اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی؛

2 میلیارد دلار صادرات سالانه آذربایجان شرقی/ ظرفیت سیلوها به 700 هزار تن افزایش یافته است

2 میلیارد دلار صادرات سالانه آذربایجان شرقی/ ظرفیت سیلوها به 700 هزار تن افزایش یافته است
امین‌زاده، رئیس سازمان صمت استان گفت: میزان صادرات سالانه آذربایجان‌شرقی حدود ۲ میلیارد دلار می‌باشد که به بیش از ۹۸ کشور دنیا صادر شده است و عمده بازارهای هدف کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، بلغارستان، چین و ایتالیا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حبیب امین زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهتمام ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به تامین کالاهای اساسی مردم در شرایط زمانی مختلف و نقش سیلوها و انبارها در این زمینه اظهار کرد: در همین راستا تاکنون ۳۴ هزار واحد  انبار همه در سطح استان شناسایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی به نقش اصناف در تامین و رفع نیازهای روزمره شهروندان نیز اشاره کرد و افزود: در بخش اصناف ۳۸۶ اتحادیه صنفی با ۱۱۵ هزار صنف تولیدی توزیعی و خدماتی در استان فعال است. طی سال های ۹۲ تا ۹۹ در سطح استان ۴۸ فروشگاه بزرگ تاسیس و ۴۱ شرکت بازاریابی شبکه ای ایجاد شده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سامانه iranianasnaf.ir  (ایرانیان اصناف) جهت انجام همه امور مربوط به اصناف و ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های اصناف است،گفت: این اصناف اعم از اتحادیه‌های صنفی واحدهای مربوطه، همچنین امور مربوط به صندوق مکانیزه فروش، کدگذاری رسته های صنفی، صدور پروانه کسب ایثارگری و صدور پروانه کسب ایجاد شده است.

,

وی تاکید کرد: همچنین در بخش قالی بافی اقدامات مختلفی از جمله اعطای تسهیلات در قالب پشتیبان، بیمه قالی بافان، صدور پروانه بهره برداری واحد تولید طرح و نقشه، صدور پروانه غیر متمرکز فرش دستباف، صدور پروانه مجتمع قالی بافی،صدور جواز تاسیس مجتمع طرح و نقشه ، صدور جواز تاسیس مجتمع قالی بافی،صدور کارت قالی بافی، صدور پروانه تاسیس کارگاه قالی شویی و خدمات تکمیلی صدور مجوز مشاغل خانگی و برگزاری کارگاه آموزش فرش دستباف انجام شده است.

,

امین‌زاده با بیان اینکه ۲۰۰هزار قالیباف  در سطح استان وجود دارد، گفت: سهم ۳۵ درصدی از صادرات فرش کشور به آذربایجان شرقی اختصاص دارد. ساماندهی شبکه توزیع شامل فرایندهای صدور و تمدید مجوز شرکت های پخش کالا از دیگر اقدامات این سازمان در طی ۸ سال گذشته است.

,

وی در خصوص وضعیت صادرات سالانه استان گفت: میزان صادرات سالانه استان حدود ۲ میلیارد دلار می‌باشد که به بیش از ۹۸ کشور دنیا صادر شده است و عمده بازارهای هدف صادراتی آذربایجان‌شرقی کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، بلغارستان، چین و ایتالیا می‌باشد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به مرز مشترک آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان، نخجوان و ارمنستان مرز و ارتباط از طریق مرز بازرگان با کشور ترکیه عنوان کرد: این استان موقعیت استراتژیکی بسیار بالائی برای به وجود آمدن یک مرکز عمده تجاری بین المللی را دارا می‌باشد.

,

امین زاده عمده کالاهای صادراتی استان فرش و صنایع دستی، شیرینی و شکلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای، فولاد و چدن، اشیا ساخته شده از مواد پلاستیکی ، مواد معدنی و سنگ، انواع خشکبار، محصولات پتروشیمی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی و اجزا و قطعات تراکتور، قطعات صنعتی و خودروئی و چرم و کفش عنوان کرد.

,

وی با اشاره به اینکه تا چهار سال قبل امکان ذخیره ۵۰۰ هزار تن گندم را در استان نداشتیم، گفت: در زمان حاضر ذخیره سیلوهای استان به ۷۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه