اخبار داغ

مقتدایی در گفت‌وگو با دانا:

کشورهای همسایه زمینه حضور بیگانگان در منطقه را فراهم نکنند/ راه‌حل اختلافات ارمنستان و آذربایجان گفتگو سازنده است

کشورهای همسایه زمینه حضور بیگانگان در منطقه را فراهم نکنند/ راه‌حل اختلافات ارمنستان و آذربایجان گفتگو سازنده است
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای بیرون از منطقه و قدرت های سلطه طلب به طور کاملا منفعت طلبانه با دولت ها برخورد کرده و پس از بهره برداری خود دولت ها را ساقط می کنند، گفت: موضوع قره‌باغ و اختلافات دو کشور مجاور ایران هیچ راهی جز گفت‌وگوی سازنده و میز مذاکره ندارد.
[

«عباس مقتدایی»، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به مناقشات ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ گفت: ایران به عنوان یک کشور قدرتمند منطقه همواره بر موضوع حفظ دوستی با همسایگان و حسن همجواری کشور ها تاکید داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه در طول چند دهه گذشته برخی از مرزهای ایران به واسطه قدرت های فرامنطقه ای و یا کشورهایی که به دنبال ایجاد فتنه هستند ناامن شده است ادامه داد: در راس این اقدامات ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند که با اعمال نفوذ و دخالت های بی مورد و به دور از منافع کشور های منطقه تلاش کردند منطقه را ناامن کرده تا بستر حضورشان در این منطقه فراهم شود.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه کشور های منطقه باید با هوشیاری جلوی اعمال نفوذ کشور‌های بیگانه را بگیرند تصریح کرد: ما همواره به کشورها توصیه کردیم با همکاری حداکثری و ایجاد رفاقت و همکاری های دو و چند جانبه زمینه صلح در منطقه را فراهم کنند.

,

مقتدایی با بیان اینکه نباید برخی کشورها به رژیم اشغالگر قدس اجازه دهند تا در مسایل داخلی آنها دخالت کند و این موضوع خلاف امنیت منطقه است عنوان کرد: تاریخ نشان داده که دل بستن به قدرت های بیرون از منطقه در عمل شیرین کامی را برای کشورهای منطقه به دنبال نخواهد داشت.

,

وی با اشاره به اینکه کشورهای بیرون از منطقه و قدرت های سلطه طلب به طور کاملا ابزاری و منفعت طلبانه با دولت ها برخورد کرده و پس از بهره برداری خود دولت ها را ساقط می کنند گفت: موضوع قره باغ و اختلافات دو کشور مجاور ایران هیچ راهی جز گفتگوی سازنده و میز مذاکره ندارد.

,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مدافع صلح و دوستی است و از عدالت و گفتگوهای سازنده حمایت کرده و همواره آماده میانجی‎‌گری برای برقراری امنیت در منطقه است.

,

مقتدایی با اشاره به اینکه هرگونه جنگ افروزی و خودسری در منطقه محکوم به شکست است خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه زمینه حضور بیگانگان در منطقه را فراهم نکنند.

,

انتهای پیام/ک

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه