اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

کمتر از ۳۰ درصد یک میلیارد یورو به بخشهای درمانی تزریق شده است/لزوم رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات

کمتر از ۳۰ درصد یک میلیارد یورو به بخشهای درمانی تزریق شده است/لزوم رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات
رضا آریان پور گفت: دولت یک میلیارد یورو دریافتی از صندوق توسعه ملی را بطور کامل برای مقابله با ویروس کرونا، به وزارت بهداشت تخصیص دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رضا آریانپور، نماینده مردم شرق گلستان در گفتگو با گلستان ما، گفت: با موافقت مقام معظم رهبری، دولت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی جهت مقابله با کرونا دریافت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی افزود: متاسفانه براساس اظهارات وزیر بهداشت، این مبلغ بصورت کامل برای وزارت بهداشت و درمان تخصیص نیافته است و براساس گزارش مسئولین وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت و درمان ، کمتر از ۳۰ درصد این پول به واحدهای زیر مجموعه وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده است.

,

نماینده مردم شرق گلستان تاکید کرد: مسلما عدم تخصیص به موقع بودجه یاد شده، باعث خواهد شد که دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستانهای کشور از آمادگی لازم برای شرایط سخت پاییز و زمستان برخوردار نباشند و شاهد وضعیت بحرانی در حوزه سلامت کشور خواهیم بود.

,

آریانپور تصریح کرد: نکته دیگری که ما مشاهده کردیم این است که قسمت اعظم مبالغ پرداختی راسا توسط خود سازمان مدیریت بین استانها توزیع شده است و متاسفانه تبعیض زیادی بین تخصیصی استانها مشاهده می شود بطوریکه برخی استانها که به اندازه استان گلستان از کرونا آسیب دیده اند تا ۷ برابر استان گلستان از این محل دریافتی داشته اند که این موضوع به کرات مورد اعتراض مجمع نمایندگان استان گلستان واقع شده است. 

,

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر از سوی دولت و برخی از هموطنان شاهد عدم توجه به پروتکل های بهداشتی هستیم که می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

,

وی افزود: با توجه به مباحث اقتصادی و به خطر افتادن معیشت اکثریت مردم خصوصا اقشار آسیب پذیر ، تعطیلی برخی مراکز و بخش های تولیدی امکان پذیر نیست ؛ اما می‌توان برای جلوگیری از همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا تمهیدات سخت گیرانه درنظر گرفت.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ازمان بیماری کرونا و لزوم همزیستی ما با این بیماری،

,

ستاد ملی مبارزه با کرونا باید پروتکلهای اختصاصی هر گروه از مشاغل و نیز فعالیتهای اقتصادی، تفریحی، ورزشی و اجتماعی مردم را تهیه و ابلاغ نماید و بر رعایت و اجرای آن نیز نظارت سختگیرانه داشته باشد.

,

آریان پور گفت: در پایان بر خود واجب میدانم از تلاشهای مدبرانه، خالصانه و جهادی وزیر محترم بهداشت و درمان جناب آقای دکتر نمکی، معاونین محترم وی و کلیه پزشکان، پرستاران و پرسنل بهداشتی درمانی در راه مقابله با بیماری کرونا تقدیر و تشکر کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه