اخبار داغ

بیش از دو هزار پروژه نیمه تمام با عمر 15 ساله در کُردستان وجود دارد؛

افتتاح عجولانه پروژه های نیمه تمام راهی برای هدررفت هزینه هاست نه خدمت رسانی!/ جهش تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است

افتتاح عجولانه پروژه های نیمه تمام راهی برای هدررفت هزینه هاست نه خدمت رسانی!/ جهش تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است
عمر دولت دوازدهم رو به پایان است و باز خبرهایی مسرور بخش از مسئولین دم به دم می چرخد بدون آنکه دانست پروژه هایی که غالبا قبل از تکمیل به افتتاح می رسد تا رزومه کاری مسئولان استان در اواخر عمر دولت را پرو پیمان تر نشان دهد، به دلیل عدم امکان بهره برداری معلق می مانند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، عمر دولت دوازدهم رو به پایان است و باز خبرهایی مسرور بخش از مسئولین دم به دم می چرخد بدون آنکه دانست پروژه هایی که غالبا قبل از تکمیل به افتتاح می رسد تا رزومه کاری مسئولان استان در اواخر عمر دولت را پرو پیمان تر نشان دهد، به دلیل عدم امکان بهره برداری معلق می مانند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 استان کُردستان یکی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور است که از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نیست، در سال‌های اخیر پروژه‌های متعددی در بخش راه، مسکن، نفت و گاز و… برای توسعه و اشتغال در این استان اجرایی شده ولی متاسفانه بیشتر این پروژه‌ها به دلیل نبود اعتبار روند کندی را طی می‌کنند.

,

توسعه و ایجاد امکانات در استان‌های مختلف همواره مورد نظر مسئولان بوده و این مهم موجب شده است با انتخاب هریک از آن‌ها قول‌هایی در خصوص ایجاد آن‌ها داده شود، اما در برخی موارد بعضی کاستی‌ها سبب به تأخیر افتادن یا عدم اجرای آن‌ها شده است که دراین میان باید از کردستان نام برد. 

,

, ,

درمیان استان‌های کشور، کردستان ازجمله مناطقی به شمار می‌رود که به شدت نیازمند داشتن برخی امکانات و زیرساخت‌هاست که می‌توان به ساخت مراکز درمانی، آموزشی و ورزشی دراین میان اشاره کرد. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکنون اقدام جدی در این زمینه‌ها انجام نگرفته است و تنها پروژه‌هایی به سرانجام رسیده‌اند که مسئولیت آن‌ها به سپاه و بسیج سپرده شده است؛ موضوعی که می‌طلبد دراین خصوص چاره‌اندیشی شود.

,

استان کردستان در سال‌های اخیر به واسطه وجود مرز های باشماق و سیرانبند شاهد تردد هزاران ماشین سنگین بوده، ولی زیرساخت‌های این استان نظیر راه‌ها جوابگوی این حجم تردد کامیون نیست.

,

هر چند نمایندگان استان کردستان اعلام داشتند که؛ اولویت ما در این دوره تکمیل پروژه های نیمه تمام است اما حال باید دید این شعارها تا چه مرحله ای پیش خواهد رفت.

,

, ,

استان کردستان، دارای بیش از دو هزار پروژه ناتمام است

, استان کردستان، دارای بیش از دو هزار پروژه ناتمام است, استان کردستان، دارای بیش از دو هزار پروژه ناتمام است,

بهزاد رحیمی، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه با اشاره به اولویت‌های پی‌‌گیری نمایندگان حوزه‌های انتخابیه استان کردستان، در مجلس یازدهم اظهار کرد: استان کردستان، دارای بیش از 2 هزار و سیصد پروژه ناتمام است.

,

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین 15 سال از عمر کلنگ‌زنی و افتتاح اولیه پروژه‌های ناتمام استان کردستان می‌گذرد، گفت: با نمایندگان استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بنا را بر این گذاشتیم که با همکاری مجموعه استان پروژه جدید دیگری تا به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها تعریف نشود.

,

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورتی‌که حتی 30 درصد پروژه‌های ناتمام نیز به نتیجه برسند، به‌طور قطع در توسعه استان، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

,

وی با تأکیدبر اینکه اولویت کاری نمایندگان مردم استان کردستان، در مجلس یازدهم اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره است، افزود: اولویت‌های نخست در این خصوص، موضوع زیرساخت‌ها در استان است.

,

رحیمی با بیان اینکه اکنون استان کردستان یکی از استان‌های به‌شدت توسعه‌نیافته در برخورداری از راه‌های اصلی و استاندارد است، تصریح کرد: موضوع راه یکی از موارد مهم، در اولویت‌های تعیین شده است.

,

وی با تأکید بر اینکه استان کردستان از کریدورها و آزادراه‌های چهار بانده سهم اندکی دارد، ادامه داد: در صورت تکمیل و اصلاح این مهم، اصلاح نقاط حادثه‌خیز نیز انجام شده و بسیاری در این زمینه از مشکلات حل خواهد شد.

,

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه از هر سمت به استان کردستان بیایید، جاده‌ها حادثه‌خیز و دو طرفه است.

,

وی با بیان اینکه باید در این خصوص به یک وضعیت مناسب، در پایان چهار سال مجلس یازدهم برسیم، یادآور شد: در ادامه این روند اصلاح نقاط حادثه‌خیز را نیز می‌توانیم نتظار داشته باشیم.

,

رحیمی پروژه فرودگاه با 30 درصد پیشرفت فیزیکی را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و اظهار کرد: اتمام پروژه راه‌آهن همدان - سنندج، از دیگر پروژه‌های ناتمام دارای اولویت است.

,

, ,

بهره‌برداری از این پروژه‌ها در اشتغال و رونق اقتصادی استان مؤثر خواهد بود

, بهره‌برداری از این پروژه‌ها در اشتغال و رونق اقتصادی استان مؤثر خواهد بود, بهره‌برداری از این پروژه‌ها در اشتغال و رونق اقتصادی استان مؤثر خواهد بود,

وی با اشاره به وجود چندین کارخانه نیمه کاره در استان کردستان بیان کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیز در اشتغال و رونق اقتصادی استان مؤثر خواهد بود.

,

وی در خصوص مشکل تأمین آب کشاورزی در استان نیز با بیان اینکه متأسفانه مدیریت بیشتر سدهای ما، خارج از استان است، افزود: البته آبخیزداری این سدها داخل استان بوده اما بهره‌برداری از آن‌ها خارج از استان است که باید با همکاری دولت اقدامی، برای حفظ حق‌آبه استان صورت گیرد.

,

رحیمی با تأکید بر اینکه کشاورزی یکی از محورهای توسعه استان است، تصریح کرد: مشکل حق‌آبه از چند سد را داریم و باید برای این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

,

وی با بیان اینکه استان کردستان با توجه به وجود زمین‌های حاصلخیز و میانگین بارش قابل قبول، در زمینه کشاورزی مستعد است، ادامه داد: با توجه به موضوع تأمین حق آبه بخش کشاورزی از سدهای مذکور، این مورد در تحقق جهش تولید جای کار دارد.

,

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تمام مشکلات موجود در تامین آب اکنون نیز وضعیت مناسبی در حوزه کشاورزی داریم و جزء سه رتبه اول در تولید گندم هستیم. در تولید محصولات دیگر، همچون گوجه‌فرنگی نیز استان کردستان جزء استان‌های موفق است.

,

, ,

وی یادآور شد: اگر بتوانیم؛ در رابطه با تغییر سطح زیر کشت و محصولات تولیدی اولویت‌بندی داشته باشیم، به‌طور حتم استان کردستان، در بخش کشاورزی و جهش تولید در این بخش، حرفی برای گفتن خواهد داشت.

,

رحیمی با بیان اینکه پس از کشاورزی، گردشگری پتانسل بسیار خوبی برای استان است، اظهار کرد: صنعت نیز متأسفانه در استان نوپا بوده و اگر پروژه‌های ناتمام صنعتی را به نتیجه برسانیم، مطمئناً جهش تولید در استان محقق خواهد شد.

,

به راستی جهش تولید و استفاده از سخنان پر گهربار مقام معظم رهبری کلید راه حل مشکلات اقتصادی است که اگر مسئولین بتوانند آن را نقشه راه خود در انجام کارهایشان قرار دهند پیشرفت را مردم در کشور شاهد خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه