اخبار داغ

فرماندار شهرستان تفت:

هجوم مردم به سمت مناطق ییلاقی علت افت فشار آب روستاها است/ آب‌رسانی سیار به 104 روستای تفت

هجوم مردم به سمت مناطق ییلاقی علت افت فشار آب روستاها است/ آب‌رسانی سیار به 104 روستای تفت
نوکار فرماندار شهرستان تفت با اشاره به آب‌رسانی سیار به 104 روستای این شهرستان، گفت: هجوم مردم به سمت مناطق ییلاقی علت افت فشار آب روستاها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا نوکار فرماندار شهرستان تفت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه در شهرستان تفت 350 روستا و آبادی وجود دارد، گفت: از این تعداد، 172 روستا دارای شبکه آب روستایی هستند و به اینگونه نیست که مابقی روستاها از نعمت آب آشامیدنی محروم باشند بلکه تفاوت آن در اعداد و ارقام است. به‌طور مثال اگر ده بالا، دارای هفت شورا یا دهیاری باشد در شبکه آب آشامیدنی یک روستا محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه امسال در 202 نقطه روستاهای شهرستان تفت آب‌رسانی سیار صورت گرفته است، اضافه کرد: این 202 نقطه در 104 روستا بوده، به این شکل که در برخی از روستاهای شهرستان دو یا سه‌نقطه را برای مخزن آب در نظر گرفتند تا ساکنین با آسودگی بیشتر و بهتر بتوانند به منابع آبی دسترسی داشته باشند.

,

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در کل روستاهای شهرستان تفت تعداد انشعاب آب روستایی 28 هزار و 200 مورد است.

,

نوکار در ادامه به علت‌های افت فشار آب در روستاهای شهرستان تفت اشاره و اضافه کرد: بخشی از این افت فشار به خاطر کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی است که اگر درگذشته 20 لیتر در ثانیه بوده الان به 10 یا 12 لیتر رسیده است.

,

وی گفت: از دیگر عوامل کاهش افت فشار آب روستاها به این دلیل بوده که میزان آبی که برای این مناطق در نظر گرفته‌شده، برای تعداد افراد مشخص و ساکنین ثابت آن روستا است و با توجه به هجوم مردم به مناطق ییلاقی، این شبکه و مخازن پاسخگوی این جمعیت نیست که سبب قطعی یا افت فشار آب می‌شود.

,

فرماندار شهرستان تفت در پایان اظهار داشت: برای رفع مشکل افت فشار آب روستاهای شهرستان تفت، برنامه‌ریزی صورت گرفته که ان‌شاءالله در آینده بتوانیم این نقص را نیز مرتفع سازیم.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه