اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

باز پس گیری قره باغ کاملا شرعی است/ طبق مواثیق بین المللی هر دولتی حق دفاع از خود را دارد

باز پس گیری قره باغ کاملا شرعی است/ طبق مواثیق بین المللی هر دولتی حق دفاع از خود را دارد
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اعلام کرد: اقدام دولت آذربایجان در باز پس گیری اراضی غصب شده اقدامی کاملا شرعی و قانونی است و طبق مواثیق بین المللی هر دولتی در اراضی خود حق دفاع از خود و استنصار از سایر دول را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما،  آیت الله عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خصوص درگیری‌های آذربایجان و ارمنستان طی بیانیه ای اعلام کرد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِینَ إِذا أَصابَهُمُ الْبَغْیُ هُمْ یَنْتَصِرُونَ (شوری39) وَ لَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولئِکَ ما عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ (شوری 41)

,
,

(و کسانى که چون ستم بر ایشان رسد، یارى مى‌جویند [و به انتقام بر مى‌خیزند]. و هر که پس از ستم [دیدن‌] خود، یارى جوید [و انتقام گیرد] راه [نکوهشى‌] بر ایشان نیست)

,

اقدام دولت آذربایجان در باز پس گیری اراضی غصب شده اقدامی کاملا شرعی و قانونی است و طبق مواثیق بین المللی هر دولتی در اراضی خود حق دفاع از خود و استنصار از سایر دول را دارد.

,

ما در ایران اسلامی بر اساس فلسفه انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم را وظیفه دینی، انسانی و اسلامی خود می دانیم.

,

ایران اسلامی و انقلابی به موجب کریمه " رَبِّ بِما أَنْعَمْتَ عَلَیَّ فَلَنْ أَکُونَ ظَهِیراً لِلْمُجْرِمِینَ "( پروردگارا به پاس نعمتى که بر من ارزانى داشتى هرگز پشتیبان مجرمان نخواهم بود/قصص17) و کریمه "وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ" (به کسانى که ستم کرده‌اند متمایل مشوید که آتش [دوزخ‌] به شما مى‌رسد/هود113) هیچ وقت در کنار ظالم نخواهد ایستاد.

,

بدینوسیله پیروزی های اخیر را به ملت بزرگ آذربایجان تبریک می گوییم و آزادی کل قره باغ را از خداوند متعال مسألت داریم.

,

در ذاکره ملت آذربایجان ثبت است که ایران اسلامی بالاتر از هر کشوری در ایام عسرت آذربایجان و مخصوصا در اوایل اشغال قره باغ در کنار آذربایجان بوده است و هجمه‌های روانی، تهمت های ناجوانمردانه و تصویر سازی های کذب و دروغ، دو ملت را از هم جدا نخواهد ساخت.
این تهمت ها، تسویل ها و مکر اللیل و النهارها قطعا بخاطر ترس از پیوندهای عمیق دو ملت و برای رسیدن به رؤیاهای غیرقابل تاویل است.

,
,

بدون تردید"مساعدت‌های بدون تمنا به آذربایجان" مخصوص ایران است و مخصوص ایران خواهد بود.

,

ملت آذربایجان حقاملت متفهم و متفطن است و بر نکته مذکور از همه بهتر و بیشتر وقوف دارد.

,

از خداوند متعال برای یک میلیون مسلمان آواره قره باغ بازگشت عاجل به اوطان و برای مدافعان حق درجبهه قره باغ، صحت و سلامتی و فتح و ظفر و برای شهدای این دفاع ارزشمند علو درجات مسالت دارم.

,

سید حسن عاملی
۷ مهرماه سال ۹۹
اردبیل المحروسة المحمیة

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه