اخبار داغ

گزارش؛

کهگیلویه و بویراحمد؛ رتبه اول در رعایت دستورالعملها و پیشی گرفتن آمار کرونایی

کهگیلویه و بویراحمد؛ رتبه اول در رعایت دستورالعملها و پیشی گرفتن آمار کرونایی
کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول رعایت دستورالعمل های بهداشتی را دارد اما از نظر میزان ابتلا از میانگین کشوری پیشی گرفته است!؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، ستاد استانی مبارزه با کرونا به صورت هفتگی در شهر یاسوج برگزار می شود، با توجه به اهمیت این جلسه  استاندار کهگیلویه و بویراحمد سعی می کند که شخصا در همه جلسات ستاد کرونا حضور داشته باشد و شاید تا کنون جلسات محدودی از ستاد کرونا بوده که بدون حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

روال جلسه به این شکل است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ابتدا آمار و وضعیت کرونا در استان را به صورت جزئی مطرح می کند و بعد از آن سایر مسئولان از جمله معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و فرماندار بویراحمد، شهردار یاسوج نکاتی را مطرح می کنند و در پایان استاندار جمع بندی جلسه را انجام و به پایان می رسد.

,

این هفته نیز ستاد کرونا به ریاست استاندار برگزار شد وی در ابتدای صحبت خود گفت:  آمار مبتلایان کرونا در استان از میانگین کشور پیشی گرفت، فراگیری در استان نشان می‌دهد که باید خیلی مراقب بود.

,

کلانتری در پایان صحبت های خود گفت: که در بخش رعایت دستورالعمل های بهداشتی رتبه برتر را در سطح کشور داریم.

,

با کنار هم گذاشتن دو صحبت ابتدایی و پایانی استاندار در جلسه ستاد کرونا متوجه کمی تناقض در این بخش می شویم که باعث سردرگمی می شود.

,

اگر میانگین آمار کرونا در استان از کشور پیشی گرفته است پس چگونه رتبه اول رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داریم، رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای کاهش ابتلا به کرونا در استان است اما طبق این گفته ها در استان عکس عمل می کند و رتبه اول رعایت، می شود پیشی گرفتن از میانگین کشوری!

,

از جمله راه های پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در استان رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و دستکش است، طبق آمارهایی که توسط مسئولا استان ارائه داده می شود وضعیت استان از نظر رعایت این دستورالعمل ها در کشور خوب است پس نباید آمار نیز سیر صعودی داشته باشد، که دارد.

,

این تناقض در آمارها باعث می شود مردم نیز سردرگم شوند، ممکن است مشکلات دیگری نیز ایجاد کند و مردم گمان کنند اگر رتبه اول رعایت دستورالعمل ها را داریم پس نباید از کشور پیشی بگیرم، در اذهان مردم این موضوع تداعی می شود که یا امارها متناقض است و یا رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاثیری در کاهش کرونا ویروس ندارد.

,

 انتظار می رود مسئولان استان در راس استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ارائه آمارهای کرونا در استان کمی بیشتر دقت کنند چرا که ممکن است نتیجه عکس دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه