اخبار داغ

اقدام تأمل‌برانگیز رئیس شورای شهر سمنان؛

رپرتاژ رئیس شورا برای شهردار با چاشنی مصادره به مطلوب

رپرتاژ رئیس شورا برای شهردار با چاشنی مصادره به مطلوب
لازم است روشن شود، هزینه این دست رپرتاژ آگهی‌های پرشمار، از محل بیت‌المال و از جیب مردم پرداخت می‌شود یا هزینه‌ شخصی رئیس شوراست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در بودجه سال گذشته، برای نوسازی ناوگان درون‌شهری چند شهر از جمله سمنان، اوراق مشارکت پیش‌بینی شده بود؛ بر این اساس، مدیریت شهری در سمنان تصمیم گرفت تا با استفاده از فرصت پیش‌آمده، 15 دستگاه اتوبوس، هریک به مبلغِ سال گذشته 1.9 میلیارد خریداری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اما با طولانی شدن روند تهیه مدارک لازم توسط شهرداری، در حالی که شهرداری برای فراهم کردن تضامین بانکی، هزینه کلانی کرده بود، سامانه‌های مربوطه بسته شدند و شهرداری موفق به ثبت مدارک خود نشد!

,

پس از این، مکاتبات استانداری با بانک مرکزی و پیگیری‌های شورا و شهرداری برای تمدید مهلت ثبت مدارک بی‌نتیجه ماند؛ اما با رایزنی نماینده سمنان، در حالی که بانک مرکزی در 13 شهریورماه به طور مکتوب به استانداری سمنان اعلام کرده بود که امکان تمدید مهلت ثبت مدارک وجود ندارد، سه روز بعد، با مجوز دیوان محاسبات، زمان ثبت مدارک تا 31 شهریورماه تمدید شد.

,

اما باز هم کندی اقدامات، سبب شد که شهرداری نتواند مدارک خود را ثبت کند! باز هم به واسطه مذاکرات مجدد نماینده سمنان با دیوان محاسبات، مهلت ثبت مدارک برای «شهرداری سمنان» تا سوم مهرماه تمدید شد!

,

بر این اساس، تلاش‌ها برای دریافت 30 میلیارد تومان اوراق که 15 میلیارد تومان آن بلاعوض است به نتیجه رسید.

,

اما روز شنبه این هفته، سیادتی، رئیس شورای شهر، یک آگهی تشکر برای ناظم‌رضوی شهردار سمنان و شماری از کارکنان شهرداری در روزنامه نماینده سابق سمنان منتشر و از تلاش‌های آنان برای جذب اوراق 30 میلیاردی قدردانی کرد!

,

فارغ از عجیب بودن چاپ تشکر رئیس شورا برای شهردار، نیز فارغ از عجیب بودن نفسِ تشکر برای انجام یک وظیفه ذاتی، مصادره به مطلوب کردن اقدامات دیگران، از نکات جالب توجه آگهی مذکور است!

,

جالب این که این امکانی است که دولت در اختیار شهرداری قرار داده و تسویه نیمی از اوراق نیز بر عهده دولت است؛ در واقع شهرداری صرفا وظیفه داشته مدارک را آماده و تضامین را فراهم کند؛ با این حساب تشکر مذکور صرفا برای آماده‌سازی مدارک، جای شگفتی ندارد؟

,

افزون بر این، لازم است روشن شود، هزینه این دست رپرتاژآگهی‌های پرشمار، از محل بیت‌المال و از جیب مردم پرداخت می‌شود یا هزینه‌ی شخصی رئیس شوراست؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه