اخبار داغ

وقتی که ندانستن بلای مال مردم می‌شود؛

قطار تهران به بندرعباس با ۲۴ ساعت تاخیر و عدم پرداخت خسارت به دارندگان بلیت المثنی

قطار تهران به بندرعباس با ۲۴ ساعت تاخیر و عدم پرداخت خسارت به دارندگان بلیت المثنی
در پی تاخیر ۲۴ ساعته واگن قطار حمل خودرو به شماره ۸۲۲ مسیر تهران به بندرعباس، کارشناس سامانه ارتباط با شرکت رجا گفت: دریافت خسارت بابت تاخیر ۲۴ ساعته واگن خودرو جزء استرداد محسوب نمی شود و مسافران می توانند با همان بلیت المثنی نیز خسارت ۵۰ درصدی خود را دریافت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ سالها پیش مردم برای حمل و نقل برون شهری خود از اسب و قاطر استفاده می کردند به مرور و با پیشرفت علم، ابزارآلات آهنی جای خود را به حیوانات دادند وبدین ترتیب ماشین ها اختراع شدند اما حالا با رسیدن به عصر سرعت و تکنولوژی نسل جدید قطارهای باربری و مسافربری و انواع هواپیماها است که دارد خود نمایی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

همچنین زمانی سفر به بندرعباس و جنوب کشور برای خیلی از مردم که در پایتخت و شمال کشور زندگی می کنند امکان پذیر نبود یا اگر بود با مشکلات فراوانی همراه بود، ماندن در هتل ها و استفاده از حمل و نقل عمومی برای مسافرت های درون شهری و استانی می توانست دلیل خوبی برای کنسل این سفر باشد.

,

حالا اما بندرعباس پایتخت اقتصادی کشور شده است و با ورود نسل جدید قطارها که می توانند خودروی شخصی را نیز حمل کنند این دغدغه مردم و مسئولین رفع شده و اکنون با آرامش خاطر بیشتری به این خطه از ایران سفر می کنند، آنها می توانند خودروی خود را با هر پلاکی که باشد به بندرعباس بیاورند و از این سفر بهره مندی بیشتری کنند.

,

با تمام این محاسن اما ۷مهر ۱۳۹۹ حرکت واگن حمل خودرو شماره ۸۲۲ مسیر تهران به بندرعباس با تاخیر بیش از ۲۴ ساعت مواجه شد، تاخیری که تمام مسافران این قطار باربری را نگران و با مشکلات بسیاری مواجه کرد، آنها معتقدند پیامک ارسال شده از سوی شرکت رجا مبنی بر اینکه «خواهشمند است جهت تحویل خودرو ۲۴ ساعت دیرتر به انبار توشه بندرعباس مراجعه فرمایید» پتکی بود برسرآنها که تمام برنامه ریزی هایشان را به مدت ۲۴ ساعت بهم گره زده است، آنها که از هفته ها و حتی ماه های گذشته برای روز چهارشنبه برنامه ریزی کرده بودند حالا باید طرح جدیدی از برنامه ریزی رابرای خود داشته باشند.

,

حال سوال اصلی اینجا است که طبق مقررات حمل خودرو با قطار «در صورت تأخیر در تحویل خودرو توسط شرکت در مقصد پس از ۲۴ ساعت تأخیر در تحویل خودرو، ۵۰درصد کرایه برگشت داده می‌شود و در صورت عدم تحویل خودرو در مقصد ۱۰۰درصد کرایه برگشت داده می‌شود» هزینه تاخیر این خودرو را چه کسی باید به صاحبان آن برگرداند که پس از گذشت ۵ روز هنوز اقدامی صورت نگرفته است؟

,

از پرداخت ۵۰ درصد خسارت بابت ۲۴ ساعت تاخیر، اطلاعی نداشتم

, از پرداخت ۵۰ درصد خسارت بابت ۲۴ ساعت تاخیر، اطلاعی نداشتم, از پرداخت ۵۰ درصد خسارت بابت ۲۴ ساعت تاخیر، اطلاعی نداشتم,

مهسا فیروزی از مسافران قطار شماره۸۲۲ است که خودروی آنها با تاخیر ۲۴ ساعت مواجه شده است، وی در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: هرچند که کرونا اجازه مسافرت را نمی دهد اما گاهی اتفاقاتی پیش می آید که مجبور هستیم این مسیر را ادامه دهیم، به دلیل بیماری مادرم به نوعی مسافر به حساب آمدیم و برای درمان به شمال کشور رفتیم، اما در راه بازگشت به بندرعباس با مشکلات زیادی روبه رو شدیم.

,

وی افزود: چندین سال است که راه آهن شمال را می خواهند بسازند، گویا برخی ایستگاه ها را نیز افتتاح کرده اند اما مسیر شمال به جنوب هنوز به نتیجه نرسیده است در حالی که مسافرین این خطه از ایران بسیار زیاد است و افراد به دلیل شرایط کاری و آب و هوایی از شمال به جنوب و برعکس در حال رفت و آمد هستند.

,

فیروزی ادامه داد: برای یک رفت و آمد از بندرعباس به رشت علاوه بر طولانی بودن مسیر باید سختی های کمبود امکانات را نیز تحمل کنیم، اگر راه آهن بندرعباس به رشت و برعکس را بسازند و افتتاح کنند بسیاری از مشکلات نیز حل می شود.

,

وی در خصوص تاخیری قطار باربری اضافه کرد: با تمام مشکلاتی که برای یک سفر درمانی طی کردیم، تاخیر ۲۴ ساعته در قطار باربری خودرو نیز ما را با دردسرهای بسیاری مواجه کرد که یکی از آنها دیر رسیدن به محل کار بود.

,

فیروزی که از برگشت هزینه خسارت اطلاعی نداشت گفت: چندین بار است که خودرو را با قطار به بندرعباس یا تهران می فرستیم اما نمی دانستم اگر تاخیر ۲۴ ساعته داشته باشد ۵۰ درصد هزینه برگشت داده می شود، علاوه بر این هنوز مبلغی برایمان واریز نشده است، نمی دانم چه کسی مسئول این تاخیر و هزینه های آن است.

,

پس از گذشت ۵ روز هنوز خسارت را پرداخت نکرده اند

, پس از گذشت ۵ روز هنوز خسارت را پرداخت نکرده اند, پس از گذشت ۵ روز هنوز خسارت را پرداخت نکرده اند,

محمد قلی زاده نیز در گفت و گو با هرمز گفت: کارمند هستم و برای رسیدن به قطار از چند هفته پیش برنامه ریزی کرده بودم، تنها دلیل آوردن خودرو به بندرعباس کم تر کردن هزینه ها بود اما این تاخیر زیاد در رسیدن ماشین ها پرداخت هزینه هایمان را دو برابر کرده است.

,

وی افزود: با تاخیر در رسیدن خودرو به مقصد بندرعباس و پایان تعطیلات تابستانی، کارفرما اجازه مرخصی مجدد برای تحویل خودرو را نمی داد و باعث شد تا مشکلاتی را در محیط کار داشته باشم، یک سری اتفاقات پیش بینی نشده ای که اگر تاخیر نداشت می توانست این سفر را خوشایندتر کند.

,

این مسافر قطار شماره ۸۲۲ تهران به بندرعباس خاطرنشان کرد: باتوجه به قوانین حمل خودرو با قطار «در صورت تأخیر در تحویل خودرو در مقصد تا ۲۴ ساعت تاخیر در تحویل خودرو ۵۰درصد کرایه برگشت داده می‌شود و در صورت عدم تحویل خودرو در مقصد ۱۰۰درصد کرایه برگشت داده می‌شود» اما هنوز خسارت ما را پرداخت نکرده اند.

,

قلی زاده ادامه داد: بلیت را به صورت تلفنی و از بندرعباس گرفته بودم و برای دریافت خسارت به آژانس مربوطه که مراجعه کردم گفتند «به دلیل اینکه المثنی گرفته اید خسارت به شما تعلق نمی گیرد» در صورتی که در قوانین حمل خودرو با قطار آمده است «درصورت مفقودشدن بلیت حمل خودرو طبق مقررات، بلیت‌ المثنی صادر می‌شود» که این نشان می دهد که به المثنی ها نیز تعقل می گیرد.

,

مریم شریفی در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: اصالتا گیلانی هستم اما به دلیل شغل پدر چندسالی است که در بندرعباس زندگی می کنیم اما چون گیلان نیز خانه داریم تعطیلات تابستان را آنجا بودیم، بلیت به عنوان مسافر برای خودمان ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه و برای خودرو ساعت ۱۰و ۲۰ دقیقه را گرفتیم.

,

وی تصریح کرد: گیلان خط راه آهن و قطار ندارد و در دولت های پیشین کلنگ زنی هایی شد و قسمت هایی از پروژه را نیز ساختند و در این دولت قول به بهره برداری رسیدن و حمل بار و مسافر را داده بودند که هنوز میسر نشده است، فاصله مکانی و زمانی گیلان تا هرمزگان زیاد است و نیاز مبرم به راه آهن دارد.

,

شریفی ادامه داد: روزی که قرار بود به بندرعباس مسافرت کنیم به دلیل بعد مسافتی که با تهران داشتیم از ساعت ۴ صبح حرکت کردیم اما نرسیده به شهر کرج خودرو ما دچار نقص فنی شد و مجبور شدیم سه ساعتی را منتظر تعمیر ماشین باشیم که استرس زیادی داشت، اگر می دانستیم قطار تاخیر دارد با آرامش بیشتری کار تعمیر ماشین را انجام می دادیم، ضمن اینکه فردی تعمیر ماشین را به دست گرفته بود که اطلاع کاملی از مکانیکی نداشت اما ادعای تعمیرات را داشت که باعث شد متحمل ضرر بسیاری شویم.

,

وی خاطرنشان کرد: برای دریافت خسارت تاخیر۲۴ ساعت قطار باربری با آژانس مسافرتی که برای خرید بلیت اقدام کرده بودیم تماس گرفتیم اما می گویند «۵۰ درصد هزینه به شما تعلق نمی گیرد به دلیل اینکه بلیت المثنی بوده است، و به این گونه بلیت ها خسارتی تعلق نمی گیرد» سوال ما این است اگر المثنی ارزشی برای دریافت خسارت ندارد پس چرا آژانس های مسافرتی این را به مشتریان نمی گویند تا دچار خسران نشوند؟

,

پرداخت خسارت به دارندگان بلیت المثنی صورت می گیرد

, پرداخت خسارت به دارندگان بلیت المثنی صورت می گیرد, پرداخت خسارت به دارندگان بلیت المثنی صورت می گیرد,

در همین رابطه کارشناس شرکت نازبال گستر هرمزگان در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: بلیت های المثنی قابل استرداد نیست و موضوع تاخیر قطار و دریافت خسارت نیز شامل بلیت های المثنی نمی شود، افرادی که بلیت اصل را داشته باشند می توانند به مراجعه کنند و هزینه های خود را دریافت کنند.

,

مختاریان افزود: قانون بلیت های المثنی اینگونه است که حتی اگر قطار از حرکت کنسل شود، واگن با مشکل مواجه شود، خودرو تحویل صاحب آن داده نشود به افرادی که بلیت المثنی دریافت کرده اند وجهی پرداخت نمی شود.

,

وی ادامه داد: بهتر است مسافران برای پیشگیری از این نوع مشکلات از آژانسی درخواست بلیت داشته باشند که در شهر مبدا است، به طور مثال فردی که مبدا سفر آن رشت است باید از بلیت همان شهر استفاده و خریداری کند، در این صورت با در دست داشتن اصل بلیت می تواند کل هزینه خسارت خود را دریافت کند.

,

این درحالی است که کارشناس سامانه ارتباط با شرکت رجا صحبت های کارشناس شرکت نازبال گستر هرمزگان را تکذیب کرد و در گفت و گو با هرمز خاطرنشان کرد: دریافت خسارت مبنی بر تاخیر ۲۴ ساعته واگن خودرو جزء استرداد محسوب نمی شود و مسافران می توانند با همان بلیت المثنی نیز خسارت ۵۰ درصدی خود را دریافت کنند.

,

کارشناس شماره ۱۸ سامانه ارتباط با شرکت رجا تصریح کرد:علت تاخیر اعلام نشده است اما افرادی که هزینه خسارت آنها پرداخت نشده است می توانند با شماره ۱۵۳۹ تماس بگیرند و با طرح شکایت از عدم پرداخت، هزینه خود را دریافت کنند.

,

وی ادامه داد: مسافران قبل از تماس با شرکت رجا مدارک خود از قبیل بلیت خودرو، شماره کارت و شماره تلفن را یادداشت کرده تا به کارشناس مربوطه اطلاعات را ارائه دهند، پس از ثبت اطلاعات با کد رهگیری که برای آنها ثبت می شود می توانند هزینه خسارت خود را دریافت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه