اخبار داغ

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد:

پیش بینی کاهش موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزا در صورت رعایت پروتکل ها

پیش بینی کاهش موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزا در صورت رعایت پروتکل ها
ابراهیم شکیبا , معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به نظر می‌رسد درصورتی که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند امسال موارد ابتلا به آنفلوانزا کاهش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درخصوص توزیع واکسن آنفلوانزا اظهار داشت: توزیع واکسن به دو صورت انجام می شود یا به معاونت بهداشتی واگذار خواهد شد که بر اساس پروتکل ها میان اولویت های دوازده گانه به صورت رایگان توزیع می شود یا معاونت غذا و دارو از طریق داروخانه ها بر اساس اولویت هایی با دریافت وجه به مردم عرضه می کند.

وی افزود: واکسن هایی که توسط معاونت بهداشتی توزیع می‌شود با توجه به اینکه در پارت نخست تعداد واکسن‌های موجود بسیار کم است میان گروه کارکنان و کادر بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با بیماران کرونایی قرار دارند و نیز بیماران خاص توزیع خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین واکسن آنفلوانزا که در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد به افراد مسن بالای ۶۵ سال، کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای با دریافت وجه عرضه می‌شود.

شکیبا گفت: در پارتهای بعدی واکسن در اختیار سایر اولویت های 12گانه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند موارد پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا در راستای پیشگیری از ویروس کرونا است، در واقع همان استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست ها، رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از روبوسی و دست دادن کفایت می کند.

شکیبا تصریح کرد: به مراتب ضریب شیوع آنفلوانزا بسیار کمتر از شیوع ویروس کرونا است بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

وی بهترین واکسن برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا را استفاده از ماسک اعلام و عنوان کرد: به نظر می‌رسد درصورتی که مردم رعایت کنند امسال موارد ابتلا به آنفلوانزا کاهش یابد.

شکیبا گفت: اینکه در سنوات گذشته موارد شیوع آنفلوانزا بالا بود به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و دست دادن و روبوسی توسط مردم بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه