اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان یزد:

60 درصد کودک‌آزاری یزد مربوط به مهاجرین است/ اعتیاد اصلی‌ترین دلایل افزایش کودک‌آزاری در یزد

60 درصد کودک‌آزاری یزد مربوط به مهاجرین است/ اعتیاد اصلی‌ترین دلایل افزایش کودک‌آزاری در یزد
عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد اعتیاد را اصلی‌ترین دلایل افزایش کودک‌آزاری در یزد اعلام کرد و گفت: 60 درصد کودک‌آزاری یزد مربوط به مهاجرین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی عطابخش در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به دلایل افزایش کودک‌آزاری در استان یزد، گفت: بیشترین دلایل کودک‌آزاری در استان به خاطر والد یا والدین معتادی است که به طرق مختلف توصیه یا اجبار دارند که فرزندشان به اعتیاد روی آورد و یا اینکه برای آنها مواد مخدر فراهم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه بیش از 60 درصد کسانی که بابت کودک‌آزاری تماس می‌گیرند از مهاجرین و غیربومی‌های ساکن در استان یزد هستند، اضافه کرد: از دیگر موارد علت افزایش کودک‌آزاری این است که مردم نسبت به وجود اورژانس اجتماعی (123) آگاهی بیشتری پیدا کردند و اگر مشکلی در این رابطه برایشان به وجود آید تماس حاصل می‌کنند. شاید درگذشته هم بحث کودک‌آزاری وجود داشته ولی کسی با 123 تماس نمی‌گرفت، اما الان با افزایش آگاهی که پیدا کردند برای رفع مشکلشان با اورژانس اجتماعی تماس می‌گیرند.

,

وی از دیگر موارد علت‌های افزایش کودک‌آزاری در استان را عدم آگاهی والدین از وضعیت‌های کودک خود اعلام کرد و اذعان داشت: به این معنا که تعداد قابل‌توجهی از کسانی که با اورژانس اجتماعی تماس می‌گیرند این است که از وضعیت بیش فعالی کودک خود مطلع نیستند و کودک را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

,

عطابخش خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه ابتدای امسال از 46 مورد تماس گرفته‌شده با اورژانس اجتماعی (123) شش مورد آن به علت بیکاری والد بوده است.

,

مدیرکل بهزیستی استان یزد به خدمات اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: پس از تماس با اورژانس اجتماعی اگر مسئله جزئی باشد تلفنی با خانواده صحبت می‌شود ولی اگر کارشناس تشخیص بدهد که تیم باید به محل موردنظر اعزام شود، این کار صورت می‌گیرد و از خانواده دعوت می‌شود که در مرکز حضور پیدا کنند.

,

وی عنوان کرد: پس از حضور خانواده‌ها در مرکز، آگاهی لازم به آنها در خصوص موارد مختلف داده می‌شود و در موارد بسیار کم نیز اتفاق افتاده که اگر وضعیت حاد بوده، از طریق دادگاه حکم سرپرستی از خانواده گرفته‌شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه