اخبار داغ

نظری در گفت‌وگو با دانا:

قانون «تاسیس شرکت‌های مهندسی کشاورزی» در مجلس بررسی می شود/ به دنبال پیوند مزرعه با دانشگاه هستیم

قانون «تاسیس شرکت‌های مهندسی کشاورزی» در مجلس بررسی می شود/ به دنبال پیوند مزرعه با دانشگاه هستیم
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال آن هستیم تا با ایجاد شرکت های مهندسی کشاورزی با سازوکار های مشخص، فارغ التحصیلان بخش های کشاورزی اعم از امور زراعی و باغبانی تا آب و خاک برای ورود به بازار کار در این شرکت ها ثبت نام کنند.
[

علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به عدم پیوند تحقیقات و علم و فن آوری با مزرعه و تولیدکنندگان گفت: متاسفانه آنچه سالهاست در حوزه کشاورزی که از اهمیت بالایی در تولید و اشتغال‌زایی دارد، رخ می دهد این است که عملا کشاورزان مسیر خود را طی می کنند و مراکز علمی و فن آوری در این حوزه کار خودشان را انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عضو کمیسیون کشاوری، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه سالهاست که در بخش های مختلف بر پایان دادن شیوه سنتی کشاورزی و انجام این مهم به شیوه مدرن تاکید شده است اما متاسفانه پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه نداشتیم عنوان کرد: عدم پیوند مزرعه و بخش فن آوری های کشاورزی تداوم کشاورزی به شیوه سنتی است که این امر خسارات بسیاری را برای کشور به دنبال داشته و موجب کاهش بهره وری در بخش تولید و عرضه خواهد شد.

,

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه با هدف پر کردن این خلا و ایجاد حلقه مفقودی ارتباط مزرعه  با فن آوری های کشاوری طرحی با این عنوان آماده شده است گفت: این طرح به عنوان قانون تاسیس شرکت های مهندسی آماده اعلام وصول در مجلس است.

,

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به جزئیات این طرح گفت: در این طرح به دنبال آن هستیم تا با ایجاد شرکت های مهندسی کشاورزی با سازوکار های مشخص، فارغ التحصیلان بخش های کشاورزی ائم از امور زراعی و باغبانی تا آب و خاک برای ورود به بازار کار در این شرکت ها ثبت نام کنند.

,

نظری ادامه داد: از سوی دیگر کشاورزان ملزم خواهند شد برای انجام کشت با مهندسین کشاورزی در این شرکت ها طرف قرارداد باشند و به تناسب حجم مزرعه با یکی از مهندسین این شرکت ها همکاری داشته باشند.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ویژگی های قرادادی بین کشاورزان و شرکت های مهندسی گفت: قرارداد به این صورت است که هر مقداری که از سطح متعارف میانگین هر سال افزایش درآمدی داشتند، درصدی از آن به کشاورز و درصدی از آن به مهندسین شرکت های مهندسی اختصاص پیدا کند.

,

وی با اشاره به اینکه از این طریق فن آوری و علوم روز در حوزه کشاورزی به مزرعه منتقل خواهد شد  تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح در مجلس زمینه ای فراهم می شود تا رونق کشاورزی مدرن در کشور، سطح بهره وری افزایش یافته و برای بیش از 150 هزار نفر ار فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی اشتغال زایی به وجود آید.

,

نظری تاکید کرد: براساس این طرح مقرر خواهد شد ارائه هرگونه تسهیلات به کشاورزان از طریق وزات جهاد کشاورزی مستلزم انعقاد این قرارداد باشد.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح پیشنهادی ما به مجلس می تواند نقص ارتباط دانشگاه با مزرعه را برطرف کند، گفت: در این طرح به دنبال آن هستیم که کشاورزان را به سمت شرکت های مهندسی سوق داده تا با بهره گیری از علوم روز به سمت کشاورزی مدرن و افزایش بهره وری در این حوزه پراهمیت حرکت کنیم. ضمن اینکه زمینه کوچ سازی دولت نیز فراهم خواهد شد.

,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه