اخبار داغ

پرنده نجات یزدی ها در آشیانه می‌نشیند؟

مشکل آشیانه هلال احمر یزد برداشت متفاوتی از ضوابط است/تلاش برای راه‌اندازی پایگاه امدادهوایی پس از 8 سال

مشکل آشیانه هلال احمر یزد برداشت متفاوتی از ضوابط است/تلاش برای راه‌اندازی پایگاه امدادهوایی پس از 8 سال
ضرورت فعالیت پایگاه امدادهوایی برای مسئولان استان یزد با فعال شدن اورژانس هوایی یزد ثابت شده است اما اینکه آشیانه بدون استفاده مانده باشد جای سوال دارد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، با توسعه راه ها و در پی آن افزایش ترددها حوادث رانندگی هم افزایش پیدا می کند، حوادث طبیعی هم گاه و بی گاه که گریبان ساکنان کشورمان را می گیرد و در این مواقع انچه حرف اول را می زند تسریع در امدادرسانی و مدیریت بحران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

استان یزد با مساحت 131هزار و 575 کیلومتر مربع دارای 764 کیلومتر بزرگراه و 686 کیلومتر راه اصلی و 955 کیلومتر راه فرعی و 5848 کیلومتر راه‌های روستایی است و شرایط کویری و کوهستانی این منطقه هم بیش از هر چیزی ضرورت وجود امکانات و تجهیزات امدادرسانی را مشخص می کند که یکی از آن ها امدادهوایی است.

,

***آشیانه اما نه برای امدادهوایی

, ***آشیانه اما نه برای امدادهوایی, ***آشیانه اما نه برای امدادهوایی,

هلال احمر استان یزد به عنوان یکی از ارکان مدیریت بحران، برای ساخت یک پایگاه امدادهوایی اقدامات خوبی چون ساخت آشیانه را از 10 سال قبل کلید زد و ظرف مدت کوتاهی و در سال 94 اولین آشیانه پروازی امدادهوایی در یزد افتتاح شد و صدای ملخ های بالگرد فضای این پایگاه را پر کرد.

,

, ,

اما پس از مدت کوتاهی این پایگاه به حالت تعلیق درامد و کاربری خود را از دست داد و تا به امروز انچه در این پایگاه و آشیانه اتفاق نیوفتاده امدادهوایی است که بحث های زیادی در خصوص چرایی عدم فعالیت این آشیانه مطرح شده است.

,

چندی پیش جلسه ای درخصوص وضعیت این آشیانه با حضور استاندار، معاون عمرانی، مدیریت بحران و مسئولان هلال احمر برگزار شد و خبرهایی از این جلسه هم منتشر شد که آخرین وضعیت آشیانه امدادهوایی یزد را از مدیرکل مدیریت بحران استان یزد پرس و جو کردیم.

,

***فرصت طلایی مهم ترین مولفه در امدادرسانی

, ***فرصت طلایی مهم ترین مولفه در امدادرسانی, ***فرصت طلایی مهم ترین مولفه در امدادرسانی,

محمود شاکری شمسی مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص چرایی عدم راه اندازی آشیانه امداد هوایی هلال احمر یزد پس گذشت 8 سال از راه اندازی اظهار کرد: در سال 94 اشیانه ای برای راه اندازی امداد هوایی در پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر یزد با ظرفیت ها و امکانات مناسب ساخته شده است و استانداردهای لازم را هم دارد.

, یزدرسا,

, ,

 

,

شاکری شمسی افزود: با توجه به اینکه این اشیانه درست جنب فرودگاه یزد ساخته شده است، اداره کل فرودگاه های استان یزد نظر دارد که این آشیانه به داره کل فرودگاه ها ملحق شود تا بتواند از امکانات فرودگاه یزد استفاده کند که اگر این اتفاق بیافتند طبیعتا امدادگران و نجاتگران هلال احمر باید برای رعایت موارد امنیتی باید بعد از گذر از برخی گیت ها و ورودی ها به باند پرواز دسترسی پیدا کنند که به نظر جمعیت هلال احمر این مسئله می تواند در امدادرسانی اخلال ایجاد کند و فرصت طلایی امدادرسانی از دست برود.

,

***عبور از برخی مبادی امنیتی با شرایط بحران همخوانی ندارد

, ***عبور از برخی مبادی امنیتی با شرایط بحران همخوانی ندارد, ***عبور از برخی مبادی امنیتی با شرایط بحران همخوانی ندارد,

وی با بیان اینکه عبور از برخی کنترل ها و مبادی امنیتی با شرایط بحران همخوانی ندارد گفت: در شرایط بحران، زمان مهم ترین مولفه برای جان یک انسان است و مطمئنا در شرایط بحران نمی توان با توجه به نکات امنیتی که در فرودگاه ها باید رعایت شود و جزو ضروریات هم است، زمان را مدیریت کرد.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد تصریح کرد: سازمان اورژانس کشور برای امبولانس هوایی خود از سازمان هواپیمایی کشور مجوز گرفته است و در یزد هم مسائلی مانند سوختگیری را با اداره کل فرودگاه های استان یزد حل و فصل کرده اند و امنیت و حافظت ان هم به حراست اورژانس سپرده شده است و پیشنهاد ما هم برای هلال احمر همین منوال است.

,

, ,

***مشکل آشیانه یزد برداشت متفاوتی از ضوابط است

, ***مشکل آشیانه یزد برداشت متفاوتی از ضوابط است, ***مشکل آشیانه یزد برداشت متفاوتی از ضوابط است,

شاکری شمسی با بیان اینکه مشکل آشیانه یزد برداشت متفاوتی از ضوابط است ابراز کرد: در استان های دیگر آشیانه پرواز از منطقه فرودگاهی فاصله دارد اما این آشیانه دیوار به دیوار فرودگاه یزد قرار گرفته است و با توجه به قانون جدید مدیریت بحران کشور که تقریبا بسیاری از مسائل با محوریت جمعیت هلال احمر دیده شد الحاق این اشیانه به فرودگاه می تواند برخی محدودیت ها را برای امدادرسانی ایجاد کند.

,

وی با اشاره به فرصت 2 ماهه برای تعیین تکلیف این مسئله توسط استاندار یزد گفت: برای رسیدگی به این موضوع جلسه ای با مدیرعامل جمعیت هلال احمر و معاونان این جمعیت برگزار شد و حتی شخصا با برخی از استان ها برای رسیدن به یک راهکار موثر در این خصوص تماس گرفتم و حتی پیگیری این موضوع از جمعیت هلال احمر کشور هم به خود جمعیت استان سپرده شد تا بتوانیم بزودی شاهد فعالیت این آشیانه باشیم.

,

, ,

مطمئنا ضرورت فعالیت پایگاه امدادهوایی برای مسئولان استان یزد با فعال شدن اورژانس هوایی یزد ثابت شده است اما اینکه آشیانه ای با هزینه ها زیاد و امکانات کامل 8 سال بدون استفاده معلق و معطل مانده باشد جای سوال دارد اما امیدواریم به زودی آغوش این اشیانه برای پذیرش بالگرد و فعالیت این پایگاه باز شود و شاهد خدمات رسانی خوب و مفید ان در آینده نزدیک باشیم.

, مطمئنا ضرورت فعالیت پایگاه امدادهوایی برای مسئولان استان یزد با فعال شدن اورژانس هوایی یزد ثابت شده است اما اینکه آشیانه ای با هزینه ها زیاد و امکانات کامل 8 سال بدون استفاده معلق و معطل مانده باشد جای سوال دارد اما امیدواریم به زودی آغوش این اشیانه برای پذیرش بالگرد و فعالیت این پایگاه باز شود و شاهد خدمات رسانی خوب و مفید ان در آینده نزدیک باشیم.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه