اخبار داغ

رئیس اسبق مرکز مطالعات فلسطین مطرح کرد:

چرا اسرائیل برای جلب حمایت بحرین و امارات تقلا می‌کند؟

چرا اسرائیل برای جلب حمایت بحرین و امارات تقلا می‌کند؟
سلطان‌شاهی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو بیان کرد: اگر کشوری مثل بحرین و امارات رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، این کشور از لحاظ اقتصادی می تواند نفسی بکشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا سلطان شاهی در مصاحبه با برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: اگر بخواهیم یک تحلیل واقعی از تحولات مربوط به موجودیت رژیم صهیونیستی ارائه کنیم و نتیجه ای به دور از فضاهای تبلیغاتی به دست بیاریم متوجه می‌شویم که اسرائیل چطور ظرف ۷۰ سال این موجودیت را تدوام بخشیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس اسبق مرکز مطالعات فلسطین بیان کرد: دو دلیل اصلی برای به وجود آمدن رژیم صهیونیستی می‌توان در نظر گرفت که نخستین آن توطئه یهودیان ثروتمند و دیگری خریداری سران کشورهای اسلامی می‌باشد.
,
 
,
سلطان شاهی گفت: در بحث توطئه یهودیان ثروتمند، این امر از سال ۱۹۸۷ میلادی آغاز شد و عملا یک پدیده استعماری شکل گرفت اما صهیونیست ها و توطئه آن ها کافی نبود، چراکه این منطقه دارای ملت های مسلمان و اعرابی بود که ساختاری قوی از لحاظ تمدن و سیاست داشتند و به راحتی نمی توانستند یک موجودیت غیر را بپذیرند.
,
 
,
وی تصریح کرد: تنها راه این بود که سران این ملت ها خریداری شده و با جنبش صهیونیسم همراه شوند که این امر رخ داد و تاکنون هم ادامه داشته است.
,
 
,
رئیس اسبق مرکز مطالعات فلسطین بیان کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، برای از بین بردن رژیم صهیونیستی اسباب و عللی وجود دارد که آن‌ها باید عملی شود، اما به طور قطع و براساس سنت الهی، باتوجه به اینکه این رژیم یک رژیم کاذب است از بین خواهد رفت.
,
 
,
سلطان شاهی در رابطه با چالش های داخلی رژیم صهیونیستی بیان کرد: از مهم‌ترین و اولین چالش‌های رژیم صهیونیستی این است که در همان ابتدای کار یهودیان را براساس وعده‌هایی از ۱۰۲ کشور به فلسطین اشغالی آوردند، در حالی که زبان، اعتقادات و آئین و رسوم متفاوت بایکدیگر داشتند و این خود سبب اتفاقات ناخوشایندی شد.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مهم ترین چالش های رژیم صهیونیستی این است که مرز اسرائیل هنوز مشخص نیست، چرا که این رژیم با همسایه های خود به توافق نرسیده است.
,
 
,
رئیس اسبق مرکز مطالعات فلسطین، آمار بالای سقط جنین در اسرائیل را از دیگر مشکلات این کشور دانست و گفت: از جعیت ۵ میلیون نفری اسرائیل صرفا دو میلیون متولد اسرائیل بوده و سه میلیون نفر از دیگر جاهای جهان به این جا آمده که این خود مسئله مهمی است.
,
 
,
سلطان شاهی با تاکید بر اینکه اقتصاد اسرائیل به شدت شکننده است، یادآور شد: از دیگر چالش های این رژیم نداشتن انسجام در سطوح سیاسی، نظامی و امنیتی و اعتقادی و فکری است. به طور مثال مسئولین موساد با دیگر مسئولین نهادهای امنیتی اختلاف دارند.
,
 
,
وی بیان کرد: شکاف‌های اجتماعی و بحران‌های بین نسلی فضایی را در مقابل اسرائیل قرار داده تا این رژیم نتواند برای خود برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشد و به همین خاطر است که اگر کشوری مثل بحرین و امارات رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد از لحاظ اقتصادی می تواند نفسی بکشد.
,
 
,
رئیس اسبق مرکز مطالعات فلسطین بیان کرد: براساس نظرسنجی‌های انجام شده متعدد، مردم دنیا نسبت به اسرائیل و یهودیت تنفرعجیبی دارند، این در حالی است که اسرائیل از تمام ظرفیت های سیاسی و رسانه ای خود برای محبوبیت در بین مردم جهان استفاده کرده اما مردم دیگر کشورهای جهان نتوانسته‌اند این مهم را پذیرفته و مقبولیتی برای اسرائیل به وجود آید.
,
 
,
سلطان شاهی با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای دنیا اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: برخی از کشورهای اسلامی رژیم صهیونیستی را تحریم کرده‌اند که می‌توان به اردن و مصر اشاره کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه