اخبار داغ

معضلی که نیازمند تدبیر است؛

روایتی از دوردور در خیابان های کرمانشاه/ از صداهای نابهنجار تا هدر رفتن زندگی جوانان

روایتی از دوردور در خیابان های کرمانشاه/ از صداهای نابهنجار تا هدر رفتن زندگی جوانان
از جمله معضلات برخی از خیابان های کرمانشاه دور دور خودروهای مدل بالا و موتور سیکلت های سنگین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز ,  بعد از ظهر که می شود کم کم برخی از خیابان های شهر به نوع دیگری شلوغ می شوند. جوانانی پشت فرمان خودروهایی چند صد میلیونی و یا پشت موتورهای گران قیمت و پر سر و صدا از ابتدای یک خیابان به انتهای آن می روند و بالعکس و به اصطلاح عامیانه “دوردور” می کنند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز ,

این موضوع علاوه بر آنکه موجب می شود زندگی این جوانان پشت فرمان، تلف شود، نارضایتی هایی از سوی برخی از ساکنان این مناطق را به دنبال داشته است. برخی از مخاطبان شبکه اطلاع رسانی مرصاد، در ارتباطاتی که با این رسانه داشتند به این موضوع تاکید داشتند.

,

یکی از مناطقی که دوردورهای خودروها موجب نارضایتی مردم شده است، خیابان های منطقه 22 بهمن است. خیابان نوبهار، برق، 17 شهریور و … . برخی از ساکنان این مناطق به مرصاد گفته اند:  صدای ناهنجار خودروها و موتور سیکلت های سنگین موجب شده شب ها خواب نداشته باشیم! ما نه تنها آسایش نداریم بلکه حتی از تردد در خیابان به دلیل سرعت بالای خودروها  بیمناک هستیم.

,

برای پیگیری این موضوع به سراغ مسئولین مربوطه رفتیم تا پاسخ های آن ها را برای حل این مشکل بشنویم.

,

کاشت سرعت گیر در دستور کار است

, کاشت سرعت گیر در دستور کار است, کاشت سرعت گیر در دستور کار است,

 محسن ارجمندی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: ۱۹ نقطه پر خطر و حادثه خیز درسطح کرمانشاه شناسایی شده و شناسایی باقی نقاط با اولویت کمتر نیز انجام گرفته است.

,

وی افزود: انواع سرعت گیرها در این نقاط شناسایی شده، کاشت خواهد شد.

,

ارجمندی تصریح کرد: نصب سرعت گیر در خیابان برق نیز در دستور کار قرار دارد.

,

وی عنوان کرد: درخواست خرید تجهیزات ترافیکی ارائه شده و شرکت  برنده مناقصه در حال خرید تجهیزات است که پس از تکمیل در اسرع وقت کاشت سرعت گیر انجام خواهد شد.

,

ارجمندی گفت: در خیابان برق در ابتدا باید پروژه آسفالت اجرایی شود سپس سرعت گیر نصب خواهد شد.

,

اجرای 9 طرح برخورد با خودروهای ایجاد کننده آلودگی صوتی

, اجرای 9 طرح برخورد با خودروهای ایجاد کننده آلودگی صوتی, اجرای 9 طرح برخورد با خودروهای ایجاد کننده آلودگی صوتی,

سرهنگ فضل الله شیری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: پلیس از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه ۹ طرح برخورد با خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می کند، را اجرا کرده است و در این راستا ۷۲۹ خودرو دستگاه خودرو توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۸۶ درصدی حکایت دارد.

,

وی افزود: این طرح در ساعات مختلف شب اجرایی شده و با افراد خاطی به طور جدی برخورد شده است.

,

سرهنگ شیری گفت: همچنین از نظر برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی موارد 53 درصد افزایش یافته، معرفی به مراجع قضایی ۷۱ درصد و توقیف موتورسیکلت ۲۳ درصد افزایش یافته است.

,

وی عنوان کرد: مصادیق تخلف خودروهای توقیف شده لایی کشی با ۲۱۶ درصد افزایش، نوشتار و شعار نویسی با ۶ درصد کاهش، استفاده از شیشه های دودی و نصب پرده با ۸۸ درصد افزایش، پوشش نامناسب با ۷۸ درصد کاهش همراه بوده است.

,

سرهنگ شیری گفت: صدای ناهنجار با دستگاه ضبط ۱۲ درصد افزایش و اگزوز ۷۸ درصد افزایش داشته است.

,

وی با بیان اینکه حرکات مارپیچ ۸۳ درصد افزایش یافته، افزود: البته موارد مزاحمت برای نوامیس ۴۶ درصد کاهش داشته است.

,

اعمال قانون مسکنی موقتی است

, اعمال قانون مسکنی موقتی است, اعمال قانون مسکنی موقتی است,

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه در خیابان‌هایی نظیر بزرگراه‌ها، بلوار مصطفی امامی، خیابان نوبهار، خیابان ۱۷ شهریور و خیابان شهید جعفری موارد دور دور خودروها بیشتر دیده می‌شود و در این راستا البته پلیس با قاطعیت با افراد خاطی برخورد می کند.

,

سرهنگ شیری گفت: در این میان جریمه به تنهایی پاسخگو نخواهد بود و باید خانواده‌ها بیشتر مراقب فرزندان خود و تردد جوانان در ساعات شبانه باشند. همچنین نهادهای فرهنگی باید پاسخگوی عملکرد خود در این راستا باشند زیرا این موارد جزء مصادیق فرهنگ عمومی محسوب می شود.

,

وی افزود: با اعمال قانون به تنهایی نمی توان وضعیت موجود را اصلاح کرد بلکه این کارها باید به طور ریشه ای انجام گیرد و اعمال قانون مسکنی موقتی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه