اخبار داغ

مدیرکل آب و فاضلاب خراسان رضوی:

نیمی از شبکه آب خراسان رضوی قدمت چهل ساله دارد

نیمی از شبکه آب خراسان رضوی قدمت چهل ساله دارد
علوی گفت: حدود 30 هزار کیلومتر شبکه آب شرب شهری و روستایی در خراسان رضوی داریم که حدود 50 درصد آن قدمت بالای 40 سال دارد که هر کیلومتر آن یک میلیارد تومان هزینه اصلاح شبکه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید ابراهیم علوی، مدیرکل آب و فاضلاب خراسان رضوی، ظهر امروز با سفر به شهرستان خلیل آباد و در حاشیه بازدید از پروژه های آبرسانی این شهرستان اظهار داشت: در حوزه مدیریت مصرف باید در شهرستان خلیل آباد جدی تر کار کنیم نمی شود که در این شهرستان 100 لیتر بر ثانیه نسبت به سایر شهرستان ها و متوسط استان مصرف بیشتری داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه ممکن است قسمتی از آن مربوط به شبکه فرسوده آبرسانی باشد ولی قسمت دیگر آن مربوط به مشترکین است که باید نگاه مصرفی خود را اصلاح کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین بالا دستی در شهرهایی که جمعیتی مشابه خلیل آباد دارند حداکثر سرانه که برای مصرف آب در نظر گرفته می شود حدود 220 لیتر در شبانه روز برای هر نفر است که این فاصله زیادی تا 340 لیتر دارد.

,

مدیرکل آبفای خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اگر مردم تا هر کجا که خواسته باشند مصرف کنند مطمئناً شرایط تامین آب شرب سخت تر می شود و جای خالی برای حفر چاه پیدا نخواهد شد، تصریح کرد: اگر به سرانه صحیح مصرف آب شرب برگردیم مطمئناً علاوه بر اینکه کسری نخواهیم داشت مطمئناً می توانیم چند چاه را خاموش کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه مخازن در شبکه توزیع آب وظیفه ذخیره سازی و تعادل بخشی بین تولید و مصرف و همچنین ایجاد فشار شبکه را بر عهده دارند، اذعان کرد: اگر در مجاورت مخازن اجازه خانه سازی داده شود و شهر به مجاورت یا بالاتر آن گسترش پیدا کند مطمئناً اجازه انجام وظیفه مخزن برای فشار شبکه را از آن سلب کرده ایم.

,

علوی با بیان اینکه کد ارتفاع مخازن آبفا به عنوان یک خط قرمز برای گسترش شهرها در نظر باشد که اگر از آن عبور کنیم مطمئناً تامین فشار آب شرب امکان پذیر نخواهد بود، عنوان کرد: اگر به دلایل و ضروریات هایی که وجود دارد ناچار به گسترش شهر به سمت مخزن هستیم باید در اعتبارات شهرستانی بحث احداث مخزن برای شهر در نظر گرفته شود.

,

وی با تاکید بر اینکه حدود 30 هزار کیلومتر شبکه آب شرب شهری و روستایی داریم که حدود 50 درصد آن قدمت بالا 40 سال دارد که هر کیلومتر آن 1 میلیارد تومان هزینه اصلاح شبکه دارد، تشریح کرد: با شرایط اقتصادی موجود تامین مالی برای اصلاح همه این میزان امکان پذیر نیست بنابراین باید اولویت بندی شود و آن نقاطی که بیشترین آسیب را به ما می زند و بیشترین خطرات را دارد برای اصلاح برنامه ریزی شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه