صنوف اگر پروتکل بهداشتی رعایت نکنند، تعطیل شوند.

,

فرماندار گچساران اظهارکرد: چنانچه بازار و صنوف پرریسک پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند حتما تعطیل و به جد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، کادر درمان خسته شده است و دلیلی ندارد یک دستگاه اطلاعات تخصصی نداشته باشد و یا کار را برگردن یک دستگاه دیگر بیاندازد.

,

خوانپایه بیان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه ها اطلاعات در حوزه خود را دریافت نکرده‌اند و این جای تأسف دارد که ما دعوت نامه ارسال می‌ کنیم و این ادارات فقط حضور فیزیکی دارند، در بحث آرامستان ها باید جدی گرفته شود چرا که گسترش ویروس از تجمعات صورت می گیرد.

,

وی در ادامه به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: ما تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و دانش آموزان را اجبار به حضور فیزیکی درمدارس نکرده‌ایم،در بحث صنوف هم  ما به دنبال این نیستیم که برای صنفی مشکل ایجاد کنیم اما اولویت سلامت شهروندان است،گشت های مشترک با اولویت نظارت و بازرسی بر ادارات، بازار و اصناف به خصوص صنوف پرریسک از جمله بازار میوه و تره بار باید با جدیت  انجام گیرد و اگر این موارد رعایت نشود تصمیماتی سخت تری اتخاذ خواهد شد.

,

وی ادامه داد: در زمینه ادارات اولویت بازرسی از بانک ها و مراکز تجمعاتی انجام گیرد،برگزاری مراسم اربعین منوط به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و ما تابع دستورات هستیم.

,

 فرماندار گچساران افزود:روند افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا در شهرستان ما را نگران کرده است، هرچند روند فوتی کرونا در گچساران کاهش یافته است و شرایط در این زمینه بهتر شده است، برای تخصیص دارو انتظار می رود که شبکه بهداشت و بیمارستان‌ها پیگر این موضوع باشند تا با مشکل مواجه نشویم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه