اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی؛

پرداخت 90 درصد هزینه‌ درمان بیماران کرونا/ دفترچه بیمه در 24 ساعت صادر می‌شود

پرداخت 90 درصد هزینه‌ درمان بیماران کرونا/ دفترچه بیمه در 24 ساعت صادر می‌شود
مجیدی، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعهد بیمه سلامت برای پرداخت هزینه درمان بیمارن کرونا گفت: ۹۰درصد هزینه‌های درمان کرونا در تعهد بیمه سلامت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، وحید مجیدی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و هم‌اندیشی با رسانه‌ها اظهار داشت: زمان صدور دفترچه طبق ارزیابی ۲۵ تا ۳۰ روز است، اما به دلیل شرایط کرونایی کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند، در عرض ۲۴ ساعت دفترچه برای آنها صادر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه هزینه تمام داروهای مورد تعهد بیمه را پرداخت می‌کنیم، افزود: طی دو هفته گذشته تعداد داروهایی که ستاد درمان کرونا تعیین کرده و بیمه سلامت نیز در تعهد خود آورده است و ۹۰درصد هزینه‌های درمان کرونا در تعهد بیمه سلامت است.

,

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اجرای آزمون وسع از شهریور سال گذشته آغاز شده است،گفت: آزمون وسع براساس قانون برنامه ششم توسعه به صراحت اعلام شده است و کسانی که قبلا دفترچه رایگان دریافت می‌کردند، باید در آزمون تعیین وسع ارزیابی و چنانچه جزو دهک یک، دو و سه باشند، به طور رایگان دفترچه بیمه دریافت می‌کنند.

,

وی در خصوص پرداخت 680 هزار تومانی برای دریافت یک ساله دفترچه بیمه عنوان کرد: ۲۵۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی درخواست ارزیابی وسع کرده‌اند که از این تعداد ۲۳۰ هزار نفر معادل ۶۳ درصد جزو دهک های پایین مشخص شده و دفترچه رایگان دریافت می‌کنند.

,

مجیدی با اشاره به اجرای دولت الکترونیک در بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: با اجرای دولت الکترونیک نیازی به دفترچه برای بستری شدن در بیمارستان های دولتی و خصوصی نیست و تنها با ارایه کدملی و استعلام فرد می‌تواند بستری شود که با اجرای این طرح بیش از ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار کاغذ در یک سال گذشته صرفه جویی شده است.

,

وی با بیان اینکه ۹ درصد هزینه‌های درمانی بیمه سلامت به بیماران خاص اختصاص می یابد، از پرداخت ۶۴ میلیارد تومان هزینه درمان برای بیماران خاص در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: از سال ۱۳۹۰ تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت ۲ هزار و ۳۵۰ نفر بود که هم اکنون این بیماران چهار هزار و ۵۰ نفر هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه