اخبار داغ

در نشست اضطراری ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

مردم از شب‌نشینی‌های خانوادگی پرهیز کنند

مردم از شب‌نشینی‌های خانوادگی پرهیز کنند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شب نشینی های خانوادگی و تجمعات غیر ضرور سبب افزایش شمار مبتلایان به کرونا می شود، گفت: به اندازه 33سال گذشته در استان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس نشست اضطراری ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور معاون عمرانی استاندار، فرمانداران شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و رئیسان مراکز بهداشت و درمان چهار شهرستان و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پوشیدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را مهمترین راه مقابله با این ویروس برشمرد و گفت: در این مدت میزان تخت های بیمارستانی استان دو برابر شده است  یعنی هشت سال به اندازه 33سال گذشته در استان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.
,
 
,
وی با ابراز نگرانی از تجمعات و مراسمات شکل گرفته در برخی از مناطق استان افزود: افزایش مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و بالارفتن مبتلایان نشان می دهد که اگر دقت لازم صورت نگیرد خطر افزایش بیش از پیش خواهد بود.
,
 
,
کلانتری خاطرنشان کرد: انتظار می رود مردم از شب‌نشینی‌های خانوادگی، تجمعات غیرضرور و حضور در تجمعات پرهیز کرده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی تلقی کنند.
,
 
,
استاندار کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به لزوم نصب تجهیزات بیمارستانی در مرکز درمانی امام خمینی(ره) دهدشت در اسرع وقت و در مدار قرار گرفتن دستگاه اکسیژن ساز و سایر خدمات بیان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به جد پیگیر موضوع هستند و به زودی  این موضوع انجام خواهد شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه تاکنون روند نمونه گیری،بیماریابی و ردیابی بیماران مطلوب بوده است و آمار فوتی استان نسبت به سایر استان ها کمتر بوده است  تصریح کرد: در برخی شاخص‌ها و بر اساس اعلام وزارت بهداشت رعایت پروتکل ها در استان نسبت به سایر استانها بهتر بوده و البته باید تلاش شود که رعایت اصول بهداشتی و پروتکل ها در بین همه مردم فرهنگ سازی شود.
,
 
,
استاندار افزود: همه نهادها، ادارات، دستگاه‌ها موظف به اجرا و نظارت بر رعایت پروتکل ها هستند و سعی شود کسانی که رعایت نمی‌کنند از ارائه خدمات به آنان خودداری شود و در صورت نقض این قانون با کارمند ارائه کننده خدمات و مدیر دستگاه  طبق آیین تخلفات اداری  برخورد می شود.
,
 
,
وی ضمن تقدیر از اعضای شوراهای تامین در استان و شهرستان ها تاکید کرد: با نظارت این شورا نسبت به تشکیل گشت های ارشاد سلامت (کرونا) متشکل از تیم های پایگاههای مقاومت، سازمانهای مردم نهاد، هلال احمر اقدام می شود.
,
 
,
کلانتری استفاده از ظرفیت‌های دهیاران، شوراها، نیروهای مقاومت، پایگاههای انتظامی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس را مورد تاکید قرار داد.
,
 
,
 استاندارکهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تشکیل جلسه هفتگی در شهرستان ها با حضور یکی از معاونان استاندار و معاون دانشگاه علوم پزشکی و ارائه گزارش تحلیلی به شناخت نقاط قوت و ضعف در این خصوص کمک می کند.
,
 
,
در این نشست آخرین وضعیت افراد مبتلا و بستری و فوت شدگان و مشکلات و موانع مقابله با ویروس کرونا توسط فرمانداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان تشریح شد. 
,
 
,
در ادامه یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و اقدامات انجام شده در سطح استان و ۴ شهرستان گزارشی ارایه کرد.
,
 
,
در پایان استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن اظهار تشکر از اقدامات به عمل آمده در مقابله با ویروس کرونا در شهرستانهای کهگیلویه، بهمیی ،لنده و چرام، به فرمانداران چهار گانه و دانشگاه علوم پزشکی استان و رئیسان شبکه بهداشت و درمان ۴ شهرستان تذکرات لازم را جهت اقدامات قانونی و پیشگیری در مقابله با این ببماری به فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی دادند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه