اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه استان یزد:

لازمه ظهور امام زمان(عج) جهانی شدن امام حسین(ع) است/ «اربعین» روز جهانی شدن اباعبدالله الحسین(ع)

لازمه ظهور امام زمان(عج) جهانی شدن امام حسین(ع) است/ «اربعین» روز جهانی شدن اباعبدالله الحسین(ع)
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد به راهکارهای وصال به پروردگار در روز اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: لازمه ظهور امام زمان(عج) جهانی شدن امام حسین(ع) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه اربعین حسینی روز وصال است، گفت: اربعین، روز وصال به خدای متعال و امام زمان (عج) است و با توجه به اینکه امام زمان (عج) در هنگام ظهورشان خود را با امام حسین (ع) معرفی می‌کنند و می‌گویند «أَلا یا أهْلَ الْعالَمِ اَنَّ جَدّیَ الْحُسَیْن قَتَلوهُ عَطْشاناً». لازمه این حرف هم این است که امام حسین (ع) جهانی و در نزد مردم شناخته شده باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه معرفی امام عصر (عج) به‌واسطه معرفی امام حسین (ع) است افزود: راه معرفی و جهانی شدن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هم اربعین حسینی است که امسال متأسفانه نمی‌توانیم آن را برگزار کنیم.

,

وی اضافه کرد: امسال که به خاطر شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی وجود ندارد باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتشان بیان کردند.

,

شمس با اشاره به اینکه در روز اربعین حسینی که امکان حضور در مجالس فراهم نیست، می‌توانیم هر منزل را به یک حسینیه تبدیل‌شده کنیم افزود: با این کار می‌توان زیارت روز اربعین را در منزل خواند و فضائل اربعین را برای خانواده بیان کنیم.

,

مدیر حوزه علمیه یزد عنوان کرد: همچنین به نام اربعین حسینی می‌توانیم به نیازمندان و فقرا کمک کنیم و هزینه‌ای که قرار بر این بوده تا در مسیر اربعین استفاده کنیم را به مستمندان اختصاص دهیم.

,

وی در روز اربعین حسینی می‌توان صله‌رحم از طریق فضای مجازی و تلفن همراه برقرار کرد، اذعان داشت: دراین‌ارتباط می‌توانیم حدیثی در خصوص زیارت اربعین حسینی را برای اقوام و خویشان خود مطرح کنند و این روز را تسلیت بگویند.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه