اخبار داغ

سپاهان در لیگ بیستم؛

سرانجام ارثی که از ژنرال به نویدکیا رسیده، چه خواهد شد؟

سرانجام ارثی که از ژنرال به نویدکیا رسیده، چه خواهد شد؟
نویدکیا مسیر پیچیده ای برای کسب موفقیت در سپاهان دارد، از اینکه باشگاه از نویدکیا چه خواسته که بگذریم، بخشی از هوادارن کسب جام، بخشی کسب سهمیه، بخشی نمایش خوب تیمی و بخشی هم بازی های زیبا و در حد نام سپاهان را از نویدکیا انتظار دارند؛ اتفاقی که در لیگ بیستم با توجه به شرایط که کرونا در ورزش حاکم کرده است بسیار سخت خواهد بود؛ اما سپاهان با حضور ساکت که یکی از مدیران با کارنامه موفق به حساب می آید و محرم که باهوشی و اخلاقش زبان زد است، امید بالایی را برای کسب موفقیت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صاحب نیوز؛ تیم فوتبال سپاهان بعد از اینکه شرایط خوبی نداشت همه موفقیت خود را به قلعه نویی گره زد اما حضور دوباره قلعه نویی هم در طلایی پوشان نتوانست موفقیت های گذشته را تکرار کند؛ البته حضور قلعه نویی و حواشی آن یک نکته را به خوبی نشان داد تا مشخص شود، سوای رفتار حرفه ای سپاهان روی نیمک به چهره هایی نیازمند است که نام سپاهان و این تیم از برخی موقعیت ها برایشان مهمتر باشد؛ نگاه قلعه نویی به تیم ملی در حالی که سپاهان شرایط حساسی داشت، نشان داد تا هر چقدر هم که به یک مربی بها داده شود؛ باز هم به صفات دیگری برای اولویت قرار گرفتن باشگاه سپاهان نیاز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

*تفاوت محرم با امیر

, *تفاوت محرم با امیر, *تفاوت محرم با امیر,

این نکته از چشم هوادارن نیز پنهان نماند و تقاضا برای حضور یک مربی سپاهانی بالا گرفت که محرم نویدکیا از همه لحاظ ایده ال به نظر می رسید که با آمدن ساکت بر صندلی مدیریتی این باشگاه، این اتفاق جامه عمل پوشید؛ نویدکیا هم با اضافه کردن محمود کریمی به نیمکت و توجه به تیم های آکادمی و پایه باشگاه نشان داد، نگاه او نیز بر پتانسیل های باشگاه است؛ که این اتفاق بسیار خوب و می تواند بستری را برای موفقیت های آینده فراهم کند.

,

*این اواخر قلعه نویی برای سپاهان زیاد دل نمی سوزاند

, *این اواخر قلعه نویی برای سپاهان زیاد دل نمی سوزاند, *این اواخر قلعه نویی برای سپاهان زیاد دل نمی سوزاند,

, , , ,

 

,

وازگن آندریاسیان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: نویدکیا مربی جوانی است که باید با مشاوه کار خود را پیش ببرد و پیشکسوتان نیز به او کمک کنند، تا موفقیت کسب کند

,

پیشکسوت فوتبال اصفهان تصریح کرد: در بازی های آسیایی سپاهان با توجه به اینکه فرصت کافی نداشت تا خوب تمرین کند در گل زنی خیلی موفق نبود از طرفی نویدکیا تیمی را تحویل گرفت که قلعه نویی این تیم را بسته بود.

,

مدیر عامل باشگاه سوان ارامنه اصفهان تصریح کرد: در فصل نوزدهم تا زمانی که بازی سه بر صفر به سود پرسپولیس نشده بود، تیم عملکرد خوبی داشت اما بعد از این بازی همه چیز تغییر کرد؛ قلعه نویی در این اواخر دیگر انگار برای تیم دلسوزی زیادی نمی کرد.

,

آندریاسیان گفت: نویدکیا مربی جوان و بخوبی است که امیدواریم فصل آینده سپاهان بهتر از همیشه ظاهر شود

,

سپاهان در بازی های آسیایی صعود نکرد اما کسی به این تیم خرده نگرفت چرا که فرصتی برای تمرین نداشت وشاید این اتفاق مقدمه ای برای پیروزی های آینده سپاهان به حساب آید؛ حال کمتر هواداری از سپاهان است که به آینده این تیم خوش بین نباشد و حتی اکثر کارشناسان ورزشی هم شرایط را برای کسب موفقیت سپاهان بسیار خوب می دانند.

,

*ضعف در گل زنی سپاهان را در لیگ نوزدهم به اهدافش نرساند

, *ضعف در گل زنی سپاهان را در لیگ نوزدهم به اهدافش نرساند, *ضعف در گل زنی سپاهان را در لیگ نوزدهم به اهدافش نرساند,

از اینکه باشگاه از نویدکیا چه خواسته که بگذریم، بخشی از هوادارن کسب جام، بخشی کسب سهمیه، بخشی نمایش خوب تیمی و بخشی هم بازی های زیبا و در حد نام سپاهان را از نویدکیا انتظار دارند؛ اتفاقی که در لیگ بیستم با توجه به شرایط که کرونا در ورزش حاکم کرده است بسیار سخت خواهد بود؛ اما سپاهان با حضور ساکت که یکی از مدیران با کارنامه موفق به حساب می آید و محرم که باهوشی و اخلاقش زبان زد است، امید بالایی را برای کسب موفقیت دارد.

,

اما در این میان نباید برخی نکات هم نادیده گرفته شود؛ شروع افول سپاهان قلعه نویی از عدم گل زنی این تیم شروع شد، اتفاقی که همان ابتدای فصل نوزدهم به خوبی آشکار بود؛ اتفاقی که تمرکز آن برای استنلی کی روش قرار گرفته بود اما در نهایت نتوانست انتظارها را براورده کند و در پایان هم بر عملکرد کل تیم تاثیر گذار شد.

,

ضعف در گلزنی که بخشی از آن به عدم تنوع تاکتیکی در حمله باز می گشت و بخش دیگری از آن به نبود مهره های لازم برای بهره گیری از راه و نقشه های مختلف برای گل زنی  بود؛ به بیان دیگر سپاهانی که قرار بود در سه جام به میدان برود نیاز به فورواردهای مکمل و همچنین گوش های چپ و راستی داشت که میل و هوش گلزنی داشته باشند؛ اما آنچه سپاهان در این میان در اختیار داشت فقط بخشی از آن بود.

,

*فلسفه مربی گری نویدکیا و قلعه نویی متفاوت است

, *فلسفه مربی گری نویدکیا و قلعه نویی متفاوت است, *فلسفه مربی گری نویدکیا و قلعه نویی متفاوت است,

, ,

حسین چرخابی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: نویدکیا شانس بزرگی که آورد این بود که بلافاصله بعد از انتخاب، به بازی آسیایی بود که شاید قبل از آن احساس می شد که شاید سرمربی گری در این بازی ها را قبول نکند.

,

مربی فوتبال تصریح کرد: نویدکیا از این بازی ها درس های بسیار خوبی گرفت، چرا که سطح مسابقات آسیایی بدون شک از سطح مسابقات لیگ ایران بالاتر است؛ این مربی صرف نظر از نتایج استراتژیک و برنامه ای که در ادمه داشت را سعی کرد در این بازی ها از بازیکنان بخواهد؛ احساس کردم نوع بازی را خوب یاد گرفته اند.

,

پیشکسوت فوتبال اصفهان تصریح کرد: این بازی ها را اگر کامل ببینیم تفاوت محسوسی خصوصاً در بازی های مقابل النصر بین شیوه بازی نویدکیا و قلعه نویی مشاهده می کردیم و حتی در بازی اول یک یا دو سانتر بیشتر انجام نشد و سعی می کردند از عمق دفاع حرکت کنند و از عمق دفاع حریف صاحب موقعیت شوند.

,

*برای عبور از عمق دفاع حریف نیاز به بازیکن بازی ساز و یک مهاجم تکنیکی و سرعتی است

, *برای عبور از عمق دفاع حریف نیاز به بازیکن بازی ساز و یک مهاجم تکنیکی و سرعتی است, *برای عبور از عمق دفاع حریف نیاز به بازیکن بازی ساز و یک مهاجم تکنیکی و سرعتی است,

 

,

, ,

مدرس فوتبال با بیان اینکه مسلما فلسفه فوتبال نویدکیا با فوتبال قلعه نویی صد در صد متفاوت است ادامه داد: نویدکیا برای بازی های آسیایی فرصتی نداشت اما اکنون فرصتی دارد تا بتواند تا روش و شیوه خود را پیاده کند؛ توپی که سانتر می شود نسبت به توپی که با حرکت ترکیبی به مهاجم می رسد، گل کردنش بسیار سخت تر خواهد بود و اگر نویدکیا بتواند تیمش را برای حمله اینگونه آماده کند وتیم اینگه صاحب موقعیت شود و البته برای زدن ضربات نهایی هم به خوبی تمرین کند، می تواند مشکل گلزنی تیم خود به خود حل می شود.

,

چرخابی یادآور شد: برای عبور از عمق دفاع حریف نیاز به بازی ساز خوب و مهاجم سرعتی و تکنیکی که بتواند در تقابل های یک در مقابل یک موفق باشد، داریم، اما می شود با کارهای ترکیبی و با تمرینات زیاد اینقدر موقعیت ایجاد کرد تا تیم به گل برسد.

,

امروز نویدکیا هم همچنان به نظر می رسد این حداقل ها را برای یک فصل موفقیت در اختیار ندارد، اتفاقی که با منع به کارگیری خارجی ها در لیگ و پول های کلانی که برخی تیم ها برای به خدمت گرفتن بازکنان می دهند کار سپاهان را برای پر کردن این خلاها سخت کرده و از طرفی بازیکنان تراز اول آزادی هم برای پوشاندن خلا های سپاهان در دسترس این باشگاه نیست؛ از این رو سپاهان تلاش می کند هر چه زودتر و بهتر این دغدغه را برطرف کند که البته حل آن هم با توجه به شرایط موجود سخت است.

,

حال این سوال وجود داردکه آیا نویدکیا می تواند ایرادات را در فاز هجومی برطرف سازد خصوصا که این بازیکن و همچنین محمود کریمی از بنام های تفکر هجومی این باشگاه در زمان بازی خود به حساب می آیند؛ نویدکیا اگر نتواند بازیکنانی که در فاز هجومی لازم دارد، در اختیار بگیرد و حتی جایگزینانی را برای آن ها برای مصدومیت های احتمالی داشته باشد، کار برایش سخت خواهد شد.

,

 

,

, ,

طلایی پوشان در زمان قلعه نویی نشان دادند با توجه به اینکه در بسیاری از تیم های لیگ فشردگی دفاعی با دفاع های چهار نفره و یا با استفاده از دو هافبک دفاعی وجود دارد، نمی توان به این راه گل زنی تکیه کرد، علاوه بر این سپاهان در حال حاضر مهاجمان تند و تیزی را برای پاس های پشت دفاع و در عمق که قدرت گل زنی بالایی هم داشته باشد، به اندازه کافی و با امکان پشتیبان در اختیار ندارد از این رو یکی از راهکارهایی که سپاهان به کار خواهد بست حمله با پاس های کوتاه و مثلثی است که تیم باید به صورت کامل در فاز هجومی قرار گیرد.

,

این سبک فوتبال که نمایی از یک فوتبال پر حوصله است؛ نیاز به تمرین بسیار داشته و از طرفی بازیکنان قدرتی را در فاز هجومی خارج کرده و یا تعدادشان را کم خواهد کرد و همچنین درصد موفقیت آن برای روزهایی که تیم برد لازم می شود و حریف تفکرات دفاعی برای حداقل نتیجه را دارد سخت خواهد کرد؛ اتفاقی که در این فصل در بازی های زیادی در انتظار سپاهان خواهد بود.

,

* تیمی که نتواند برای هر بازی چه در دفاع و چه در گلزنی برنامه ای متفاوت داشته باشد در فوتبال امروز موفق نیست

, * تیمی که نتواند برای هر بازی چه در دفاع و چه در گلزنی برنامه ای متفاوت داشته باشد در فوتبال امروز موفق نیست, * تیمی که نتواند برای هر بازی چه در دفاع و چه در گلزنی برنامه ای متفاوت داشته باشد در فوتبال امروز موفق نیست,

داوود عابدی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: اگر بازی های سپاهان در فصل گذشته را بررسی کنیم، مشاهده می کنیم عومل مختلفی در نرسیدن این تیم به گل در برخی از بازی ها تاثیر گذار بوده است؛ بخشی از این عوامل فنی است و بخش دیگر را می توان از آن به عنوان بدشانسی یاد کرد.

,

مربی فوتبال گفت: مصدومیت های بد موقع و دور شدن بازیکنی مانند کیروش استنلی از شرایط آمادگی خود دلایل دیگری از ناکامی سپاهان به حساب می آید؛ البته باید توجه داشت که وقتی فشار روانی بر روی تیم بیشتر می شود کار برای مهاجمان نیز سخت خواهد شد.

,

وی افزود: این دلایل ممکن است برای هر مربی اتفاق بیفتد؛ بخش دیگری از دلایل این اتفاق بازیکنانی بودند که در تیم بودند و نتوانستند در پیاده کردن تفکر مربی موفق باشد و البته این یک فلش دو طرفه است و به همان معنی خواهد بود که مربی از بازیکنانش نتوانسته در پیاده کردن اهدافش به خوبی استفاده کند.

,

عابدی ادامه داد: به طور کلی تیمی که نتواند برای هر بازی چه در دفاع و چه در گلزنی برنامه ای متفاوت داشته باشد در فوتبال امروز موفق نیست چرا که تیم ها با آنالیز و برنامه در بازی ها به میدان می روند.

,

داوود عابدی بیان کرد: باید دید مربی جدید سپاهان برای رسیدن به گل چه تفکری را به کار خواهد بست و چه مقدار این تفکر می تواند به بار بنشیند

,

آنچه که امروز نویدکیا در فاز هجومی در اختیار دارد بخش قابل توجه ای از تفکر قلعه نویی است که با توجه به شرایطی که ایجاد شده محرم مجبور خواهد بود از عمده این نفرات بهره ببرد، اتفاقی که شاید باعث شود در تیم نویدکیا بازیکنان در پست های جدید به کار گرفته شوند

,

نویدکیا در مصاحبه های خود نشان داده که این ایراد تیم را به خوبی می داند این در حالی بود که قلعه نویی معتقد بود تیمش تنوع تاکتیکی در حمله دارد؛ حال باید دید تفکرات نویدکیا چه مقدار می تواند مشکلات گلزنی سپاهان را مرتفع سازد.

,

گزارش از جمشید حسینی جزه

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه