اخبار داغ

دفاع مقدس دیروز؛ تجربه ای مقدس برای امروز؛

دفاع مقدس مدلی مطمئن از سبک زندگی تا اتکا به توان داخلی +تصاویر

دفاع مقدس مدلی مطمئن از سبک زندگی تا اتکا به توان داخلی +تصاویر
لزوم الگوگیری از همه ابعاد دفاع مقدس امروز به حق راهگشای و چراغ راه هم مردم و هم مسئولان است و بی شک با تجربیات دفاع مقدس می تواند بسیاری از موانع را برداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزدرسا، دفاع مقدس، رخدادی که پیش تر از آنکه یاداور روزهای سخت یک انقلاب نوپا چون انقلاب اسلامی باشد، روای یک تجربه مقدس است که تا ابد سرلوحه درس عشق اموزی و فداکاری در همه دوره های یک ملت باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

امروز حکمت چنگ تحمیلی برای مردم ایران روشن تر شده است، سال های سختی که در روزهای اول انقلاب بر مردم دلداده خمینی تحمیل شد تا امروز که شرایط جنگ اقتصادی و فرهنگی قرار گرفته اند یک گام جلوتر از دیگر کشورها و با تجربه عظیم تر پا در عرصه این جنگ بگذارند.

,

لزوم الگوگیری از همه ابعاد دفاع مقدس امروز به حق راهگشای و چراغ راه هم مردم و هم مسئولان است و بی شک تجربیات دفاع مقدس حتی در ابعاد غیر نظامی مانند، جلوه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی علمی در زمان حال که شرایط گاها از زمان جنگ هم حساس تر شده است می تواند بسیاری از موانع را بردارد.

,

, ,

 

,

***دفاع مقدس الگویی برای رفع چالش های امروز

, ***دفاع مقدس الگویی برای رفع چالش های امروز, ***دفاع مقدس الگویی برای رفع چالش های امروز,

محمود شاهپورزاده رزمنده یزدی و پیشکسوت و راوی هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار یزدرسا درباره عوامل موفقیت ما جنگ هشت ساله یادآور شد: در زمان جنگ امکانات ما اصلا قابل قیاس با دشمن نبود و کمبودهای ما به قدری بود که حتی در مواردی مانند کلاه آهنی هم کمبود داشتیم، یا مثلا ما شبانه وقتی برای شکار تانک‌های دشمن می‌رفتیم با نارنجک تفنگی می‌رفتیم و آرپی جی نداشتیم.

,

شاهپورزاده خاطرنشان کرد: ندای گرم حضرت امام بود که رزمندگان را زیر یک پرچم جمع کرد و رزمندگان با اعتقاد می‌جنگیدند و خود را معطل کمبود سلاح و تجهیزات نکردند، چرا که جنگ ما یک جنگ اعتقادی بود.

,

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم خودمان را با دشمن مقایسه کنیم به هیچ وجه امکانات ما با آ‌ن‌ها قابل مقایسه نبود، اظهار داشت: در هشت سال جنگ، دشمن را هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر تسلیحاتی کمک می‌کردند و هرچند ما هم از نظر نیروی انسانی آنچنان مشکلی نداشتیم، اما از نظر تسلیحات و تجهیزات اصلا نمی‌توانستیم با دشمن رقابت کنیم.

,

رزمنده دفاع مقدس تأکید کرد: امروز نیز هرچند با جنگ نظامی مواجه نیستیم، اما چالش‌هایی که در حوزه‌های مخلتف اقتصادی فرهنگی و سیاسی وجود دارد با الگوگیری از دفاع مقدس قابل رفع است.

,

, ,

***دفاع مقدس و باور به ظرفیت‌های داخلی

, ***دفاع مقدس و باور به ظرفیت‌های داخلی, ***دفاع مقدس و باور به ظرفیت‌های داخلی,

شاهپورزاده تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولین ما هنوز به خودباوری نرسیده‌اند و به ظرفیت‌های داخلی کشور اعتقاد و باوری ندارند؛ در حالی که در زمان دفاع مقدس به جوانان اعتماد شد به طوری که اگر بررسی کنید می‌بینید که فرماندهان تیپ و لشکر اکثریت زیر 25 سال بودند و بسیار نادر بود که سن آن‌ها بالای 25 سال داشتند.

,

وی اضافه کرد: امروز نیر اگر آن رویکرد وجود داشته باشد و به جوانان اعتماد شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند نگاهمان به داخل کشور باشد و به داشته‌های داخلی خودمان و به جوانان‌مان تکیه کنیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

,

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: ما امروز نسبت به دوران دفاع مقدس خیلی جلوتر هستیم، آن زمان از نظر امکانات خیلی در شرایط سختی قرار داشتیم، اما الان از نظر تسلیحاتی ما اصلا کاری به کار بیرون نداریم؛ داخل کشور ما همان جوان‌های آن روز که هم می‌جنگیدند و هم درس می‌خواندند، به جایی رسیده‌اند که ما داریم موشک‌های نقطه‌زن و با بردهای بلند می‌سازیم.

,

***دفاع مقدس و ازدواج آسان

, ***دفاع مقدس و ازدواج آسان, ***دفاع مقدس و ازدواج آسان,

غلامرضا نصیری از رزمندگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار یزدرسا درباره عوامل موفقیت رزمندگان اسلام در جریان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ویژگی مهمی که آن زمان وجود داشت و در موفقیت ما در هشت سال دفاع مقدس بسیار تعیین کننده و تأثیرگذار بود انسجام و وحدتی بود که بین همگان وجود داشت. این در حالی است که در فضای عمومی جامعه نیز سطح توقعات خیلی کمتر از الان بود و بسیاری از رسوم نادرست و چشم و همچشمی ها در بین مردم وجود نداشت و اگر هم بود خیلی کم بود.

,

, ,

 

,

پیشکسوت دفاع مقدس افزود: در ازدواج‌ها خیلی آسان گرفته می‌شد و خود من با شرایط بسیار آسان و با کمترین پول ازدواج کردم و اصلا و ابدا خبری از آن سختگیری‌ها نبود یعنی من آن زمان با دارایی6 هزار تومان ازدواج کردم و حدود سه سال در یک اتاق 2 در 3 مستقر بودیم.

,

***دفاع مقدس الگویی برای سبک زندگی امروز

, ***دفاع مقدس الگویی برای سبک زندگی امروز, ***دفاع مقدس الگویی برای سبک زندگی امروز,

نصیری خاطرنشان کرد: امروز سطح توقعات بسیار بالا رفته و آن اعتقادات هم در برخی‌ها وجود ندارد، به عنوان مثال وقتی از فرد سئوال می‌کنیم که چرا صاحب فرزند نمی‌شوی پاسخ می‌دهد که هزینه‌اش زیاد است در حالی که اگر اعتقاد ما به خداوند عمیق باشد، می‌دانیم که خداوند می‌گوید هرکس را آفریده است روزی‌اش را هم می‌دهد.

,

 

,

وی ادامه داد: من خودم سراغ دارم فردی را که بیش از 10 فرزند دارد و همه‌شان هم موفق هستند این در حالی است که فرد مثلا یک راننده ساده بوده و نه اینکه یک مسئول بلندپایه باشد، اما اکثریت جامعه در فرزندآوری کوتاهی می‌کنند که این البته نشان‌ دهنده این است که ما به نوعی به خداوند سوءظن داریم.

,

, ,

نصیری تصریح کرد: امروز هم هرجایی که آن روحیه جهادی و آن روحیه همدلی وجود داشته باشد ما موفق خواهیم شد یعنی راه‌حل موفقیت در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و در عرصه سبک زندگی همان روحیه جهادی زمان دفاع مقدس است. هرجا هم که آن روحیه نباشد دچار مشکل خواهیم شد و این آن چیزی است که من با تمام وجودم لمس کردم یعنی اگر آن روحیه باشد هرجا دست بگذاریم موفق می‌شویم. یعنی حتی در مسائل اجتماعی و سبک زندگی اگر آن روحیه زمان دفاع مقدس باشد این مشکلاتی که امروز وجود دارد حل وفصل خواهد شد.

,

***مدل برگرفته از دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف پیاده سازی شود

, ***مدل برگرفته از دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف پیاده سازی شود, ***مدل برگرفته از دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف پیاده سازی شود,

غلامحسین دشتی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس که در شرایط بسیار سخت بر ما تحمیل شد این بود که با مقاومتی که مردم ما مخصوصا نخبگان ما در جنگ داشتند بلافاصله بعد از دفاع مقدس از همه این محرومیت هایی که به ما تحمیل شد یک مدل جامعی را از دفاع ایجاد کردیم.

,

وی ادامه داد: به این معنا که حوزه آموزش، حوزه تسلیحات و سازماندهی نیروها وقتی در کنار هم قرار گرفتند یک قدرت دفاعی را شکل دادند به گونه‌ای که امروز به عنوان یک قدرت بازدارنده در ایران شکل گرفته است و قدرت‌هایی که طمع به منافع ملت ایران دارند این درک را دارند که ایران در حوزه نظامی قادر است از منافع خود حتی در نقاط دور دست دفاع کند.

,

, ,

***مدل دفاع مقدس؛ مدلی برای رشد علمی و تکنولوژی

, ***مدل دفاع مقدس؛ مدلی برای رشد علمی و تکنولوژی, ***مدل دفاع مقدس؛ مدلی برای رشد علمی و تکنولوژی,

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: همین مدل دفاعی ایران که هم بهره‌برداری تکنولوژی هست و توانست از ظرفیت‌های علمی کشور به گونه‎ای مناسب استفاده کند و با دست رد زدن به سینه دشمن زدن ظرفیت‌های داخلی خود را به کار بگیرد در منطقه خاورمیانه در مقابل تروریست داعش که محصول همکاری اطلاعات غربی و همچنین اطلاعات بخشی از کشورهای عربی اسرائیلی بود توانست به گونه‌ای دو کشور مسلمان را از خطر تروریست نجات دهد و این دستاورد بزرگی بود که در واقع قدرت دفاعی کشور را به صورت علمی، استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس و هم ظرفیت‌هایی که در کشور بود ایجاد کرد.

,

, ,

 

,

دشتی ادامه داد: مدل برگرفته از دفاع مقدس را می‌توان در حوزه‌های دیگر مانند اقتصاد، صنعت و  فناوری و مخصوصا در حوزه سلامت که نقاط مشترکی با حوزه دفاع مقدس دارد که مهم‌ترین آن حفظ سلامت ملت ایران است پیاده کرد چرا که بیماری کرونا و نظایر آن در واقع تهدید سلامت جامعه را به دنبال دارد و اهمیت آن در واقع همان اهمیت حفظ مرزهای کشور و حتی مهم‌تر از آن را دارد بنابراین با توجه به این ضرورت و اهمیت آن می‌توان همان سازماندهی و مولفه‌هایی که در دوران دفاع مقدس داشتیم را به کار گیریم.

,

*** حضور فداکارانه آحاد مردم یکی از مولفه‌های دفاع مقدس

, *** حضور فداکارانه آحاد مردم یکی از مولفه‌های دفاع مقدس, *** حضور فداکارانه آحاد مردم یکی از مولفه‌های دفاع مقدس,

وی افزود: این مولفه‌ها شامل اتکا به ظرفیت‌های داخلی و ظرفیت‌های علمی کشور و همچنین اتکا به همت و روحیه فداکاری که در مردم ما به ویژه در کادر سلامت ما وجود دارد است و در کنار آن استفاده از دستاوردهای جهانی در حوزه دارو و درمان که در واقع ما در صنایع دفاعی همین کار را انجام می‌دهیم و اینگونه نیست که کشور را به روی فناوری‌هایی که در دنیا است ببندیم و از همه آنها تا آنجا که در توانمان است استفاده می‌کنیم.

,

, ,

 

,

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: حضور فداکارانه آحاد مردم که یکی از مولفه‌های دفاع مقدس است، حضور نیروهای مسلح در ابعاد مختلف به این حرکت ملی برای مقابله با این ویروس کرونا، کادر درمانی که فداکارانه پای کار ایستادند و استفاده از ظرفیت‎های علمی که در دانشگاه‌ها بود به اضافه حضور راهبردی رهبر انقلاب اسلامی که هم مسئله استفاده‌های علمی برای درمان و هم توجه به مسائل معنوی دعا و تضرع را با هم تلفیق کردند موجب شد که ایران یکی از کشورهای موفق در زمینه مبارزه با کرونا شود.

,

دشتی افزود: این موفقیت مرهون روحیه انقلابی، همت همگانی، استفاده از دانش و تجربه دانشگاه‌ها و ظرفیت‌هایی جهانی  است که به نوعی یک الگوی تاثیر پذیرفته از دوران دفاع مقدس بود که همین الگو را باید در ادامه به کار ببریم و از آن در عرصه‌های دیگر مانند اقتصاد، توسعه فناوری و هر آنچه که ملت برای پیشرفت و آبادانی به آن نیاز دارد استفاده کنیم.

,

تمام این نوشتار نه از زبان یک نویسنده بلکه از زبان همه آن مردانی است که خود با هشت سال جنگ تحمیلی عجین بوده اند و تمام شرایط سخت آن دوران را چشیده و درک کرده اند.

, تمام این نوشتار نه از زبان یک نویسنده بلکه از زبان همه آن مردانی است که خود با هشت سال جنگ تحمیلی عجین بوده اند و تمام شرایط سخت آن دوران را چشیده و درک کرده اند.,

جلوه های دفاع مقدس بهترین الگو برای همه ارکان نظام است و بدون شک می توان از این تجربه مقدس برای رسیدن به غایت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده و بهره برد.

, جلوه های دفاع مقدس بهترین الگو برای همه ارکان نظام است و بدون شک می توان از این تجربه مقدس برای رسیدن به غایت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده و بهره برد.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه