اخبار داغ

در پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه مطرح شد:

سرمایه گذاری هزار میلیاردتومانی برای راه اندازی راه آهن کرمانشاه / شرکت های فعال تولیدی خواستار راه اندازی ایستگاه باری راه آهن در استان هستند

سرمایه گذاری هزار میلیاردتومانی برای راه اندازی راه آهن کرمانشاه / شرکت های فعال تولیدی خواستار راه اندازی ایستگاه باری راه آهن در استان هستند
مهمترین موضوع مطرح شده در نجاه و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه لزوم وجود ایستگاه باربری در راه آهن کرمانشاه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , هوشنگ بازوند در پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: مجموعه ساختار بانکی در استان کرمانشاه تمایلی به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدها ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز ,

استاندار کرمانشاه افزود: وجود برخوردهای سختگیرانه در زمینه پرداخت این تسهیلات موجب شده بسیاری از واحدها از دریافت آن منصرف شوند.

,

وی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه خاطر نشان کرد: در بازار روز با توجه به مشکلات موجود امکان بازپرداخت تسهیلات به مدت یک سال وجود ندارد  و باید مدت بازپرداخت سه ساله شود.

,

مدیر ارشد استان با بیان اینکه بانکها خود واحدهای تولیدی هم به عنوان تضامین قبول کنند، ادامه داد: وضعیت استان کرمانشاه در زمینه سرمایه در گردش مشخص نیست و در این راستا پیشنهادات و مشکلات احصا شود.

,

 

,

سرمایه گذاری هزار میلیاردتومانی برای راه اندازی راه آهن کرمانشاه/ لزوم وجود ایستگاه باربری

, سرمایه گذاری هزار میلیاردتومانی برای راه اندازی راه آهن کرمانشاه/ لزوم وجود ایستگاه باربری,

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم وجود ایستگاه باربری در راه آهن عنوان کرد: راه آهن زمانی می تواند نقش محلی خود را ایفا و موجب توسعه شود که بار جا به جا کند.

,

وی گفت: برای راه اندازی راه آهن کرمانشاه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت و همان ابتدا لزوم وجود ایستگاه بابری را متذکر شدم.

,

مدیر ارشد استان تصریح کرد: روز شنبه به همراه مسئولان و مدیر پروژه بازدید میدانی از راه آهن انجام خواهیم داد و در آن به بررسی مشکلات می پردازیم.

,

بازوند با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری صورت گرفته برای راه آهن کرمانشاه ادامه داد: از همان ابتدا وجود و لزوم راه اندازی بخش باری محسوس و مشخص بود.

,

مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: راه اندازی بخش باری می تواند نقش مهمی در توسعه منطقه داشته باشد.

,

استاندار کرمانشاه افزود: به منظور بررسی مشکلات پیش روی راه اندازی بخش باربری راه آهن کرمانشاه طی هفته آینده به تهران سفر خواهم کرد.

,

بازوند همچنین بر لزوم رفع مشکلات برخی واحدهای تولیدی در استان در زمینه تامین مواد اولیه تاکید کرد و گفت: سازمان صمت استان در زمینه حل مشکلات شرکت های پلیمری فعال نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

,

 

,

آمار پایین پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش

, آمار پایین پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش,

هدایت حاتمی در پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: سیستم بانکی استان در بحث پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به شدت آمار پایینی دارد و از نظر عدد مطلق، سپرده و تسهیلات جایگاه خوبی نداریم.

,

وی افزود: به دلیل وجود چارچوب های خاص در پرداخت این تسهیلات امکان ابتکار عمل وجود ندارد و گاهی علیرغم علاقه مندی مدیران بانکها برای پرداخت تسهیلات قوانین این اجازه را نمی دهند.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه نظام نظارتی ما دچار سردرگمی است، ادامه داد: پیشنهاد می شود به مدت ۲ هفته گروهی متشکل از بخش خصوصی، مدیران، نظام بانک و شرکت ها پارادوکس ها و قوانین و مقررات در مورد تسهیلات سرمایه در گردش را شناسایی و به هیئت مقررات زدایی ارجاع دهند.

,

این مسئول ادامه داد: کمیسیون مقررات زدایی می تواند طی ۴۰ روز نتیجه را اعلام کند و این نتایج لازم الاجرا هستند و اگر دستگاه دولتی، بانک و ... مصوبات این کمیسیون را اجرایی نکنند به صورت قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

,

فرهاد مرزی نیز در این جلسه با برشمردن مشکلات واحدهای تولیدی در دریافت تسهیلات سرمایه در گردش ادامه داد: بانکها در زمان اعلام شرایط دریافت این تسهیلات مقررات و راهنمایی های لازم را به واحدهای تولیدی داشته باشند.

,

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه امکان بازپرداخت یک ساله برای تولید کنندگان با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر وجود ندارد، خواستار افزایش این مدت شد.

,

این مسئول عنوان کرد: باید برای دریافت تسهیلات شرایط سهل تری برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شود چرا که فعال نگه داشتن این واحدها برای استان بسیار حائز اهمیت است.

,

مرزی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش برای تولید کننده بسیار مهم است،گفت: بانک ها برای تضامین ملک هایی که در اختیار واحدها هستند نیز قبول کنند.

,

بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش سه ساله است

, بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش سه ساله است,

بهزاد جلیلیان با ارائه گزارشی در خصوص شرایط  پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به کسب و کارها اظهار داشت: برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش شرکتها، اشخاص حقیقی و حقوقی باید درآمد خود را به صورت واضح و مشخص به بانکها اعلام کنند.

,

رییس شورای هماهنگی بانکهای دولتی استان افزود: حدود ۹۰ درصد و یا حتی ۱۰۰ درصد افرادی که برای دریافت تسهیلات سرمایه درگردش به بانکها مراجعه می کنند به دلیل عدم داشتن مدیر مالی صورت مالی مشخصی ندارند.

,

این مسئول با انتقاد از عدم انطباق اظهارات واحدها در اعلام صورت مالی به بانکها و اداره مالیات بیان داشت: این موضوع یک چالش است که باید برای حل آن گام برداشت.

,

جلیلیان تصریح کرد: برای شرکت های تازه تاسیس متقاضی نیز براساس پیش بینی تولید و هزینه هایی که خود فرد اعلام می کند، اعتبارسنجی صورت می گیرد و ۷۰ درصد درآمد فرد به عنوان تسهیلات به آن پرداخت خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش براساس تاکید بانک مرکزی یک ساله است،  ادامه داد: اگر واحد بعد از گذشت این مدت تقاضا کند می توان مدت بازپرداخت را تا سه سال با پرداخت سود افزایش داد.

,

رییس شورای هماهنگی بانکهای دولتی استان با اشاره به تضامین پرداخت این تسهیلات گفت: براساس ابلاغ دادستان، بانکها نمی توانند بر علیه محل اجرای واحدهای تولیدی در راستای دریافت مطالبات اقدام کنند و بانکها نیز در این زمینه با بن بست برگشت منابع مواجه شده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: علیرغم برخی مشکلات محدودیت قانونی در زمینه پذیرفتن محل اجرای طرح به عنوان وثیقه وجود ندارد.

,

این مسئول افزود: دریافت برخی مطالبات بانکها در استان کرمانشاه به علت محدودیت در زمینه اقدام علیه محل اجرای طرح ۱۰ سال به طول انجامیده است.

,

 

,

شرکت های فعال تولیدی خواستار راه اندازی ایستگاه باری راه آهن در استان هستند

, شرکت های فعال تولیدی خواستار راه اندازی ایستگاه باری راه آهن در استان هستند,


کیوان کاشفی در پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به مشکلات پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش توسط بانکها اظهار داشت: در پرداخت این تسهیلات وجود صورت مالی دقیق مورد تاکید کرد که این موضوع مشکلاتی را برای واحدهای تازه تاسیس که گردش مالی ندارند، به وجود آورده است.

,
,

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی با سرمایه خود کسب و کار راه اندازی می کنند و نیازمند دریافت این تسهیلات هستند.

,

این مسئول عنوان کرد: مدت زمان یک ساله برای بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش کوتاه است که باید افزایش پیدا کند.

,

کاشفی همچنین با اشاره به لزوم راه اندازی ایستگاه باربری در راه آهن کرمانشاه ادامه داد: با سرمایه گذاری زیادی که برای ایجاد راه آهن کرمانشاه صورت گرفته اگر این ایستگاه راه اندازی نشود، بازخورد مناسب را نخواهیم داشت.

,

این مسئول بیان داشت: برخی از شرکت های فعال تولیدی در استان نیز خواستار راه اندازی ایستگاه باربری راه آهن هستند.

,

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: برخی شرکت های پلیمری در استان نیز با مشکل مواجه هستند و از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان میخواهیم نسبت به رفع این مشکلات گام بردارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه