اخبار داغ

زندگی با طعم با مرگ:

آتش سوزی چراغ آباد؛ جان کودک ۵ ساله را گرفت

آتش سوزی چراغ آباد؛ جان کودک ۵ ساله را گرفت
بر اثر آتش سوزی که در یک خانه کپری روستای چراغ آباد هرمزگان رخ داده است، همه وسایل زندگی آنها سوخت و کودک ۵ ساله نیز جان خود را از دست داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ کپرنشینی را اگر نگاه کنید باورتان نمی شود که در قرن بیست و یک زندگی می کنید گویا همان عکس هایی هستند که در زمان های خیلی دور انسان هایی زیست می کرند که از امکانات شهری چیزی نمی دانستند تا اینکه کم کم امکانات و ابزارآلات ساخته شد و راه شهرها و روستاها باز شد تا مگر زندگی روی خوش خود را به مردم نشان دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

هرمزگان در حالی پایتخت اقتصادی ایران نام گرفته است که از فقر و نداری رنج می برد، گویای حرف صادقمان نیز کپرنشینانی هستند که در این عصر تکنولوژِی و زندگی لوکس و لاکچری اوقات می گذرانند و سقف خانه هایشان نه شیروانی و متحرک، بلکه پارچه ای و سست و نازک است و با کوچکترین جرقه ای آتش را به کام زندگی سرد می کند.

,

کپرنشینی که حالا جزئی از زندگی مردم هرمزگان شده است و نمادی از فقر و نداری را به رخ ثروتمندان می کشاند حالا نمادی برای آتش سوزی و مرگ شده است و تلخی دوران کودکی را به فرزندان نشان می دهد، آنها که قرار است در مدرسه زندگی آزمون و خطاهای بسیاری داشته باشند تا طعم بزرگ شدن را بچشند حالا با یک خطای کوچک طعم مرگ را خواهند چشید.

,

اگرچه کپرنشینی در این زندگی ماشینی لذت های خاص خودش را دارد اما اگر به همین گونه و با این امکانات محدود پیش برود بعید هم نیست خانه ای سست تر از خانه عنکبوت را برای مردم رقم بزند، سقفی که اگر باران رحمت الهی را در این خشک سالی قرن جدید به خود ببیند زحمت برای مردم می شود و کاشانه را در آب خود غرق می کند، درختی که خدا از چوب آن آتش زنه برای انسان می آفریند تا با آن حاجات خود برآورد، جان کودک ۵ ساله را میگیرد و به کام مرگ می کشاند.

,

در همین رابطه مهدی دهقانی بخشدار توکهوراظهار کرد: ۱۶ مهرماه زمانی که پدر و مادر خانواده ای جهت کار در زمین کشاورزی به از منزل رفتند، دختربچه ۵ ساله برای درست کردن صبحانه اجاق گاز را روشن می‌کند که به علت نامعلومی آتش سوزی اتفاق می افتد.

,

بخشدار توکهور افزود: روستای چراغ آباد توکهور و هشتبندی از توابع شهرستان میناب است که نزدیک ترین روستا به مرز استان کرمان، شهرستان منوجان است این خانواده نیز اهل شهرستان قلعه گنج استان کرمان هستند که برای کار به این منطقه مهاجرت کرده بودند.

,

وی ادامه داد: بر اثر این آتش سوزی، خانه کپری و همه وسایل آنها در آتش سوخت و کودک ۵ ساله نیز در این حادثه جان خود را از دست داد، روز گذشته ۲ اتش سوزی دیگر در کپر‌های کشاورزان نیز در روستای مجتمع امام رخ داد، چراغ آباد از لحاظ وسعت بسیار بزرگ است اما امکانات آن بسیار محدود و کپرنشینی در آن رایج است که نیاز است مسئولان به آن توجه بیشتری داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه