اخبار داغ

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

افزایش سرقت خُرد در خراسان جنوبی/ ایجاد امنیت نیاز به عزم همه دارد

افزایش سرقت خُرد در خراسان جنوبی/ ایجاد امنیت نیاز به عزم همه دارد
حسینی با بیان این‌که سرقت‌های خرد در خراسان‌جنوبی افزایش یافته است، گفت: پیشگیری از سرقت و ایجاد امنیت نیازمند همکاری همه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید غلامرضا حسینی رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی صبح امروز در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از سرقت استان خراسان‌جنوبی از افزایش سرقت‌های خرد در استان خبر داد و اظهار کرد: طی روزهای گذشته باند سرقتی در استان کشف و دستگیر شد که به 100 فقره سرقت اعتراف کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

وی افزود: طی بررسی‌های انجام شده در یک شبانه روز مشخص شد حدود ۹ هزار خودرو در سطح شهر بیرجند بدون احتیاط و رعایت موارد ایمنی رها شده که این امر دلیلی برای  وسوسه سارقان است.

,

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: متاسفانه روزانه حدود ۱۵ فقره سرقت خودرو در استان انجام می‌شود.

,

حسینی عنوان کرد: بیشتر سرقت‌های خُرد به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی، سهل انگاری و عدم حفاظت فیزیکی توسط مالکان انجام می‌شود.

,

وی اظهار کرد: آگاه‌سازی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه و همچنین آموزش اصناف از جمله راهکارهای مهم پیشگیری اجتماعی از سرقت است که باید مورد توجه باشد.

,

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: رها کردن مجرم پس از خروج از زندان از دیگر مشکلات افزایش سرقت در جامعه است و نیاز است کمیته ای در این خصوص تشکیل و از پلیس آگاهی برای دراختیار قرار دادن رزومه مجرمان نیز استفاده شود تا مجرمی پس از خروج از زندان مجدد اقدام به سرقت نکند.

,

حسینی با بیان این‌که بهتر است برای کاهش سرقت‌ها در سطح شهر نسبت به نصب دوربین‌های مدار بسته اقداماتی انجام شود چراکه توجه به این مسئله برای کشف جرم و دستگیری مجرم کمک زیادی به پلیس خواهد داشت، تاکید کرد: برای برقراری و ایجاد امنیت و پیشگیری از سرقت‌ها استان علاوه بر پلیس و دستگاه قضایی نیاز به مشارکت جدی همه مردم،دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

,

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه درصدی از سرقت‌ها مربوط به سرقت مصالح ساختمانی از ساختمان‌های نیمه کاره است که در این خصوص نیز تاکید می‌شود صاحبان ساختمان‌های نیمه کاره نسبت به رعایت نکات ایمنی برای حفظ اموال و پیشگیری از سرقت بر نصب دوربین‌های مدار بسته توجه داشته باشند.

,

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی در خصوص نصب دوربین مدار بسته در سطح شهر، عنوان کرد: شهرداری با توجه به درآمدهایی که دارد میتواند در این خصوص همکاری خوبی داشته باشد چراکه هر چه برای امنیت شهر سرمایه گذاری کنیم به نفع شهروندان است.

,

حسینی بر فعالیت ضایعاتی ها در سطح شهر بیرجند و استان اشاره کرد و گفت: گاهی اموال سرقتی از بین ضایعات خریداری شده توسط این افراد کشف می‌شود که لازم است در این خصوص نیز تدابیری اندیشیده شود و افرادی که در این خصوص فعالیت دارند توجیه شوند که هر مالی را حتی به قیمت پایین از افرادی که نمی‌شناسند خریداری نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه