اخبار داغ

میرمحمدی در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد؛

۴۵درصد یک میلیارد یورو به بخش‌های مرتبط با کرونا اختصاص یافت/ تخصیص بخشی از بودجه به سازمان تامین اجتماعی

۴۵درصد یک میلیارد یورو به بخش‌های مرتبط با کرونا اختصاص یافت/ تخصیص بخشی از بودجه به سازمان تامین اجتماعی
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هفته آینده آخرین راهکارهای تخصیص باقی مانده یک میلیارد یورو را بررسی می کنیم گفت: پیش بینی می شود 55 درصد باقی مانده از این اعتبار تا دو هفته آتی تخصیص پیدا کند.
[

«سید جلیل میرمحمدی»، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص ورود این کمیسیون به مسئله یک میلیارد یورو اختصاص یافته به مبارزه با کرونا گفت: تا امروز 45 درصد از مجموعه یک میلیارد یورو به بخش های مرتبط و اثرپذیر از کرونا تخصیص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه این تخصیص به طور کامل به بخش بهداشت و درمان نبوده است ادامه داد: تا این لحظه تخصیص ها علاوه بر وزارت بهداشت به سازمان تامین اجتماعی نیز برای پرداخت‌های بیمه بیکاری اختصاص یافته است.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون بهداشت به این مسئله ورود کرده است عنوان کرد: تا به امروز دو جلسه درخصوص تخصیص باقی مانده این یک میلیارد یورو با مسئولان وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی داشتیم و براساس نتایج این دو جلسه مسئولان بخش های مرتبط مصمم هستند تا باقی مانده این یک میلیارد یورو را تبدیل به ریال کرده و در اختیار مجموعه هایی که مشخص شده قرار گیرد.

,

عضو غیر دائم کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایه های وزیر بهداشت در خصوص عدم تخصیص این اعتبارات گفت: گفته وزیر بهداشت به این معنی نیست که یک میلیارد یورو در جایی دیگر مصرف شده بلکه گله آقای نمکی این است که چرا این اعتبار آن هم در شرایط فشار اقتصادی فراوان، فرسودگی کادر بهداشت و درمان، کاهش درآمدهای بیمارستان ها و حجم بالای کار در عین دست و پنجه نرم کردن با این بیماری پرداخت نمی شود.

,

میرمحمدی تصریح کرد: گله آقای نمکی که به نظر می‌رسد کاملا صحیح است این است کادر درمان از یک طرف باید فشار بالای کاری را تحمل کند و از طرف دیگر درآمد اختصاصی بیمارستان ها کاهش پیدا کند ضمن اینکه اعتبار تخصیص یافته به دست ما نرسیده است.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اینکه مصمم هستیم هر چه سریعتر نسبت به اختصاص باقی مانده این یک میلیارد یورو که بیش از 50 درصد کل آن است تصریح کرد: تلاش می کنیم این رقم اختصاص پیدا کرده تا بیمارستان های علوم پزشکی و کارد بهداشت و درمان مورد حمایت قرار گیرند.

,

وی با اشاره به اینکه دوشنبه هفته آینده با معاون وزارت بهداشت نشست مشترکی برگزار خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در این جلسه آخرین راهکارها را بررسی کرده و پیش بینی می کنیم در صورتی که مشکل جدی پیش بیاید تا دو هفته آتی باقی مانده یک میلیارد یورو نیز تخصیص پیدا کند.

,

انتهای پیام/ک 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه