اخبار داغ

رئیس کمیته امداد منطقه دو بندرعباس خبر داد؛

پرداخت ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد

پرداخت ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد
رئیس کمیته امداد منطقه دو بندرعباس گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توسط صندوق امداد ولایت به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و سایر اقشار نیازمند منطقه دو بندرعباس پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ شاید اوایل برای برخی از مردم، تحت پوشش کمیته قرار گرفتن کمی سخت و غیرقابل تحمل باشد، اما همه ما می دانیم که این نهادها و سازمان های نیک اندیش هستند که می توانند زخم اقتصاد مردم را مرهم باشند و برای درمان دردشان چاره اندیشی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اگر کمیته امداد نبود و برخی از افراد نیازمند را تحت پوشش خود قرار نمی داد ایران اکنون نمی توانست روی پاهای خو بایستد و قطعا بر زمین خورده و دچار آسیب می شد، زیرا جنگ اکنون آمریکا با ایران بر سر اقتصاد است.

,

در این بین اما نقش مردم که همیشه خیر بوده و دست یاری خود را به روی نیازمندان دراز کرده اند نیز بی تاثیر نبوده است، افرادی که به خدا قرض نیکو می دهند و نیک می دانند که سر سفره خدا روزی خوردن برکاتی دارد که می تواند اجر اخروی در پی داشته باشد، آنها تنها به روزی این دنیای فانی خود قانع نبوده و چشم انتظار روزی آخرت هستند.

,

مریم میرزاجانی در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: همسرم به دلیل بیماری قلبی که داشت نتواست به کار بیرون ادمه دهد، به همین دلیل مجبور شد در خانه بماند و کار را رها کند، او اکنون 50 سال سن دارد و توان کارهای سخت را ندارد، ضمن اینکه تحصیلات دانشگاهی نیز نداشته تا بتواند کاری اداری پیدا کند.

,

وی ادامه داد: کارگری برای فردی که بیمار است و قدرت بلند کردن اجسام سنگین را ندارد، بسیار سخت و طاقت فرسا است شب ها از درد نمی تواند بخوابد و هزینه درمان نیز به بر آن افزوده می شود، اما کمیته امداد با کمک های نقدی و غیر نقدی خود توانست زندگی ما را نجات دهد.

,

میرزاجانی افزود: دو فرزند پسرم اکنون توانسته اند در جامعه فرد موفقی شوند و برای خود اشتغال ایجاد کرده اند، یکی از آنها از افراد تحصیل کرده دانشگاهی و از نخبگان شده است، اگر نبودند افرادی که بتوانند دست ما را بگیرند مشخص نبود این فرزندان به چه سرنوشت شومی دچار شده بودند.

,

مرتضی محمدی نیز در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: در یک تصادف دلخراش دو پای خود را از دست دادم و دیگر خانه نشین شده ام، بیمه بیکاری نداشتم و نتواستم از تسهیلات آن بهره ببرم، زندگی سختی را پشت سر گذرانده ام اما نمی خواهم فرزندانم در مضیقه و سختی باشند، آنها باید درس بخوانند و برای خود و جامعه افتخار آفرین باشند.

,

محمدی ادامه داد: زمانی که می خواستم تحت پوشش کمیته امداد قراربگیرم برایم خیلی سخت بود نمی توانستم قبول کنم و به نوعی غروز مردانه ام مانع از انجام این کار می شد، اما حالا که حمایت ها و کمک های این سازمان را می بینم خداراشاکرم که با دست بندگان خوب خود زندگی ما را نیز رونق داده است.

,

سارا نوشی که خود سرپرست خانواده است در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: همسرم بیش از 6 سال است که از دنیا رفته است سه فرزند دارم که هر سه دانش آموزهستند، هزینه تحصیل به شدت افزایش پیدا کرده است و اگر نتوانم خرج مدرسه آنها را تامین کنم در آینده شرمنده شان می شوم.

,

این مادر ادامه داد: زهرا که حالا کلاس اول است به شدت حساس و زود رنج است، او نیز مانند همکلاسی های خود مدادهای رنگی و کیف و کفش تازه می خواهد، اما با این وضعیت اقتصاد نمی توانم از پس مخارج آن بربیایم.

,

وی افزود: زندگی مان به سختی می گذرد اما کمیته امداد با کمک هایی که می کند نمی گذارد شرمنده فرزندانم باشم، با کمک هایی که در آغازین روزهای سال تحصیلی داشتند توانستم مداد و دفتر تازه به دست زهرا برسانم.

,

در همین رابطه مسیح الله مرادی، رئیس کمیته امداد منطقه دو بندرعباس در این خصوص اظهار کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در کنار سایر خدمات این نهاد یکی از اقدامات کمیته امداد به‌منظور رفع مشکلات مددجویان و نیازمندان، جهت خودکفایی و توانمندسازی آن‌هاست که در همین راستا طی شش ماهه نخست سال جاری چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توسط صندوق امداد ولایت به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و سایر اقشار نیازمند منطقه دو بندرعباس پرداخت شده است.

,

مرادی افزود: بیشترین تسهیلات پرداختی مربوط به وام‌های کارگشایی (وام ضروری) بوده که ۴۰۰ فقره با اعتبار دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب کمک معیشت، تأمین هزینه‌های درمانی، تحصیلی، جهیزیه و سایر نیازهای مربوط به خانواده‌های تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شده است، همچنین در حوزه مسکن در قالب (ودیعه و تعمیرات مسکن)، ۱۲۰ فقره با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در حوزه اشتغال و خودکفایی نیز ۱۶ فقره با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان به نیازمندان اعطاء شده است.

,

رئیس کمیته امداد منطقه دو بندرعباس به نقش مؤثر خیرین و نیکوکاران در تأمین نیازهای اساسی خانواده‌های نیازمند کمیته اشاره کرد و گفت: مردم نوع‌دوست می‌توانند با افتتاح حساب و سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت، بستر مناسبی جهت ارائه تسهیلات هدفمند و اثربخش در راستای رفع مسائل و مشکلات نیازمندان فراهم نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه