اخبار داغ

زمانی که پیگیری‌های 14 ساله مشکلی را حل نمی‌کند؛

احداث نصفه و نیمه خانه بهداشت روستای حسنلنگی

احداث نصفه و نیمه خانه بهداشت روستای حسنلنگی
احداث خانه بهداشت علی‌آباد هرمزگان بنا به نیاز و همکاری صفرتاصد مردم بوده است، حتی زمین آن را نیز یکی از اهالی اهدا کرده است، در بخش هزینه های ساخت نیز خیرین ورود کرده‌اند و می خواهند نصف آن را پرداخت کنند اما این سوال که چرا مسئولان همکاری نمی‌کنند پاسخ به اعتراضی است که مردم در فضای مجازی خواستار بررسی این مشکلات را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ حسنلنگی بالا، روستایی از توابع بخش تخت شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان است، این روستا در دهستان شمیل قرار دارد که یکی از زیباترین روستاهای بندرعباس است و در مسیر تردد خودروها به استان های دیگر وحتی برخی از کشورها است، با توجه به ظرفیت فراوانی که در این منطقه وجود دارد حسنلنگی قابلیت ارتباط با دریا و بندرتیاب را نیز دارد و زمین های ساحلی آن برای کشت میگو مناسب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

قدمت فرهنگی و آموزشی حسنلنگی به سالیان بسیار طولانی برمی گردد به گونه ای که دبستان روستای حسنلنگی به نام «اخگر» اولین دبستان روستای شهرستان بندرعباس است که افراد در سال ۱۳۳۴ در این مدرسه درس می خوانده اند، حالا اما این روستا با مشکل خانه بهداشت مواجه است، اهالی آن معترض بوده و در فضای مجازی خواستار بررسی این مشکلات را دارند که خبرنگار هرمز پیگیر این مطالبه مردمی شده است.

,

محمد ترابی عضوهیات امنای مسجد حسنلنگی در گفتگو با هرمز اظهار کرد: حسنلنگی بزرگترین روستای بخش تخت است و جمعیتی بیش از ۳۵۰۰ نفر دارد که در حوزه جغرافیایی، از این تعداد جمعیت ۱۵۰۰ نفر آن متعلق به محله علی آباد است.

,

عضوهیات امنای مسجد محله علی آباد افزود: به همین دلیل از سال ۱۳۸۶ نیاز به خانه بهداشت در این روستا در بین اهالی احساس شد البته ناگفته نماند روستای حسنلنگی مرکز بهداشت دارد اما باتوجه به جمعیت بالا و بعد مسافتی که با علی آباد دارد، پاسخگوی نیاز مردم نیست.

,

ترابی ادامه داد: موضوع را که با مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مطرح کردیم توانستیم در سال ۱۳۹۶ مجوز احداث خانه بهداشت را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بگیریم و در نهایت سال ۱۳۹۷ نیز با حضور بخشدار، مجمع خیرین سلامت و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات کلنگ احداث خانه بهداشت زده شد، اما هنوز اعتباری برای ساخت آن اختصاص داده نشده است.

,

ترابی با بیان اینکه با مجمع خیرین سلامت، بخشدار،مرکز بهداشت، نماینده مجلس و عضو شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کرده ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم، خاطرنشان کرد: احداث خانه بهداشت علی آباد بنا به نیاز و همکاری صفرتاصد مردم بوده است، حتی زمین آن را نیز یکی از اهالی اهدا کرده است، در بخش هزینه های ساخت نیز خیرین ورود کرده اند و می خواهند نصف آن را پرداخت کنند اما این سوال که چرا دانشگاه علوم پزشکی همکاری نمی کند پاسخش را از مسئولین زیربط داریم.

,

وجود یک خانه بهداشت در حسنلنگی پاسخگوی نیاز مردم نیست

, وجود یک خانه بهداشت در حسنلنگی پاسخگوی نیاز مردم نیست, وجود یک خانه بهداشت در حسنلنگی پاسخگوی نیاز مردم نیست,

عبدالله آبیار معتمد روستای حسنلنگی در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: حسنلنگی روستای بسیار بزرگی است و با توجه به وسعتی که دارد محله های مختلفی را نیز شامل می شود که مرکز بهداشت آن پاسخگوی نیاز افراد ساکن در آن نیست.

,

این فعال سیاسی و فرهنگی افزود: محله علی آباد با جمعیت زیاد و فاصله بسیاری که با مرکز بهداشت حسنلنگی دارد مشکلاتی را برای مراجعین به این مرکز و افراد سالمند و زنان باردار ایجاد کرده است و وسیله ایاب و ذهاب نیز برای ساکنین آن منطقه وجود ندارد و این مشکل را دوچندان کرده است.

,

آبیار ادامه داد: چندین سال است که مطالبه احداث خانه بهداشت در منطقه علی آباد را داده ایم اما مسئولین زیربط پیگیری نمی کنند، حتی زمین را نیز خود اهالی اهدا کرده اند، با همکاری و پیگیری های ساکنین نیز دوسال پیش کلنگ زنی را انجام دادیم اما در همین مرحله متوقف شده است و احداث و افتتاح نمی کنند.

,

صمد طراحی فعال فرهنگی و اجتماعی روستای حسنلنگی در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: دو سال است کلنگ زنی احداث خانه بهداشت محله آباد انجام شده است اما هیچ اقدامی اصورت نگرفته است، جمعیت روستا زیاد است و یک خانه بهداشت پاسخگوی نیاز مردم نیست.

,

وی ادامه داد: به دلیل فاصله مکانی و زمانی که با خانه بهداشت وجود دارد بیمار نمی تواند به موقع خود را به پزشک برساند ضمن اینکه وسیله نقلیه عمومی برای رفت و آمد نیز وجود ندارد و فردی اگر باردار یا سالمند باشد گرمای هوا و مسیر طولانی باعث آزاد و اذیت او می شود.

,

خیرین، احداث پروژه خانه بهداشت را آغاز کنند

, خیرین، احداث پروژه خانه بهداشت را آغاز کنند, خیرین، احداث پروژه خانه بهداشت را آغاز کنند,

شعبان جم از اعضای شورای اسلامی روستای حسنلنگی در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: بنا به درخواست اهالی مبنی بر احداث خانه بهداشت در علی آباد حسنلنگی مجوزها گرفته شد و کلنگ زنی نیز انجام شد اما مرکز بهداشت با کمبود بودجه مواجه شده است و می گوید هزینه برای ساخت این خانه بهداشت را ندارد.

,

این عضو شورای اسلامی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته قرار بر آن شد تا هزینه ها به صورت ۵۰ درصدی بین دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین تقسیم بندی شود تا بتوانند آن را هرچه سریعتر بسازند و این مشکل نیز حل شود.

,

وی تصریح کرد: اگر خیرین موافق این تقسیم بندی هستند می توانند کار را شروع کنند، هزینه را به پیمانکار بدهند تا ما نیز بتوانیم با دانشگاه علوم پزشکی مذاکرات را انجام دهیم و کار را به نتیجه برسانیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه