اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

ساخت دستگاه بذرکار توسط صنعت‌گر رشتخواری

ساخت دستگاه بذرکار توسط صنعت‌گر رشتخواری
اعظمی گفت: با توجه به نیاز منطقه و افزایش قیمت ها، یک صنعت گر خوش‌ذوق در دهستان "باسفر" رشتخوار اقدام به ساخت دستگاه ریزدان کار-بذرکار با هزینه بسیار پایین تر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت‌وگو با صبح توس، گفت: با توجه به نیاز منطقه و افزایش قیمت یکی از صنعت گران خوش‌سلیقه در روستای باسفر اقدام به ساخت دستگاه ریز دان کار-بذرکار کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

اعظمی در ادامه، در رابطه با موارد استفاده از این دستگاه ر بخش های مختلف کشاورزی، گفت:  این دستگاه مخصوص کاشت یونجه، کلزا، کنجد، پیاز، گیاهان دارویی و گل‌های زینتی است.

وی در مورد مزایای ساخت این دستگاه، گفت: دستگاه موردنظر،قابل‌استفاده درکشت های کرتی و ردیفی با عمق و فاصله دلخواه است و صرفه‌جویی فراوان در میزان بذر مصرفی و کاهش هزینه مصرف بذررابه دنبال دارد. دقت فوق‌العاده در تنظیم عمق کاشت بذر ازدیگرمزایای این دستگاه است و استفاده بهینه گیاه از مواد غذایی و یکنواختی سایز محصول در زمان برداشت نیز کمک شایانی به کشاورز درزمان برداشت می‌نماید.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در ادامه یادآور شد: کاهش هزینه تنک کردن محصول در عملیات داشت از دیگر مزایای آن است . همچنین این دستگاه مجهز به دو فن جداگانه مکش و خلأ جهت ایجاد مکش و فشار یکنواخت در سیستم توزیع و همچنین مجهز به مخزن تخلیه و سیستم مکش مستقل جهت تخلیه بذرهای باقیمانده در مخازن می باشد و از نوع خارجی آن و یا دستگاه‌های مختلف ساخت داخل، قیمت تمام‌شده آن کمتر می‌باشد.

روی‌آوری صنعت گران جهت ساخت تجهیزات موردنیاز بخش کشاورزی می‌تواند کمک شایانی در حوزه رونق تولید داشته و به خودکفایی در بخش‌های مختلف منجر شود.

شهرستان رشتخوار بیش از 62 هزار نفر جمعیت دارد که شغل 90 درصد مردم در این منطقه کشاورزی و دام‌پروری است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه