اخبار داغ

در گفتگوی با مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شاهرود مطرح شد؛

خودروهای شخصی؛ مقصر کمبود گاز مایع/ بیش از 90 درصد گاز مایع استان در خودروهای شخصی مصرف می‌شود

خودروهای شخصی؛ مقصر کمبود گاز مایع/ بیش از 90 درصد گاز مایع استان در خودروهای شخصی مصرف می‌شود
عرب عامری، مشکل اصلی منجر به تشکیل صف‌های طولانی برای خرید گاز مایع را «مصرف خودروها» عنوان کرد و گفت: بیش از90 درصد گاز مایع استان توسط خودروهای شخصی مصرف می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر عرب‌عامری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص مشکلات به وجود آمده در حوزه کمبود گاز مایع در استان سمنان و حواشی آن بیان داشت: دولت از سال گذشته  طرح پایلوت ثبت‌نام الکترونیکی  گاز مایع در کشور را با هدف تأمین رفاه شهروندان، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و استفاده غیرمجاز از گاز مایع و نیز ساماندهی توزیع فرآورده‌های نفتی با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار را در همه شهرستان‌های تحت پوشش شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی شروع کرده است که این طرح در استان سمنان از 20 مردادماه امسال شروع شده است و این شرکت خانوارهای روستایی و گروه‌هایی نیازمند به گاز مایع را شناسایی کرده و تحت پوشش قرار داده و به آن‌ها خدمات‌رسانی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

تا کنون ۴۵۰۰ خانوار در استان سمنان برای دریافت گاز مایع در سامانه هدف ثبت‌نام کرده‌اند

, تا کنون ۴۵۰۰ خانوار در استان سمنان برای دریافت گاز مایع در سامانه هدف ثبت‌نام کرده‌اند, تا کنون ۴۵۰۰ خانوار در استان سمنان برای دریافت گاز مایع در سامانه هدف ثبت‌نام کرده‌اند,

عرب‌عامری گفت: یکی از مهم‌ترین موارد مصرف گاز مایع در روستاهایی است که فاقد گاز شهری هستند؛ ما بیشترین تلاش برای ثبت‌نام خانوارهای روستایی جهت استفاده از گاز مایع را با همکاری شوراها ودهیاری‌ها انجام داده ایم تا همه روستاهایی‌ها تحت پوشش قرار بگیرند.  

,

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حتی روستائیانی که ثبت‌نام نکرده‌اند و افراد مسنی که نتوانسته‌اند ثبت‌نام را انجام دهند گاز مایع در اختیارشان قرار می‌گیرد گفت: با همکاری دهیاری‌ها شرایط ثبت نام در خود روستاها برای افرادی که توانایی ثبت‌نام ندارند برای خدمات‌رسانی بهتر فراهم شده است و تا کنون ۴۵۰۰ خانوار در سطح استان سمنان برای دریافت گاز مایع در سامانه هدف ثبت‌نام کرده‌اند.

,

او بیشترین جمعیت روستایی که به گاز طبیعی دسترسی ندارند را مربوط به روستاهای میامی، شاهرود، مهدی شهر و دامغان اعلام کرد.

,

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود تصریح کرد: طرح مذکور با هدف جلوگیری از عرضه خارج از شبکه، دسترسی آسان‌تر مصرف کنندگان واقعی، رعایت حقوق شهروندی، تحقق دولت الکترونیک و مدیریت صحیح توزیع گاز مایع اجرائی شده است.

,

وی در ادامه بیان داشت: گروه‌هایی به جز خانوار روستایی تحت پوشش این طرح  هستند که با هدف جلوگیری از عرضه خارج از شبکه در برنامه‌ریزی ما لحاظ شده‌اند؛ از جمله کشاورزان  و دامداران و صنایع شرکتی دارای پروانه  که نیازمند  گاز مایع هستند نظیر مرغداری‌ها و دامداری‌ها و گلخانه‌هایی که برای خانه باغ کارگری از این گاز  استفاده می‌کنند و دارای گاز شهری نیستند و یا صنایعی که دارای پروانه هستند و دارای گاز شهری  نمی‌باشند.

,

عرب‌عامری  گفت: یکی دیگر از گروه‌های تحت پوشش طرح، اصناف می‌باشند که  از 3 ماه گذشته  اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت ثبت‌نام آن‌ها صورت گرفته است که می‌بایست در سامانه اصناف ایرانیان ثبت‌نام کنند و با توجه به مدارک خواسته شده در لیست گرفتن سهمیه گاز مایع قرار بگیرند.

,

وی گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده برای کشاورازن و گروه‌های دیگر در جلسه‌ای با مسئولان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت رفع مشکل فعلی گروه‌هایی که ثبت نام نکرده‌اند برگزار شد تا با ثبت‌نام نهایی آن‌ها لیستی از افرادی که مجاز به استفاده هستند توسط ادارات در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قرار داده شود.

,

طبق قانون استفاده از گاز مایع برای خودروها ممنوع است 

, طبق قانون استفاده از گاز مایع برای خودروها ممنوع است , طبق قانون استفاده از گاز مایع برای خودروها ممنوع است ,

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود مشکل اصلی منجر به تشکیل صف برای خرید گاز مایع را استفاده خودروها از گاز مایع دانست و افزود: طبق قانون استفاده از گاز مایع برای خودروها ممنوع است و بیشترین افرادی که این صف‌ها را تشکیل می‌دهند افرادی هستند که از گاز مایع برای خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند.

,

۶۰۰ دستگاه خودروی عمومی در استان سمنان به صورت رایگان دوگانه سوز شدند

, ۶۰۰ دستگاه خودروی عمومی در استان سمنان به صورت رایگان دوگانه سوز شدند, ۶۰۰ دستگاه خودروی عمومی در استان سمنان به صورت رایگان دوگانه سوز شدند,

عرب‌عامری یکی از راهکارها برای حل مشکل افرادی که از گاز مایع برای خودروها استفاده می‌کنند را دوگانه‌سوز کردن خودرو دانست و بیان داشت: از مردادماه  امسال تاکسی‌ها و وانت‌ها به صورت رایگان دوگانه‌سوز می‌شوند وتا کنون 600 دستگاه خودروی عموی در استان به صورت رایگان دوگانه‌سوز شده است.

,

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: حداکثر پس از چهار روز از ثبت درخواست متقاضیان در سامانه مذکور، به درخواست‌ها رسیدگی می‌شود که با توجه به رعایت استانداردهای لازم در کارگاه‌ها و نظارت کامل اداره استاندارد بر تمامی مراحل تبدیل، هیچ نگرانی بابت ایمنی خودروهای تبدیلی وجود ندارد.

,

عرب‌عامری در ادامه افزود: در حال حاضر یک کارگاه گازسوز کردن خودرو در شهر سمنان و یک کارگاه نیز در شهر شاهرود فعال است که ظرفیت تبدیل  50 خودرو در روز را دارند.
وی از اجرای این طرح برای مسافربرهای شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای بین‌شهری و روستایی در از اواسط آبان ماه خبر داد.

,
,

2200 تن مصرف گاز مایع ماهیانه در استان سمنان 

, 2200 تن مصرف گاز مایع ماهیانه در استان سمنان , 2200 تن مصرف گاز مایع ماهیانه در استان سمنان ,

عرب‌عامری با اشاره به اینکه استفاده و ظرفیت واقعی موردنیاز استان 500 تن گاز مایع است گفت: ما حدودا  ماهیانه  2200 تن گاز مایع در استان سمنان توزیع میکنیم که بالای 90 درصد آن توسط خودروها مصرف می‌شود.

,

وی علت این استفاده بیش از حد خودروها را ارزان بودن گاز عنوان کرد وادامه داد: بعد از افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن، مردم به سمت گاز مایع به خاطر ارزانی آن روی آوردند.

,

او پایان اظهار داشت: با توجه به ثبت‌نام‌های صورت‌گرفته در سامانه الکترونیکی گاز مایع و شناسایی افراد موردنیاز واقعی، خدمت‌رسانی در این امر به صورت کامل اتفاق خواهد افتاد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه