اخبار داغ

رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار:

18 میلیارد ریال صرف بازسازی بافت‌های تاریخی سبزوار شد

18 میلیارد ریال صرف بازسازی بافت‌های تاریخی سبزوار شد
برآبادی گفت: طی دو سال گذشته 18 میلیارد ریال صرف بازسازی بافت‌های تاریخی شهر سبزوار و روستای هدف گردشگری زعفرانیه این شهرستان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن برآبادی، رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار در گفت و گو با صبح توس؛ با اشاره به نیاز مبرم بافت تاریخی سبزوار به مرمت اظهارداشت: بازسازی بافت های  تاریخی این مناطق به‌منظور بازگشت به هویت و اصالت تاریخی اجراشده و همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی اظهار داشت: از این اعتبار 12 میلیارد ریال آن برای جداره سازی  بخشی از خیابان بیهق از میدان کارگر تا میدان ۲۲ بهمن سبزوار هزینه شده است.

,

رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: درمجموع مسیر بازسازی بافت تاریخی سبزوار از میدان کارگر تا دروازه عراق این شهر به طول هزار و ۵۰۰ متر است که ادامه مسیر با مشارکت مالکان و اداره میراث فرهنگی اجرا می‌شود.

,

برآبادی گفت: جداره سازی محور تاریخی خیابان بیهق توجه به احیای هویت و اصالت تاریخی است که در اجرای این طرح خیابان‌ها، گذرگاه‌ها و اماکن واقع در بافت تاریخی سبزوار با آجر، کاشی و مصالح سنتی ترکیب می‌شود.

,

رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار افزود: همچنین با هزینه  ۶ میلیارد ریال برای جداره‌سازی و بازپیرایی ۶ اثر تاریخی ثبت‌شده روستای زعفرانیه شامل کاروانسرا، یخچال کلانتر، قلعه کهنه، چاپارخانه، حمام و آب‌انبار انجام‌شده است.

,

وی ادامه داد: این شهر با معماری درون‌گرا و مصالح بومی خشتی و آجری در حاشیه کویر قرار دارد و بافت تاریخی آن با ۵۰ اثر تاریخی ثبتی و ۱۰۰ اثر شناسایی‌شده شامل مسجد جامع، بازار و محلات مسکونی ۱۸۰ هکتار وسعت دارد.

,

۹۶۰ اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در سبزوار وجود دارد که تاکنون 161اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه