اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

نقش رسانه‌های پرسشگر در برگزاری صحیح کمپین‌های انتخاباتی/ چرا به رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی می‌گویند؟

نقش رسانه‌های پرسشگر در برگزاری صحیح کمپین‌های انتخاباتی/ چرا به رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی می‌گویند؟
رسانه ها در این عرصه نبایستی نقش رپورتاژ و کمپین رسانه ای نامزدها را ایفا کنند و بایستی با قرار گرفتن در جانب و طرف مردم به رسالت خود را برای تنویر افکارعمومی و اصلاح امور جامعه عمل کنند و از این روست که با عمل به این وظیفه به عنوان رکن چهارم دموکراسی شناخته می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمپین های انتخاباتی یکی از مراکز اصلی و مدیریتی نامزدها برای متمرکز کردن و صف بندی رقابت با سایر کاندیدهای انتخاباتی است. کمپین ها هم طرفداران را به گرد هم جمع می کنند و هم با شور و هیجانی که بوجود می آورد باعث ایجاد ارزش افزوده برای نامزدها می شوند و افراد بیشتری در این حوزه جذب می شوند. از سوی دیگر مردم می توانند به طور مستقیم با برنامه ها و اهداف کاندیداها در کمپین های انتخاباتی آشنا شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کمپین ها بایستی وظیفه راهبری و همچنین جذب مردم را به خوبی ایفا کنند اما زمانی یک کمپین می تواند به طور گسترده و مطلوب عمل کند که رسانه ها را بازوهای خود قرار دهد. درواقع این رسانه ها هستند که به کمپین های انتخاباتی وجاهت و اعتبار می بخشند و این مراکز را در نظر مردم پررنگ می کنند.
,
 
,
نقش رسانه‌های پرسشگر در ایفای نقش صحیح کمپین‌های انتخاباتی
, نقش رسانه‌های پرسشگر در ایفای نقش صحیح کمپین‌های انتخاباتی, نقش رسانه‌های پرسشگر در ایفای نقش صحیح کمپین‌های انتخاباتی, ,
 
,
حضور در رسانه ها یکی از بهترین ابزار برای موفقیت در انتخابات است. درواقع در علم ارتباطات مطرح می شود که رسانه همان پیام است؛ یعنی هر فردی که رسانه و ابزار ارتباط جمعی در اختیار داشته باشد می تواند پیام خود را ارسال کند و افرادی که فاقد این موضوع باشند یا از امکانات رسانه ای کمتری برخوردارند قطعا در این حوزه ضعیف تر هستند. 
,
 
,
مهمترین موضوع در رسانه ها و خصوصا هدف کمپین های انتخاباتی جلب توجه مخاطبان و مردم هستند اما این جلب توجه به چه بهایی انجام می پذیرد. آشنایی مخاطب با کاندیدا می تواند بهترین راهکار برای موفقیت در انتخابات باشد. اما کمپین های انتخاباتی و رسانه ها به خودی خود نمی توانند در جلب توجه افکارعمومی موفق باشند و قطعا بایستی کمپین های انتخاباتی با برنامه های رسانه ای و استفاده از جوانان و شخصیت های خاص مردم را به سمت نامزد مورد نظر هدایت کنند. اما همه این موارد ظاهری است و آگاهی رسانی اصل اساسی هر کمپینی است که نباید از آن غافل شد.
,
 
,
در آمریکا که انتخابات ریاست جمهوری در جریان است بسیاری از شخصیت های مختلف ضمن تشویق مردم برای حضور در فرآیند دموکراسی و رای دهی سعی می کنند نامزد مورد نظر خود را نیز تبلیغ کنند. سلبریتی ها و ورزشکاران و افراد مطرح که همواره در نزد افکارعمومی جلوه می کنند یکی از راه های داغ کردن فضای کمپین های انتخاباتی است. 
, در آمریکا که انتخابات ریاست جمهوری در جریان است بسیاری از شخصیت های مختلف ضمن تشویق مردم برای حضور در فرآیند دموکراسی و رای دهی سعی می کنند نامزد مورد نظر خود را نیز تبلیغ کنند. سلبریتی ها و ورزشکاران و افراد مطرح که همواره در نزد افکارعمومی جلوه می کنند یکی از راه های داغ کردن فضای کمپین های انتخاباتی است. , در آمریکا که انتخابات ریاست جمهوری در جریان است بسیاری از شخصیت های مختلف ضمن تشویق مردم برای حضور در فرآیند دموکراسی و رای دهی سعی می کنند نامزد مورد نظر خود را نیز تبلیغ کنند. سلبریتی ها و ورزشکاران و افراد مطرح که همواره در نزد افکارعمومی جلوه می کنند یکی از راه های داغ کردن فضای کمپین های انتخاباتی است. ,
 
,
از این رو کمپین های انتخاباتی علاوه بر ارتباط با رسانه ها بایستی استراتژی عملی دقیقی داشته باشند. اهداف کمپین و فعالیت هایی که در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغاتی است، شناسایی مخاطب و دسته بندی آنها از لحاظ فکری، فرهنگی و اجتماعی، فردی و روانشناختی، و موقعیتی و جغرافیایی، موقعیتی که می خواهیم کاندیدا یا لیست نامزدان در آن قرار بگیرند، رعایت اصول اخلاقی و توجه به قوانین انتخاباتی تا کاندیدا به بی قانونی متهم نشوند؛ از جمله اقداماتی است که کمپین های انتخاباتی بایستی حتما به آن اهتمام داشته باشند.
,
 
,
داشتن شعارهای تبلیغاتی، استفاده از حضور جوانان و بانوان، استفاده از رنگ مناسب برای جداسازی و متفاوت سازی کمپین و شناخت آن از جمله کارهایی است که در کمپین های انتخاباتی انجام می دهند که سرعت انتقال پیام و جلب توجه مخاطب بیشتر مخاطب می انجامد.
,
 
,
از سوی دیگر بکار بردن خلاقیت در استفاده از پیام ها و طرح های تبلیغاتی یکی دیگر از اقداماتی است که در این حوزه بایستی انجام بپذیرد. اما رسانه ها در قرار دادن کمپین های انتخاباتی در مسیر درست نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. پرسشگری رسانه ها می تواند نظر افکارعمومی را نیز درخصوص مسائل اصلی جلب کند و کمپین های انتخاباتی را از یک فستیوال و جشنواره به محل اطلاع رسانی تبدیل کند. 
, از سوی دیگر بکار بردن خلاقیت در استفاده از پیام ها و طرح های تبلیغاتی یکی دیگر از اقداماتی است که در این حوزه بایستی انجام بپذیرد. اما رسانه ها در قرار دادن کمپین های انتخاباتی در مسیر درست نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. پرسشگری رسانه ها می تواند نظر افکارعمومی را نیز درخصوص مسائل اصلی جلب کند و کمپین های انتخاباتی را از یک فستیوال و جشنواره به محل اطلاع رسانی تبدیل کند. ,
 
,
کمپین‌های انتخاباتی یا جشنواره‌های سرگرمی؟
, کمپین‌های انتخاباتی یا جشنواره‌های سرگرمی؟, کمپین‌های انتخاباتی یا جشنواره‌های سرگرمی؟, ,
 
,
البته رسانه ها نیز در گرم شدن فضای کمپین های انتخاباتی نیز بسیار موثر هستند. حتی در این حوزه دیده می شود که از فیلم و موسیقی و ترانه نیز برای جلب توجه بیشتر استفاده می شود. متاسفانه دیده می شود که برخی از کمپین های انتخاباتی به صورت کاملا تبلیغاتی با ابزار صرفا جذاب مانند ترانه و فیلم و رنگ و حضور سلبریتی ها سعی در جذب مخاطب دارند و موضوعات اساسی مانند برنامه کاندیداها در این رقابت داغ رنگارنگ به محاق می رود.
,
 
,
بسیاری از جوانان خصوصا با روحیه جوانی به دنبال سرگرمی هستند و از این رو جذب کمپین های انتخاباتی می شوند. همین موضوع سبب داغ شدن کمپین های انتخاباتی می شود. حضور سلبریتی‌ها بیشتر باعث دادن فضایی غیر انتخاباتی و سرگرمی به این کمپین ها می شود. این درحالی است که کمپین های انتخاباتی بایستی محل تریبون آزاد و پرسش و پاسخ و ارائه برنامه باشد.
,
 
,
از سوی دیگر رسانه ها انحرافات انتخاباتی که در کمپین ها رخ می دهد را نیز تصحیح می کنند. در همین رابطه، از افشای خرید و فروش رای و تطمیع و دادن ناهار و شام های انتخاباتی گرفته تا موارد حادتر رسانه ها باعث احساس خطر نامزدها در آشکار شدن تخلفات انتخاباتی شان می شود و همین موضوع هم ناظران انتخابات و هم افکارعمومی را حساس می کند. همین مسئله سبب جلوگیری از بالارفتن ضریب خطاهای انتخاباتی می شود. 
, از سوی دیگر رسانه ها انحرافات انتخاباتی که در کمپین ها رخ می دهد را نیز تصحیح می کنند. در همین رابطه، از افشای خرید و فروش رای و تطمیع و دادن ناهار و شام های انتخاباتی گرفته تا موارد حادتر رسانه ها باعث احساس خطر نامزدها در آشکار شدن تخلفات انتخاباتی شان می شود و همین موضوع هم ناظران انتخابات و هم افکارعمومی را حساس می کند. همین مسئله سبب جلوگیری از بالارفتن ضریب خطاهای انتخاباتی می شود. , از سوی دیگر رسانه ها انحرافات انتخاباتی که در کمپین ها رخ می دهد را نیز تصحیح می کنند. در همین رابطه، از افشای خرید و فروش رای و تطمیع و دادن ناهار و شام های انتخاباتی گرفته تا موارد حادتر رسانه ها باعث احساس خطر نامزدها در آشکار شدن تخلفات انتخاباتی شان می شود و همین موضوع هم ناظران انتخابات و هم افکارعمومی را حساس می کند. همین مسئله سبب جلوگیری از بالارفتن ضریب خطاهای انتخاباتی می شود. ,
 
,
رسانه ها در این عرصه نبایستی نقش رپورتاژ و کمپین رسانه ای نامزدها را ایفا کنند و بایستی با  قرار گرفتن در جانب و طرف مردم  به رسالت خود را برای تنویر افکارعمومی و اصلاح امور جامعه عمل کنند و از این روست که با عمل به این رسالت به عنوان رکن چهارم دموکراسی شناخته می شوند. 
, رسانه ها در این عرصه نبایستی نقش رپورتاژ و کمپین رسانه ای نامزدها را ایفا کنند و بایستی با  قرار گرفتن در جانب و طرف مردم  به رسالت خود را برای تنویر افکارعمومی و اصلاح امور جامعه عمل کنند و از این روست که با عمل به این رسالت به عنوان رکن چهارم دموکراسی شناخته می شوند. ,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه