اخبار داغ

انزوای شوراهای شهر و روستا؛

انتظار ۸۰ ماهه شوراهای بهار برای دیدار با استاندار

انتظار ۸۰ ماهه شوراهای بهار برای دیدار با استاندار
در یک سال پایانی از عمر دولت یازدهم شاهد گلایه مندی اعضای شوراهای شهرهای بهار از نادیده گرفته شدن شوراها از سوی استاندار هستیم به طوریکه هر یک از اعضای شوراهای شهرهای بهار به گونه ای از این مسئله گلایه مند بوده و در سخنان خود بارها اظهار داشته اند که ماهها و سالها درخواست دیدار با استاندار را داده اند، اما از این درخواست اجابت نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ طبق قانون اساسی کشورمان شوراهای شهرها و روستاها به عنوان نمایندگان مردم و به رای مردم در هر شهر و روستا انتخاب می شوند و بهترین امکان برای ارتباط مردم و مسئولینند، اما گویا این جایگاه برای دولتی ها دارای اعتبار چندانی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

رئیس شورای شهر صالح آباد پیش از این اظهار داشته بود که “بیش از ۱۵ ماه است که موفق به دیدار استاندار نشده ایم” و با احتساب ماههای اخیر هم اکنون این عدد به ۱۹ ماه رسیده است.

,

بهزاد مقدم در مصاحبه ای که قبلا انجام داده بود، از نادیده گرفته شدن اعضای شورا گلایه کرده و خواستار تغییر این دیدگاه در مسئولین شده بود.

,

نوشداروی پس از مرگ سهراب

, نوشداروی پس از مرگ سهراب, نوشداروی پس از مرگ سهراب,

حسین فیض الهی، رئیس شورای شهر بهار نیز پیش از این در واکنش به حضور بدون اطلاع قبلی استاندار در شهر بهار و بازدید از پروژه جزیره شادی بدون اطلاع و حضور اعضای شورا و شهردار بهار این حضور را نوشداروی پس از مرگ سهراب خطاب کرده و عنوان کرده بود که مدت سه سال است که تقاضای دیدار با استاندار را داشته ایم اما هیچ توجهی به این تقاضا نشده است.

,

از سوی دیگر مصطفی اسلامی، عضو شورای شهر مهاجران نیز با اظهار گلایه از نگاه بالا دستی مدیران به شوراها، جایگاه شوراها را در ساختار سیاسی کشور کم اهمیت دانسته و او نیز از انتظار دو ساله شورای شهر مهاجران در دیدار با استاندار خبر داده بود.

,

در قضیه پر سرو صدای بسته شدن یک شبه راه مواصلاتی بهار لالجین به منظور تکمیل راه آهن غرب کشور نیز فریاد اعضای شورای این شهر بلند شد و رئیس شورای شهر لالجین از بسته شدن یک باره این راه بدون اطلاع اعضا ابراز گلایه مندی کرده و در سخنانش از نادیده گرفته شدن همیشگی اعضای شوراهای شهرها و روستاها گلایه کرده بود.

,

شوراهای شهر و روستا در انزوای کامل به سر می برند

, شوراهای شهر و روستا در انزوای کامل به سر می برند, شوراهای شهر و روستا در انزوای کامل به سر می برند,

در گزارشی حسینقلی پور شوراهای شهر و روستا را در انزوای کامل دانسته و اذعان داشته بود: متاسفانه شوراهای شهر و روستا در انزوای کامل به سر می برند تصمیمات دولتی بدون اطلاع و مشورت آنها گرفته می شود.

,

وی شوراهای شهر و روستا را واسطه بین مردم و مسئولین دانسته و اعلام کرده بود: هدف از تشکیل شوراها ارتباط مردم و مسئولین بوده و شوراها بیشترین کمک را در حل مشکلات می توانند به دولت کنند، اما این موضوع همواره نادیده گرفته می شود.

,

با این تفاسیر مشخص است که استاندار همدان رغبتی برای دیدار با اعضای شوراهای شهرهای بهار نداشته و در تصمیم گیری ها نیز اعضای شوراها نه تنها حضور ندارند که حتی بی اطلاع هم هستند و این مشتی است نمونه خروار و احتمالا این مشکل در دیگر مناطق استان نیز وجود دارد.

,

جالب اینجاست که یک سال پیش روی ما یک سال پایانی هم دولت و هم شوراهای شهر است و آنچه که باعث شده اعضای شوراها در این یک سال آخر بی مهابا از استاندار گلایه کنند، آخرین فرصت خود در این دوره و اطمینان از عوض شدن دولت در یک سال آینده است.

,

به نظر می رسد که تاکنون شورایی ها در حال مماشات با دولتی ها بوده اند تا شاید راهی برای دیدار با استاندار و حل مشکلات شهرشان بیابند و حالا که به سال آخر رسیده اند همه بی رودربایستی حرف خود را می زنند و بی پرده لب به گله و شکایت از مسئولین دولتی از رده بالا گرفته تا رده پایین می کنند.

,

جالب اینجاست که فرماندار بهار که بالاترین مقام دولتی در شهرستان است، در این پازل هیچ جایگاهی ندارد، فرمانداری که نتواند برای اعضای شورای شهرهای خود یک وقت دیدار با استاندار محیا کند آیا می تواند پاسخگوی دیگر خواسته های آنها که منتخب مردم هستند باشد؟

,

انتظار ۸۰ ماهه شورایی ها در دیدار با استاندار دولت تدبیر و امید بسیار طاقت فرسا و ناامیدکننده است، دولتی ها نیز در این سال آخر گویا پنبه در گوش نهاده و گوششان بدهکار کسی نیست و این یک سال را باید سال جدال بین شورایی ها و دولتی ها دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه