اخبار داغ

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زاهدان خبر داد؛

افتتاح مجتمع قضایی خانواده در مرکز سیستان و بلوچستان/دعاوی خانوادگی اختصاصی رسیدگی می شود

افتتاح مجتمع قضایی خانواده در مرکز سیستان و بلوچستان/دعاوی خانوادگی اختصاصی رسیدگی می شود
محمدعلی حمیدیان از افتتاح مجتمع قضایی خانواده به منظور رسیدگی اختصاصی به دعاوی خانودگی در خیابان ثارالله زاهدان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی حمیدیان، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون، بیان کرد: بدون شک خانواده مبدا هر تحول انسانی در مسیر پیشگیری از کجروهای اجتماعی و ارتقای وفاق گروهی است و به طور قطع می توان با بهره گیری از مداخلات بهنگام حجم انبوهی از نارضایتی ها و بسترهای شکل گیری بزهکاری را مدیریت کرد.

وی گفت: در واقع مجتمع قضایی خانواده با هدف رسیدگی اختصاصی به دعاوی خانوادگی، تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات حقوقی به شهروندان افتتاح شده است که کلیات این امر ماحصلی جز اتقان آرا، تسریع در روند رسیدگی و اجتناب از اطالات دادرسی را در پی نخواهد داشت.

معاون رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه دامنه صلاحیت دادگاه‌های خانواده طبق قانون مشخص شده است، ادامه داد: تمامی دعاوی حقوقی خانوادگی  از جمله مسائل و مشکلاتی راجع به نکاح، طلاق، رجوع، فسخ نکاح، مسئله حضانت فرزند، ملاقات، نفقه، مهریه، جهیزیه، سایر حقوق مالی زوجه مثل اجرت المثل و نحله در صلاحیت دادگاه‌های خانواده است.

به گفته وی، همچنین با تصویب قانون جدید حمایت از خانواده در سال 91، موارد جدیدتری هم به این صلاحیت‌ها اضافه شد از جمله تغییر جنسیت و اهدای جنین که همه این موارد در صلاحیت دادگاه خانواده است.

این مقام مسئول افزود: تشکیل دادگاه‌های خانواده، صرفأ به منظور احقاق حق و اجرای دقیق عدالت و در نهایت تحکیم بنیاد خانواده صورت گرفته که در اسلام سفارش زیادی نسبت به آن تشکیل شده است.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: یکی از وظایف محاکم خانواده، سوق دادن روند منازعات خانوادگی به سوی سازش و تفاهم است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه