اخبار داغ

وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح از ۶۲۵ طرح عشایری کشور در خراسان جنوبی:

21 هزار خانواده عشایر از آب سالم و پایدار بهره‌مند شدند/ بهره‌مندی 20 هزار خانواده دیگر تا پایان دولت

21 هزار خانواده عشایر از آب سالم و پایدار بهره‌مند شدند/ بهره‌مندی 20 هزار خانواده دیگر تا پایان دولت
وزیر جهاد کشاورزی گفت: 625 پروژه امروز به بهره‌برداری می‌رسید که یک‌هزار و 710 کیلومتر لوله‌کشی در این پروژه‌ها ایجاد شده و 21 هزار خانوار عشایر از آب سالم، پایدار و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی پایدار به ۴۰ محله عشایری زیرکوه خراسان جنوبی که به نمایندگی از ۶۲۵ طرح عشایری کشور با حضور ویدئوکنفرانسی حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، با بیان این‌که تمام فعالیت‌های جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان است گفت: حدود 1.7 درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل می‌دهند و در بخش‌های اقتصادی نقش بسزایی دارند به طوری‌که 25 درصد گوشت قرمز و 35 درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید و تهیه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,

وی با بیان این‌که عشایر به عنوان عوامل پدافندی در مرزها نقش بسزایی دارند افزود: 38 درصد از جنگل‌ها و مراتع در اختیار عشایر است.

,

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید توجه زیادی به عشایر شده است و شورای عالی عشایر در این دولت احیا شد و مصوبات خوبی داشت به طوری‌که 3800 میلیارد تومان برای 130 هزار خانوار عشایر در این شورا مصوب شد که اتفاق خوبی را در بخش‌های زیربنایی رقم زد.

,

خاوازی افزود: یکی از اتفاقات خوب، تأمین آب سالم و بهداشتی برای خانواده‌های عشایر در این دولت است که سطح برخورداری از 43 درصد به 63 درصد ارتقا پیدا کرد و با توقیت زیرساخت‌های ناوگان‌های آبرسانی سطح دسترسی عشایر امروز به 78 درصد رسیده که قبلا حدود 50 درصد بوده است.

,

, ,

وی اظهار کرد: 625 پروژه امروز به بهره‌برداری می‌رسید که یک‌هزار و 710 کیلومتر لوله‌کشی در این پروژه‌ها ایجاد شده و حدود دو میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری و 46 حلقه چاه حفر شده که عشایر به آب سالم، پایدار و بهداشتی دسترسی پیدا کنند و 21 هزار خانوار عشایر را تحت پوشش قرار دهد.

,

وزیر جهاد کشاورزی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: اگر عنایت داشته باشید تا پایان دولت 20 هزار خانواده دیگر از عشایر را از این آب سالم و پایدار بهره‌مند می‌کنیم.

,

خاوازی اظهار کرد: در تسهیلات مرتبط با قانون حمایت از تولید پایدار از بخش عشایر، شش هزار و 100 میلیارد تومان در بخش کشاورزی هزینه شده است.

,

وی گفت: به نمایندی از تمامی پروژه‌ها در شهرستان زیرکوه استان خراسان جنوبی، پروژه آبرسانی به 40 محله عشایری زیرکوه را با دستور رئیس‌جمهور افتتاح می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه