اخبار داغ

گفت‌وگوی اینترنتی مقام یمنی با سفرای اتحادیه اروپا

گفت‌وگوی اینترنتی مقام یمنی با سفرای اتحادیه اروپا
رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در دیدارهای ویدئوکنفرانسی با سفرای اتحادیه اروپا، هلند و چین درباره آخرین تحولات یمن و جنایات ائتلاف سعودی رایزنی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن دیدارهایی (از طریق ویدئوکنفرانس) با سفرای اتحادیه اروپا، هلند و چین برگزار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، در این دیدارها وضعیت انسانی، تبادل اسرا، نفتکش «صافر»، تشدید تنش‌های نظامی و اعلامیه مشترک پیشنهادی از «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن برای صلح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
,
 
,
عبدالسلام تأکید کرد، کسانی که در برابر صلح در یمن ایستاده‌اند کشورهای عضو ائتلاف متجاوز هستند که بر ادامه محاصره اصرار دارند، بحران بشری تنها یکی از تبعات محاصره ظالمانه و تأثیرات فاجعه‌بار آن بر همه ملت یمن است.
,
 
,
وی در دیدار با سفیر هلند به سالروز حمله ائتلاف سعودی به سالن بزرگ همایش‌ها در صنعاء اشاره و تأکید کرد: در زمان معاصر ما فجیع‌تر و وحشتناک‌تر از جنایات ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه ملت یمن وجود ندارد.
,
 
,
در حمله مذکور در اکتبر ۲۰۱۶ ، حدود ۱۴۰ یمنی به شهادت رسیدند و تعداد مجروحان به ششصد نفر رسید.
,
 
,
عبدالسلام در دیدار با سفیر چین نیز وضعیت سیاسی، امنیتی و انسانی، چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه میان ملت یمن و چین مورد بررسی قرار گرفت.
,
 
,
وی تأکید کرد، ائتلاف سعودی پس از شکست سیاسی سعی در گرسنگی دادن به ملت یمن و تحمیل موانع اقتصادی بیشتر برای تنبیه جمعی همه یمنی‌ها کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه