اخبار داغ

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان تاکید کرد؛

آموزش همگانی «مراقبت همسایه از همسایه» راهکاری مطئمن برای مهار وقوع جرم

آموزش همگانی «مراقبت همسایه از همسایه» راهکاری مطئمن برای مهار وقوع جرم
پریور گفت: مراقبت همسایه از همسایه در دنیا جا افتاده است و همه رعایت می کنند اما متاسفانه در ایران کمتر رعایت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، علیرضا پریور رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان پیش از ظهر امروز طی نشست خبری اظهار کرد: جرائمی که اتفاق می افتد تنها به یک دلیل نیست بلکه چند فاکتوری و چند متغیری است به همین دلیل برای پیشگیری از آنها طبیعتا باید عوامل متعددی نیز تلاش کنند تا از وقوع آن جلوگیری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : به طور مثال وقتی یک سرقت رخ می دهد کسی که اقدام به این کار می کند ممکن است به دلیل فقر، بی عدالتی، شکاف طبقاتی، اعتیاد و بیکاری باشد که هر کدام ازاین عوامل می تواند تاثیرگذار باشد.

,

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان افزود: بنابراین همه نهادها، سازمان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی برای اینکه انسان را به سمت تکامل هدایت کنند وظیفه ای برای آنها تعیین شده است، که اگر آنها کم کاری کنند در شکل گیری یک پدیده و جرم تاثیرگذار است.

,

پریور ادامه داد: هنگامی که سرقت سریالی اتقاق می افتد، امنیت را به زیر سوال می برد و این باعث می شود تا اذهان عمومی متوجه پلیس شوند، زیرا اکثر قریب به اتفاق مردم انتظار دارند که پلیس این معضل را کنترل کند.

,

وی بیان کرد: برای کنترل سرقت باید بی عدالتی، فقر، بیکاری و تورم هم کنترل شود که همه اینها در حیطه پلیس نیست پس نباید انتظار تام برای کنترل جرائم را از پلیس داشت.

,

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان تصریح کرد: پلیس باید شرایطی بوجود آورد که احتمال وقوع جرم به حداقل برسد.

,

پریور تاکید کرد: متاسفانه مشکل امروز جامعه این است که توضیح وظایف را به خوبی انجام ندادیم و اشخاص حقوقی و حقیقی نسبت به وظایف خود اطلاع کافی ندارند.

,

وی با اشاره به این سوال که آیا منزل شخصی محل نگهداری طلا، سکه، ارز و اوراق بهادار است، عنوان کرد: صندوق امانات بانک ها برای همین مسئله بوجود آمده و دارای امنیت حداکثری است اما متاسفانه در استان کرمان استفاده از  این صندوق ها خیلی محدود است.

,

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان، عدم اطلاع رسانی دقیق از طرف بانک ها را عامل استفاده نکردن مردم از صندوق امانات برشمرد و گفت: بانکها از وجوه نقدی مردم استفاده می کنند پس بنابراین باید در مقابل آن به مردم خدمات دهند.

,

پریور همچنین به افزایش سرقت خودروها اشاره کرد و افزود: با افزایش قیمت خودروها، آمار قابل توجه سرقت خودروها را نیز به مراتب بالاتر رفته است.

,

وی، عدم استفاده سیستم امنیتی توسط خودروسازان را یکی از عوامل سرقت عنوان و خاطرنشان کرد: همیشه توصیه می کنیم که از تجهیزات ایمنی استفاده کنید از جمله سیستم های ردیابی که اگر زمانی خودرو مورد سرقت قرار گرفت بتوان بلافاصله آن را در هر جایی از کشور شناسایی کرد.

,

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان گفت: 66/9 درصد خودروهایی که در کرمان سرقت شده پراید، 8/9 درصد پژو، 2 درصد سمند و 2/3 پیکان هستند.

,

پریور،همچنین از مالکین زمین های خالی درخواست کرد تا این زمین ها را به شهرداری جهت استفاده به عنوان پارکینگ اجاره دهند تا بدین وسیله از سرقت خودرو ها نیز جلوگیری شود.

,

وی به افزایش 24 درصدی سرقت در اماکن دولتی اشاره کرد و گفت: در هر اداره و یا سازمان نمی توان از یک پلیس به عنوان یک نگهبان استفاده کرد و این امکان پذیر نیست بلکه آنان باید به سیستم  ا یمنی مدرن «مها» مرکز هشدار الکترونیک که تحت نظارت پلیس است مجهز شوند.

,

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان افزود:  اماکن دولتی که از سیستم «مها» استفاده کرده اند سرقتی صورت نگرفته است.

,

پریور سپس به مراقبت همسایه از همسایه اشاره و تصریح کرد: این مسئله در دنیا جا افتاده است و همه رعایت می کنند اما متاسفانه در ایران کمتر رعایت می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه نسبت به همسایگان مسئولیت داشته باشیم، اذعان کرد: باید در هر محله «نگهبان محله» ایجاد کرد و مردم باید در این رابطه آموزش ببینند و از مسئولان مطالبه گری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه