اخبار داغ

هر موکب یک خدمت؛

دلدادگی متفاوت عاشقان اباعبدالله(ع) در روزگار کرونایی/ خادمان حسینی برای کمک به نیازمندان پای کار آمدند

دلدادگی متفاوت عاشقان اباعبدالله(ع) در روزگار کرونایی/ خادمان حسینی برای کمک به نیازمندان پای کار آمدند
در این روزها که اربعین از راه می رسد، موکب ها به دلیل شیوع کرونا در مسیر سفر معنوی پیاده روی اربعین برپا نشده است اما به رسمی دیگر خدمت به نیازمندان را در قالب کمک مومنانه انجام می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک هر ساله ایام اربعین که از راه می رسید، دلهایی بیقرارتر از همیشه خود را برای سفر معنوی کربلا آماده می کردند، شوق زیارت کربلا در وجودشان موج می زد تا راهی این سفر عشق شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

چند سالی است که میلیون ها زائر و دلداده حسینی در پیاده روی اربعین شرکت می کنند و به یاد پیاده روی اربعین اهل بیت امام حسین(ع) این مسیر را با دنیایی از معنویت طی می کردند.

,

در طول مسیر پیاده روی، موکب هایی با ده ها نفر خادم مهیای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) می شدند، خادمان که بزرگترین افتخارشان خدمت به زائران سرور و سالار شهیدان بود و شبانه روز بدون خستگی چندین روز در این موکب ها خدمت می کردند.

,

شوق خدمت به زائران را می شد در تصاویری دید که خادمان از دل و جان تلاش می کردند تا زائر امام حسین(ع) راحت تر بتواند در این مسیر زمزمه های عشق به حسین(ع) را سر دهد.

,

سال های پیش در آستانه اربعین بسیاری مشغول خداحافظی بودند و کوله بار خود را برای چند روز دوری از هیاهوی دنیوی بسته بودند، کاروان های زیادی راهی می شدند و بهترین فرصت برای زیارتی بود که سالها بر دل داشتند.

,

اما امسال به دلیل شیوع کرونا برنامه پیاده روی اربعین انجام نمی شود، اگر چه خادمان و زائران دلتنگ شده و حسرت دیدن گنبد امام حسین(ع) و خدمت به زائران را بر دل داشتند اما این بار موکب ها خدمت به زائران را به سمت کمک به نیازمندان هدایت کردند.

,

عشق حسینی نهفته در سینه شیعیان

, عشق حسینی نهفته در سینه شیعیان, عشق حسینی نهفته در سینه شیعیان,

با شیوع کرونا کمک های مومنانه و احسان مردم به اوج رسیده و موکب های اربعین به نیت خدمت به زائران امام حسین(ع) خود را برای خدمت و کمک به محرومان و نیازمندان آماده کردند.

,

این بار موکب ها برپا شده اند تا کمک های مردمی را جمع آوری کنند و آنها را در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا تقسیم کنند و تصویری از خدمت را به شکل دیگری نشان دهند.

,

مردم نشان دادند فرقی نمی کند کجا و چگونه خدمت کنند بلکه مهم عشق حسینی است که امسال به سبکی دیگر خود را نمایان می کند.

,

حالا این روزها موکب ها در حال تهیه بسته های معیشتی، تهیه مواد غذایی برای طبخ غذا در بین نیازمندان و سایر خدمات هستند تا در این روزهای اربعین ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دهند.

,

در این مدت نذورات نه تنها کم نشد بلکه به سمتی دیگر سوق داده شده، یکی نذر ماسک می کندو دیگری بسته های مواد غذایی خشک را توزیع می کند و یکی هم نذر خود را به صورت بسته لوازم التحریر، جهیزیه نوعروسان نیازمند و شکل های دیگر ادا می کند.

,

اربعین به رنگ همدلی و کمک مومنانه

, اربعین به رنگ همدلی و کمک مومنانه, اربعین به رنگ همدلی و کمک مومنانه,

محمد گودرزی یکی از خادمان موکب ها در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: شش سال است که در ایام اربعین با برپایی موکبی در کربلا به زائران امام حسین(ع) خدمت می کنم.

,

وی افزود: گویی در ایام اربعین برای خدمت به زائران، همه از هم سبقت می گیرند و این همان عشق حسینی است که در دل شیعیان نهفته است.

,

خادم موکب گفت: هر ساله در ایام اربعین در موکبی که داشتیم غذا طبخ می کردیم و در بین زائران توزیع می شد و برای هر لحظه از این خدمت افتخار می کردیم و به خود می بالیدیم که چنین افتخاری نصیبمان شده است. امسال به دلیل راهی نشدن به کربلا دلتنگ شدیم اما خدمت ما خادمان حسینی به سمت کمک به نیازمندان هدایت شده تا بتوانیم کمک حال نیازمندان باشیم.

,

وی بیان کرد: موکب ها امسال رنگ و بوی دیگری دارند، رنگ خدمت و همدلی را می توان در همه موکب ها مشاهده کرد که این روزها هرموکب در حال تهیه و تدارک بسته های معیشتی برای نیازمندان است.

,

جمع آوری کمک های مردمی توسط مواکب

, جمع آوری کمک های مردمی توسط مواکب, جمع آوری کمک های مردمی توسط مواکب,

در استان لرستان همه این روزها مشغولند، خیرین به شوق خدمت کمک می کنند و خادمانی این کمک را بسته بندی می کنند تا همزمان با ایام اربعین در بین نیازمندان توزیع کنند.

,

حجت الاسلام احمدرضا غلامی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: واقعه عاشورا و اربعین هیچگاه فراموش نخواهد شد بلکه هر ساله پر رنگ تر از همیشه این فرهنگ و هدف ترویج داده می شود.

,

وی افزود: هر ساله مراسم اربعین با شکوه و با حضور میلیونها عاشق امام حسین(ع)برگزار می شد اما امسال این مراسم به دلیل بیماری کرونا لغو شده اما خدمت خادمان اربعین به شکل دیگری انجام می شود.

,

حجت الاسلام غلامی تصریح کرد: موکب های اربعین امسال برای جمع آوری کمک های مردمی و توزیع آن در بین نیازمندان برپا می شود و افراد می توانند نذورات خود را تحویل دهند و سپس به صورت بسته های معیشتی توزیع می گردد.

,

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: در روز اربعین مراسم دعای این روز همزمان با شبکه ملی پخش می شود و بسیاری از برنامه ها در این ایام در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

,

وی بیان کرد: هیات های مذهبی در ایام اربعین هزار بسته معیشتی را تهیه کرده اند که در بین نیازمندان توزیع می شود.

,

اگرچه امسال سفر عشق نصیب عاشقان اباعبدالله (ع) نشده اما ارادت و اخلاص به شیوه و رسمی دیگر نشان داده می شود، رسمی که گویا تنها به شوق رضایت امام حسین(ع) انجام می شود، رسمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با عنوان کمک مومنانه بر آن تاکید بسیار دارند و ملت ایران که همیشه گوش به فرمان رهبری هستند نیز این بار کمک ها و خدمت را به صورت کمک مومنانه به نیازمندان اهدا می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه