اخبار داغ

ارمنستان:

درگیری‌ها با آذربایجان در شمال و جنوب قره‌باغ ادامه دارد

درگیری‌ها با آذربایجان در شمال و جنوب قره‌باغ ادامه دارد
وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که درگیری نیروهای این کشور با نظامیان آذربایجان در شمال و جنوب قره‌باغ ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای آذربایجان با توپخانه سنگین اقدام به گلوله باران منطقه قره‌باغ و روستاهای اطراف آن کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وزارت دفاع ارمنستان افزود که با حملات ارتش آذربایجان مقابله شده و درگیری‌ها در شمال و جنوب قره‌باغ ادامه دارند.
,
 
,
وزارت خارجه آذربایجان نیز عصر روز دوشنبه اعلام کرد: «اقداماتی که در حال حاضر انجام می‌دهیم پاسخ به جنگی است که ارمنستان آغازگر آن بوده و به زودی اراضی اشغال شده خود را آزاد خواهیم کرد.»
,
 
,
وزارت خارجه آذربایجان اضافه کرد: «در حالی که ارمنستان همچنان به اشغال اراضی آذربایجان ادامه می‌دهد نمی‌توان درباره صلح صحبت کرد.»
,
 
,
ساعتی پیش نیز «آرتسرون هووهانیسیان» نماینده وزارت دفاع ارمنستان هشدار داد، ضرورت اقتضا کند این کشور از موشک‌های بالستیک «اسکندر» و جنگنده‌های «سوخو ۳۰ » استفاده می‌کند.
,
 
,
اظهارنظر این مقام ایروان درباره در حالی ایراد شد که رسانه‌ها از تداوم درگیری‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر می‌دهند. از سرگیری درگیری‌های مرزی بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.
,
 
,
دو روز پیش از آغاز درگیری‌ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.
,
 
,
جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.
,
 
,
انتهای پیام/.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه