اخبار داغ

رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک خبر داد؛

ورود اولین دسته از پرندگان مهاجر به کنارک/سیستان و بلوچستان مأمنی امن برای زمستان گذرانی پرندگان

ورود اولین دسته از پرندگان مهاجر به کنارک/سیستان و بلوچستان مأمنی امن برای زمستان گذرانی پرندگان
کیخا از ورود اولین پیش قراولان پرندگان مهاجر شامل کاکایی، فلامینگو، اگرت خاکستری، تنجه، آنقوت و انواع اردکسانان به سیستان و بلوچستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن ذاتی کیخا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک در گفت و گو با عصرهامون گفت: پرندگان مهاجر از آغاز فصل پائیز از مناطق سردسیر سیبری و آسیای میانه به خورها و تالابهای ساحلی این شهرستان کوچ و تا بهار سال آینده درمنطقه زمستان گذرانی می کنند.

ذاتی کیخا افزود: زیستگاه های متنوع موجود در سواحل شهرستان کنارک شامل سواحل جزر و مدی، جنگل های مانگرو، زیستگاه های دریایی، کوهستانی و صخره ای مأمنی مناسب را برای زمستان گذرانی جمعیت های مختلف پرندگان مهاجر فراهم کرده است.

وی در ادامه اذعان کرد: اولین دسته از پرندگان مهاجر شامل کاکایی، فلامینگو، اگرت خاکستری، تنجه، آنقوت و انواع اردکسانان وارد خورهای ساحلی این شهرستان شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک افزود: در حال حاضر شکار و زنده گیری هر گونه پرنده با هر روش صید ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت از اینرو ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به طور مستمر در منطقه حضور داشته و اقدام به گشت زنی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه