اخبار داغ

در آستانه اربعین حسینی برگزار شد؛

همایش ملی اربعین؛ اعتلای نهضت حسینی در اردبیل+عکس

همایش ملی اربعین؛ اعتلای نهضت حسینی در اردبیل+عکس
اولین همایش ملی اربعین،اعتلای نهضت حسینی تحقق تمدن نوین اسلامی درآستانه اربعین با حضور جمعی اساتید و پژوهشگران کشور در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، همایش ملی یکروزه  اولین همایش ملی اربعین،اعتلای نهضت حسینی تحقق تمدن نوین اسلامی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از جمله حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، حجت الاسلام حبیب اله بابایی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام شمس اله مریچی رئیس دانشگاه باقرالعلوم، حجت الاسلام علی تقوی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور و آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و جمعی از پژوهشگران به صورت حضوری و مجازی در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

, ,

, ,

, ,

اربعین شیرازه کتاب بندگی است

, اربعین شیرازه کتاب بندگی است, اربعین شیرازه کتاب بندگی است,

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل و رئیس اولین همایش ملی اربعین یکی از صفات مومن را خواندن زیارت اربعین عنوان کرد و گفت: اربعین  حیات دوباره بشریت و شیرازه کتاب بندگی است و ثابت کرده است که نور خدا فراموش شدنی نیست و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

,

, ,

وی با بیان اینکه باید پای حق و حقیت ایستاد گفت: پیروزی نزدیک است.

,

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه حضرت زینب کبری با دستان خالی یزید زمان را تسلیم خود کرد، گفت: حضرت زینب(س) نشان داد که مقاومت با دستان خالی هم ممکن است.

,

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در اربعین به بشریت حقایق اهل بیت(ع) را فهماند، گفت: امام سجاد(ع) به ما یاد داد که باید در مسیر اهل بیت(ع) قدم برداشت و زینب وار بصیرت افزایی کرد.

,

رئیس اولین همایش ملی اربعین با بیان اینکه اربعین اوج عزت، افتخار و مقاومت است، گفت: اربعین مایه عظمت امت اسلامی است.

,

پذیرش ۱۱۰ مقاله از ۲۵۰ پژوهشگر در اولین همایش ملی اربعین

, پذیرش ۱۱۰ مقاله از ۲۵۰ پژوهشگر در اولین همایش ملی اربعین, پذیرش ۱۱۰ مقاله از ۲۵۰ پژوهشگر در اولین همایش ملی اربعین,

, , , ,

, , , ,

حسین محسنی دبیر علمی همایش نیز به بیان گزارشی از روند همایش ملی اربعین پرداخت و گفت: به خاطر گیرایی محورها و بدیع بودن موضوعات حدود ۱۱۰ مقاله از ۲۵۰ پژوهشگر تحویل دبیرخانه همایش شد، که این مقالات توسط ۴۸ عضو کمیته علمی داوری متشکل از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از ۱۳ استان داوری و مورد تایید قرار گرفت.

,

وی افزود: مقالات واصله از استان های مرزنشین و اهل سنت قابل توجه ترین نکته اولین همایش در موضوع اربعین بود.

,

همایش ملی اربعین حسینی، همایشی ماندگار در دانشگاه محقق اردبیلی

, همایش ملی اربعین حسینی، همایشی ماندگار در دانشگاه محقق اردبیلی, همایش ملی اربعین حسینی، همایشی ماندگار در دانشگاه محقق اردبیلی,

, , , ,

, , , ,

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این مراسم به تشریح فعالیت های علمی و فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی پرداخت و گفت: همایش ملی اربعین حسینی همایش متفاوت و ماندگاری است که در سال های آتی هم تداوم خواهد داشت.

,

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی چهل و دومین سالگرد تاسیس خود را پشت سر گذاشته است گفت: در این سال ها موفقیت های متعددی کسب شده است.

,

وی با بیان اینکه این دانشگاه هم اکنون حدود ۴۰۰ نفر عضو هیات علمی و حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف دارد، اظهار داشت: ۲۷۶ رشته تحصیلی در دانشگاه محقق اردبیلی وجود دارد که ۶۴ رشته در مقطع دکتری است.

,

, ,

, ,

گفتنی است در پایان این همایش از دکتر محسن اعلایی، دکتر مسروره مختاری، آیدین ضیایی و دکتر ایران سلیمانی به عنوان صاحبان مقالات برتر  تجلیل شد.

,

قرائت قران کریم توسط رضا محمدپور و محمد اسماعیلی از قاریان بین المللی استان اردبیل، قرائت پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، پخش نماهنگ، شعر خوانی عسگر شاهی از شاعران آیینی کشور، مداحی نادر جوادی و بهروز  سرباز از مداحان استان اردبیل، تجلیل از خادمان اربعین از جمله برنامه های اولین همایش ملی اربعین در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه