اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد؛

افزایش تعداد بیماران بستری با علائم حاد تنفسی همزمان با آغاز موج سوم کرونا/ پنهان کردن بیماری عامل شیوع خانوادگی ویروس کرونا

افزایش تعداد بیماران بستری با علائم حاد تنفسی همزمان با آغاز موج سوم کرونا/ پنهان کردن بیماری عامل شیوع خانوادگی ویروس کرونا
رشیدی نژاد گفت: بسیار مهم است که زمانی افراد به کرونا مبتلا می شوند، بیماری خود را به ویژه از سایر افراد خانواده پنهان نکنند، در غیر این صورت سایر اعضای خانواده هم درگیر خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تشکر از رسانه های محلی استان برای پوشش اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا، به خبرنگار راه آرمان گفت: موج سوم کرونا در استان کرمان هم نظیر سایر استان ها از 2 هفته قبل آغاز شده، در این بازه زمانی شاهد کاهش بیماران بستری بودیم که متاسفانه به یک باره تعداد بیماران بستری با علائم حاد تنفسی افزایش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, ,

وی افزود: این روند همچنان سیر صعودی دارد، با توجه به این شرایط بیان مکرر هشدارها از سوی دانشگاه علوم پزشکی مجددا از سر گرفته شده و اطلاع رسانی در سطح گسترده ادامه خواهد داشت.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد: با توجه به پیش بینی وقوع موج سوم کرونا، تمهیداتی از نظر درمانی اندیشیده شده و آن ها را عملی کردیم، در این راستا ظرفیت تخت های بیمارستانی برای بیماران کرونایی افزوده شده در آماده باش کامل قرار داریم.

,

رشیدی نژاد ابراز کرد: البته امیدواریم آنچه که پیش بینی و مهیا شده، مورد استفاده قرار نگیرد، از این رو همچون گذشته به کرمانی های عزیز توصیه می کنیم فاصله اجتماعی با زدن ماسک را در کنار شستشوی مکرر دست ها ادامه دهند.

,

رعایت فاصله گذاری در جمع های خانوادگی مانع شیوع کرونا در یک خانواده

, رعایت فاصله گذاری در جمع های خانوادگی مانع شیوع کرونا در یک خانواده, رعایت فاصله گذاری در جمع های خانوادگی مانع شیوع کرونا در یک خانواده,

وی یادآور شد: در حال حاضر متاسفانه درگیری در خانواده ها وجود دارد و غالبا چند عضو از یک خانواده هم زمان با یک دیگر دچار مشکل شدند و در بیمارستان بستری شدند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حتی در جمع های خانوادگی از اهمیت بالایی برخوردار می شود، چرا که اگر فردی از اعضای خانواده دچار بیماری شد، با حفظ قرنطینه بودن از انتقال بیماری به سایر اعضا خانواده جلوگیری کند.

,

رشیدی نژاد عنوان کرد: بیمار شدن یک فرد در خانواده می تواند سبب درگیری افراد مسن آن خانواده شود، قطعا عوارض بیماری و مرگ در افرادی که سن بالا دارند بیشتر است چراکه سیستم ایمنی ضعیف تر سبب بروز بیماری با شدت بیشتر در این افراد می شود.

,

وی ادامه داد: متاسفانه میزان مرگ و میر در افراد دارای سن و سال بالا بیشتر است، البته افراد دارای بیماری های زمینه ای، افرادی که داروهای ضد سرطان استفاده می کنند، افراد دیابتی و افرادی که دچار ضعف در سیستم ایمنی هستند نیز در گروه پر خطر قرار دارند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: به این افراد توصیه می شود تا حد امکان در اجتماعات غیر ضروری حاضر نشوند، در صورت لزوم این افراد باید از حتما با پوشش ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اجتماعات ضروری حضور پیدا کنند.

,

بیش از 50 درصد بیماران کرونایی با علائم خفیف در منازل درمان می شوند

, بیش از 50 درصد بیماران کرونایی با علائم خفیف در منازل درمان می شوند, بیش از 50 درصد بیماران کرونایی با علائم خفیف در منازل درمان می شوند,

رشیدی نژاد گفت: بیش از 50 درصد از بیماران کرونایی دارای علائم خفیف دارند و نیازی به حضور در بیمارستان ندارند، معمولا حدود 20 درصد از افرادی که مبتلا می شوند نیازمند دریافت مراقبت های پزشکی در بیمارستان ها دارند.

,

وی افزود: بسیار مهم است که زمانی افراد به کرونا مبتلا می شوند، بیماری خود را به ویژه از سایر افراد خانواده پنهان نکنند، در غیر این صورت سایر اعضای خانواده هم درگیر خواهند شد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: این موضوع در ادارات از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و لازم است که فرد بیماری خود را به رئیس مربوطه اطلاع دهد و در منزل بماند.

,

رشیدی نژاد اظهار کرد: هیچ منعی برای عدم حضور افراد کرونایی در محل کار وجود ندارد و روسای همه ادارات توجیه شده اند و بایستی با مرخصی بیماران موافقت کرده و از حضور آن ها در فضای اداری خودداری کنند.

,

وی یادآور شد: در یک خانواده برای جلوگیری از انتقال بیماری باید حفاظت های فردی توسط بیمار و سایر اعضا خانواده رعایت شود و سعی کنند بیماران را در مکانی ایمن برای مدت 10 تا 14 روز قرنطینه کنند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اذعان کرد: همه هم شهریان باید توجه داشته باشند که نباید نسبت به این بیماری سهل انگار بود، کرونا جدی است چرا که بی توجهی به آن ممکن است به مرگ نزدیکان ختم شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه