اخبار داغ

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان خبر داد؛

افزایش چشمگیر مصرف بنزین سراوان در روزهای کرونایی/ عزمی جدی برای مقابله با سوخت‌کش‌ها وجود ندارد

افزایش چشمگیر مصرف بنزین سراوان در روزهای کرونایی/ عزمی جدی برای مقابله با سوخت‌کش‌ها وجود ندارد
محسن وزارتی گفت: با ​کاهش مصرف ناشی از شرایط ایجاد شده پس از شیوع بیماری کرونا، مصرف این فرآورده در ناحیه سراوان بر خلاف سایر نقاط کشور، به طور چشمگیری افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ به دنبال تشکیل صف های طولانی در جایگاه های سوخت شهرستان سراوان در روزهای اخیر، 12 مهرماه خبری با عنوان "مشکلات مردم دراتاق کار حل نمی شود/نظارت ضعیف در جایگاه های سوخت رضایت بخش نیست" در این پایگاه خبری منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون؛,
در همین راستا؛ محسن وزارتی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان به خبرنگار ما گفت: با توجه به شرایط خاص شهرستان های مرزی تحت پوشش ناحیه سراوان و وجود زمینه های بالای قاچاق فرآورده به دلیل تفاوت بهای فعلی بنزین با بهای مبادله آن در شبکه قاچاق که ناشی از شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارز بوده، انگیزه برای سودجویی از قاچاق بنزین بیش از پیش فراهم شده است.

وی ادامه داد: این شرایط موجب شده است، با وجود سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین و همچنین کاهش مصرف ناشی از شرایط ایجاد شده پس از شیوع بیماری کرونا، رشد مصرف این فرآورده در ناحیه سراوان بر خلاف سایر نقاط کشور که روند کاهشی مصرف دارد، به طور چشمگیری افزایش یابد.

نبود عزمی جدی برای مقابله با قاچاقچیان
 
,
,
,
,
, نبود عزمی جدی برای مقابله با قاچاقچیان,
,
این مقام مسئول افزود: با وجود اجرای طرح کدینگ بنزین در ناحیه سراوان، تعداد زیادی از خودروهای وانت حامل نفت گاز قاچاق که در عمل عزمی جدی برای مقابله با فعالیت علنی شان وجود ندارد، عمدتاً با پلاک انتظامی شهرستان سراوان در طرح کدینگ فعال هستند و به طور نامتعارف مبادرت به سوختگیری از جایگاه های آن شهرستان با هدف قاچاق فرآورده به آن سوی مرزهای استان می کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: از سوی دیگر در بین رانندگان خودروها این گرایش وجود دارد که سهمیه شارژ شده در کارت های هوشمند سوخت در روزهای ابتدایی هرماه از جایگاه ها دریافت شود که علیرغم ارسال کامل سهمیه جایگاه های حوزه سراوان و بیش از آن، رشد ناگهانی مصرف، موجب عدم تکافوی سهمیه ارسالی به جایگاه  و در نتیجه تشکیل صف خودروها در ورودی جایگاه ها می شود.
 
,
,
,
,
وزارتی خاطرنشان کرد: به منظور مقابله با قاچاق سوخت انسداد تعدادی از کارت های هوشمند سوخت متخلف در حوزه شهرستانهای سراوان، سیب سوران و مهرستان با هماهنگی مقام محترم قضایی در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: شلوغی پمپ های بنزین شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان، در اوایل مهرماه امسال به علت افزایش قابل توجه قیمت فرآورده ها در کشورهای همسایه بوده و کاهش شلوغی در این  بازه زمانی، مستلزم تشدید نظارت ها از سوی سایر نهاد های مسئول از جمله کمیته سوخت شهرستان، فرمانداری ها،  سازمان صمت، تعزیرات و ... است.

انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه