اخبار داغ

نگاهی به نقش ترکیه در جنگ قره باغ؛

ترکیه بخاطر عِرق قومی وارد کارزار قره‌باغ شد؟/ قرائن و شواهد چه می‌گوید؟

ترکیه بخاطر عِرق قومی وارد کارزار قره‌باغ شد؟/ قرائن و شواهد چه می‌گوید؟
رجب پاشا با ادعای عِرق قومی در جنگ قره‌باغ و در حمایت از جمهوری آذربایجان وارد کارزار نظامی می‌شود، اما در یورش وحشیانه تروریست‌های تکفیری به کرکوک و ترکمن‌های عراقی، سمت تروریستها می‌ایستد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  آنچه از اردوغان به ذهن متبادر می شود، سیاست‌های زیگزاگی و مذبذب اوست که در این سال‌ها در حوادث و رویدادهای مختلف خود را نشان داده است. لحن سیاست خارجی ترکیه، لحنی پرخاشگرایانه و بلند پروازانه است که در آن تذبذب و چرخش های آنی حرف اول را می‌زند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اردوغان هواپیمای روسی را ساقط می کند و با پوتین سرشاخ می‌شود اما بلافاصله با چرخشی آشکار، با همان کشور رابطه گرم برقرار می کند. امارات و بحرین را بخاطر عادی‌سازی روابط با اسرائیل زیر تیغ تند نقد قرار می‌دهد اما بروی خود هم نمی‌آورد که رفیق گرمابه گلستان اسرائیلی هاست.

,

رجب پاشا با ادعای عِرق قومی در جنگ قره‌باغ و در حمایت از جمهوری آذربایجان وارد کارزار نظامی می‌شود، اما در یورش وحشیانه تروریست‌های تکفیری به کرکوک و ترکمن‌های عراقی، سمت تروریستها می‌ایستد! آیا ترکیه صرفاً بخاطر تعلقات قومی وارد کارزار قره باغ شده است؟!

,

شواهد و قرائن این فرضیه را رد می کند. برخی از تحلیل‌گران معتقدند، ترکیه این بار قره‌باغ را عرصه جنگ نیابتی خود با روسیه برگزیده است. برخی نیز معتقدند، اردوغان بیشتر به دنبال دستاوردهای داخلی است. تُرک‌ها با ارمنی‌ها اختلافات شدید تاریخی دارند و چه چیز بهتر از اینکه اردوغان دوباره افکار عمومی را با خود همراه کند.

,

به بیان ساده تر هم اردوغان به این نزاع نیاز دارد و هم علی‌اف و هر دو بخاطر مسائل داخلی و منافع خودشان. هرچند طبعاً ورود ترکیه به این نزاع، دلایل دیگری نیز دارد اما هر آنچه که هست، عرق قومی نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه