اخبار داغ

پروژه‌ای بالاخره پس از چهار سال انجام می‌شود

روستایی در تفت که معطل چند صدمتر لوله‌گذاری آب هستند/ فرماندار تفت: قول پیگیری داد

روستایی در تفت که معطل چند صدمتر لوله‌گذاری آب هستند/ فرماندار تفت: قول پیگیری داد
کلنگ زنی پروژه شبکه توزیع آب شرب روستای باغبید شهرستان تفت در سال 95 زده شد ولی پایان نیافت که فرماندار تفت قول پیگیری و شروع پروژه را داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، تفت یکی از شهرستان‌هایی در استان یزد است که دارای بیشترین روستا و مناطق ییلاقی بوده که همیشه در روزهای تعطیل و اعیاد مختلف به‌واسطه آب‌وهوای مناسبی که دارد شاهد حضور مسافران از مناطق مختلف کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

روستاهای این شهرستان که بعضاً دارای 20 خانوار یا بیشتر است نیازمند آب، برق و گاز هستند که با تلاش‌هایی که در سالیان گذشته صورت گرفته، این مسائل تا حدی مرتفع شده است.

,

اما یکی از چالش‌های عمده برخی از این روستاها این است که بعضاً مجبور به استفاده از آب شرب به‌صورت سیار بوده و از لوله‌کشی برخوردار نیستند و همین مسئله به یک مشکل بزرگ مردم روستاهایی تبدیل‌شده که برای حفظ آبادانی مناطق خود، به‌مانند بسیاری از مردم از روستاها به سمت مرکز استان نقل‌مکان نکردند.

,

روستای باغبید شهرستان تفت یکی از این روستاهایی است که با مشکل آب روبه‌رو بوده و طبق گفته یکی از ساکنین این روستا، در سال 95 مراسم کلنگ زنی پروژه شبکه توزیع آب شرب این روستا زده اما در طول این چند سال کارهای نهایی آن پیگیری نشد و مردم این روستا همچنان چشم‌انتظار هستند تا این چالششان مرتفع شود.

,

 

,

لوله‌گذاری روستای باغبید شهرستان تفت به‌زودی انجام می‌شود

, لوله‌گذاری روستای باغبید شهرستان تفت به‌زودی انجام می‌شود, لوله‌گذاری روستای باغبید شهرستان تفت به‌زودی انجام می‌شود,

علیرضا نوکار فرماندار شهرستان تفت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص وضعیت شبکه آب‌رسانی این روستا و دیگر روستاهای این شهرستان، گفت: روستای باغبید شهرستان تفت در سال 95 اولین روستایی بود که کلنگ زنی شبکه توزیع آب شرب آن زده شد اما به دلایلی این طرح به پایان نرسید و در پیگیری‌هایی که اخیراً صورت گرفت باوجود هزینه‌های سنگین، خرید لوله برای اتمام این کار در چند روز گذشته انجام شد.

, یزدرسا,

وی بابیان اینکه برای اتمام پروژه روستای باغبید 700 متر لوله‌گذاری نیاز است، اضافه کرد: طی صحبتی که با مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان یزد داشتم، وی دستور این را دادند که در این هفته کار لوله‌گذاری این روستا آغاز و فرمانداری تفت نیز ماشین‌آلات و تجهیزات را برای حفاری و غیره تأمین کند.

,

نوکار با اشاره به اینکه امیدواریم با تلاش‌هایی که در حال انجام است، طی هفته‌های آینده شاهد اتمام لوله‌گذاری این روستا باشیم اذعان داشت: ان‌شاءالله پس از لوله‌گذاری وارد مرحله واگذاری انشعاب در این روستا باشیم.

,

فرماندار تفت بابیان اینکه دیگر روستاهای شهرستان تفت نیز به‌مرور کار لوله‌گذاری انجام‌شده و بعضاً در حال انجام است اظهار داشت: لوله‌گذاری این روستاها با توجه به تأمین اعتبار، نوع شبکه و طرح شرکت آب و فاضلاب انجام‌شده است.

,

وی در پایان اضافه کرد: در این روستا قریب به 30 خانوار ثابت زندگی می‌کنند و برخی نیز در ایام تعطیل به این روستا سفر می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه