اخبار داغ

بانوی جوان حافظ قرآن کریم:

دختران جوان با مطالعه و افزایش علم خود را برابر شبهات مقاوم کنند

دختران جوان با مطالعه و افزایش علم خود را برابر شبهات مقاوم کنند
هما حبیبی دختران مسلمان را با برنامه و استوار در مسیر موفقیت توصیف کرد و گفت: امروزه دختر مسلمان دختری است که از بینش و آگاهی اسلامی برخوردار بوده و با استواری گام‌های بلند به سمت اهداف والای انسانی برمی‌دارد، دختری که می‌تواند به اعتقادات اسلامی خود پایبند بوده، از آنها دفاع کند و درگیر شبهات زیادی که وجود دارد نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، موفقیت بانوان همواره یکی از رویدادهای مهم و جذاب جوامع مختلف به خصوص ملت‌های مسلمان به شمار می‌آید چراکه به ادعای مخالفان اسلام، بانوان به خصوص دختران جوان در کشورهای اسلامی امکان حضور در جامعه و ایفای نقش ندارند برهمین اساس به سراغ یکی از دختران جوان و موفق کشور رفتیم و دقایقی کوتاه با وی درخصوص زمینه‌ها و عوامل موفقیت دختران با الگوی اسلامی به گفت‌وگو نشستیم.

هما حبیبی از شهرستان نکا یکی از دختران موفق کنونی و آینده‌دار کشور به شمار می‌آید که در حوزه‌های مختلف قرآنی، علمی و اجتماعی به موفقیت‌های مهمی دست یافته و درحال حاضر در این عرصه‌ها به ایفای نقش خود پرداخته و برای روزهای پر امید آینده برنامه‌ریزی می‌کند.

وی اکنون در سن 21 سالگی حافظ کل قرآن کریم و حکمت‌های نهج‌البلاغه است که به گفته خودش هشت سال قبل شروع به حفظ قرآن کرد و با عنایت پروردگار و زحمات پدر، مادر و استادش در مدت دو سال و چهار ماه و 19 روز موفق به حفظ کل قرآن شده است.

این بانوی جوان تاکنون موفق به اخذ دیپلم علوم و معارف اسلامی از مدرسه عالی شهید مطهری و مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث حفّاظ قرآن کریم از سوی وزارت علوم شده و درحال حاضر در رشته زبان و ادبیات عربی دانشگاه تهران مشغول تحصیل است.

وی که سابقه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی‌اش از دوران مدرسه آغاز شده و در دوران دانشگاه نیز ادامه یافته اکنون عضو شورای مرکزی کانون قرآن و عترت دانشگاه تهران و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجد قائم شهرستان نکا است.

از خانم حبیبی درمورد ویژگی‌های یک دختر مسلمان پرسیدیم که وی اظهار کرد: به نظر من امروزه دختر مسلمان دختری است که از بینش و آگاهی اسلامی برخوردار بوده و با استواری گام‌های بلند به سمت اهداف والای انسانی برمی‌دارد، دختری که می‌تواند به اعتقادات اسلامی خود پایبند بوده، از آنها دفاع کند و درگیر شبهات زیادی که وجود دارد نشود.

وی دختران را نیز مانند پسران دارای اهداف و برنامه‌های بلندی توصیف کرد و افزود: داشتن اهداف والا مسئله مهمی است و به نظر من خداوند به واسطه ایده‌ها و اهدافی که به ذهن انسان‌ها تداعی می‌شود انسان‌ها را هدایت می‌کند، من هم مانند بقیه انسان‌ها و دختران مسلمان کشورم ایده‌ها و اهدافی را برای خود ترسیم کردم که تازه از نظر خودم به پیش زمینه‌ها و مقدمات آنها رسیدم.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان وجه تمایز دختران مسلمان و غیرمسلمان، خاطرنشان کرد: به نظر من توصیفی که قرآن در مورد زنان و دختران مسلمان و نمونه دارد مانند آنچه که به عنوان مثال در آیات مبارکه سوره احزاب و دو آیه پایانی سوره مبارکه تحریم می‌بینیم، بهترین و کامل‌ترین تفاوت بین دختران مسلمان و غیرمسلمان است، کما اینکه اگر دختری به معنای واقعی کلمه مسلمان باشد یعنی اسلامش را به واسطه تحقیق به دست آورده باشد و صرفا ارثی نبوده باشد ویژگی‌هایی مانند استواری و پایبندی به اعتقادات و دفاع از آنها دارد که آن دختر را از دیگران متمایز می‌کند.

وی به عوامل موفقیت دختران در جامعه نیز پرداخت و گفت: عوامل موفقیت یک دختر مسلمان ابتدا شامل ویژگی‌هایی است که خود فرد دارد و قبلا به آن اشاره کردم، همانطور که اگر در راه درست قدم بر دارد به خواست خداوند در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد و هدایت خداوند شامل حالش می‌شود و البته که حمایت خداوند را هم به همراه خود دارد که از استرس‌ها و تنش‌های مسیر موفقیتش کم می‌کند.

حبیبی تصریح کرد: مناسب با این بیان، آیات سوره مبارکه طه را در داستان حضرت موسی (ع) داریم که می‌فرماید "بسم الله الرحمن الرحیم، قَالَا رَبَّنَا إنَّنَا نَخَافُ أَنْ یَفْرُطَ عَلَیْنَا أَوْ أنْ یَطْغَى(45)قَالَ لَا تَخَافَا إنَّنِی مَعَکُمَا أسْمَعُ وَ أرى(46)، و آیات سوره مبارکه شعرا که می‌فرمایند "بسم الله الرحمن الرحیم وَتَوَکَّلْ عَلَى الْعَزِیزِالرَّحِیمِ(217)الَّذِی یَرَیکَ حِینَ تَقُومُ(218)وَ تَقَلُّبَکَ فِى السَّاجِدِینَ(219)إنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ العَلِیمُ(220)".

وی افزود: برای به دست آوردن موفقیت در هر زمینه‌ای سختی‌هایی وجود دارد همینطور که در آیات هم داریم و این انسان است که با تلاش به موفقیت می‌رسد و آیات سوره مبارکه نجم هم گواه این مطلب است که می‌فرماید" أنْ لَیْسَ لِلْإنْسَانِ إلَّا مَا سَعى(39)وَأنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرَى(40)ثُمَّ یُجْزَیهُ الْجَزَاءَ الْأوْفَى(41)".

عضو شورای مرکزی کانون قرآن و عترت دانشگاه تهران به سختی‌ها و موانع خود در این مسیر نیز پرداخت و اذعان کرد: من هم در این مسیر سختی‌هایی داشتم و سعی کردم با روش‌های مختلف با سختی‌ها کنار بیایم و اجازه ندهم که مانع رسیدن به اهدافم بشوند، البته تلاش‌ها از دید خداوند پنهان نمی‌ماند و می‌توانم بگویم که در اکثر موارد وقتی که دیگر امیدی به انجام کار نبود و تقریباً همه راه‌ها بسته بود این خدا بود که حمایتم می‌کرد.

وی گفت: بعضی اوقات از ورود به بعضی از جاها منع می‌شدیم و یا اجازه برخی از کارها به ما داده نمی‌شد اما در نهایت لطف خدا بود که شامل حال ما می‌شد و کارها به درستی پیش می‌رفت، در بعضی موارد به اعتقاداتمان اهانت می‌شد و شبهه‌های زیادی مطرح می‌کردند به عنوان مثال شبی با دوستان مشغول بحث درباره کتابی جدید بودیم که همانجا شبهه‌ای جدید مطرح شد و با دوستان با هم جنبه‌های مختلف شبهه را بررسی کردیم.

حبیبی مطرح کرد: معمولا در مباحثه‌ها یک نفر معاند شده و شبهه ایجاد می‌کند و بقیه نیز جواب وی را می‌دهنند، درست فردای همان شب این شبهه از طرف یکی از اطرافیان مطرح شد که خدا را شکر توانستم جواب بدهم چراکه شب قبل این شبهه را کامل با بچه‌ها بررسی کرده بودیم.

وی همچنین به چگونگی تداوم موفقیت‌ها برای دختران مسلمان نیز پرداخت و افزود: در این زمینه از زبان خودم و با توجه به تجربیاتی که داشتم می‌گویم که اولین و موثرترین کاری که باید برای تداوم موفقیت انجام داد این است که علم‌مان را افزایش داده و تحقیق کنیم.

این دانشجوی دانشگاه تهران متذکر شد: در دنیایی زندگی می‌کنیم که به واسطه انتخاب و دین‌مان زیر ذره بین هستیم و آماج شبهاتی که به سوی ما روانه شده قرار داریم برهمین اساس حداقل برای اینکه سوالی برای خودمان نباشد تحقیق کنیم، کتاب‌ها و منابع اصل را بخوانیم و به هر چیزی که در فضای مجازی پخش می‌شود اعتماد نکنیم و به دنبال بالابردن معنویات باشیم.

وی در پایان گفت: دعاکنیم آقای‌مان امام زمان(عج) هرچه زودتر ظهور کنند و تا آن زمان سایه رهبر عزیزمان مستدام باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه