اخبار داغ

یک کارشناس بین الملل در گفت‌وگو با دانا:

فحاشی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا مسبوق به سابقه است/ ایالات متحده؛ دچار انحراف با چاشنی بی اخلاقی!

فحاشی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا مسبوق به سابقه است/ ایالات متحده؛ دچار انحراف با چاشنی بی اخلاقی!
علی بیگدلی به مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا و فحاشی کاندیداها به یکدیگر اشاره کرد و گفت: در گذشته و در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم شاهد چنین رفتاری توسط نامزدهای انتخاباتی بودیم اما نه به این شدت!
[

«علی بیگدلی» کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن اشاره به مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا که هفته گذشته برگزار شد، اظهار داشت: این مناظره قواعد اخلاقی و معیارهای سیاسی رسانه را رعایت نکردند و باعث تعجب دنیا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه اینگونه مناظره‌ها در تاریخ آمریکا بی سابقه نبوده گفت: در گذشته و در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم شاهد چنین رفتاری توسط نامزدهای انتخاباتی بودیم اما نه به این شدت؛ از سوی دیگر این رفتارها در کشورهای دیگر نیز توسط نامزدهای ریاست جمهوری مشاهده شده است.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: در مناظره‌ها معمولاً هر کدام از نامزدها تلاش می‌کنند دیگری را از صحنه خارج کنند، منتهی ابزارها و شیوه‌ها و یا مستاصل کردن و بیرون راندن از صحنه خیلی تفاوت دارد؛ در واقع نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا از آخرین ابزار یعنی فحاشی و تکه‌پرانی برای خروج رقیب خود از صحنه بهره‌گیری کردند.
,
 
,
بیگدلی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها معتقدند که ترامپ و بایدن شیرهای جنگل هستند یعنی اگر دو شیر با یکدیگر دعوا می‌کنند اجازه داده نمی‌شود یک روباه بیاید با یک شیر بجنگد و در حقیقت معتقدند ما شیر بودیم که باهم جنگیدم و روباه‌ها مجبور هستند از ما اطاعت کنند؛ چنین تفکراتی بیشتر در حزب جمهوری خواه که افراد قدرتمند و ثروتمندی هستند وجود دارد. 
,
 
,
وی در خصوص انحطاط آمریکا گفت: آمریکا دیگر آن آمریکای دهه 60-70 نیست و از لحاظ قدرت تا حدود زیادی دچار افول شده است اما نباید این حقیقت را کتمان کرد که بنیان‌ها و نهادهای آمریکا آنقدر ریشه دوانده است که به این زودی متزلزل نمی‌شود.
,
 
,
کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها دچار یک نوع بی اخلاقی و انحراف از موازین بین المللی شده‌اند، افزود: این مسئله در اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا به وضوح دیده می‌شد که هر دو نامزد نه تنها برنامه‌ای برای ارائه نداشتند بلکه برای تخریب یکدیگر از الفاظ نامربوطی استفاده کردند. 
,
 
,
انتظار جمهوری‌خواهان از ترامپ!
, انتظار جمهوری‌خواهان از ترامپ!, انتظار جمهوری‌خواهان از ترامپ!,
 
,
بیگدلی شرایط فعلی آمریکا را به نفع حزب دموکرات ارزیابی کرد و گفت: ترامپ قبل از اینکه دچار بیماری کرونا شود اعلام کرد با توجه به شکستی که بایدن خورد، در مناظره بعدی شرکت نخواهد کرد؛ در این رابطه باید گفت ترامپ حرف بی موردی زده و چنین چیزی امکان ندارد.
,
 
,
وی عنوان کرد: بایدن توانسته است بعد از این مناظره حدود 8 تا 12 درصد از آراء خاکستری را به دست بیاورد؛ قانون اساسی آمریکا همه مسائل را پیش بینی کرده است و اگر ترامپ -باتوجه به اینکه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تعارض ترامپ در ابتلا به کرونا جهت عدم حضور در مناظره می‌شود- در این مناظره شرکت نکند شانس و اقبال  زیادی را از دست می‌دهد.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که عدم حضور ترامپ در مناظره بعدی به ضرر او تمام خواهد شد افزود: طرفداران ترامپ انتظار دارند با توجه به حمایت‌های گسترده‌ای که از ترامپ شده است، بتواند حریفش را ناکام کند. 
,
 
,
بیگدلی ادامه داد: ترامپ به احتمال بالای 90 درصد به کرونا مبتلا شده است و زمان مناظره یک روز بعد از دوران 15 روز قرنطینه ترامپ برگزار خواهد شد، با این وجود اگر دوران درمان ترامپ طولانی و اوضاع سلامت او وخیم تر شود، آن وقت حزب جمهوری‌خواه باید یک فرد دیگری را به جای ترامپ معرفی و فعالیت هایش را شروع کند که همه اینها به نفع حزب دموکرات است.
,
 
,
وی در پایان با بیان اینکه کفه ترازو به سمت دموکرات‌ها سنگینی دارد، گفت: تا الان دموکرات‌ها موفق بودند حتی اگر این نظرسنجی‌ها را دقیق ندانیم، شرایط حاضر نشان می‌دهد که بایدن موفق‌تر بوده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه