اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با دانا:

امروز راهی جز قرنطینه تهران برای مقابله با کرونا نداریم/ دولتی‌ها به حرف متخصصان گوش دهند!

امروز راهی جز قرنطینه تهران برای مقابله با کرونا نداریم/ دولتی‌ها به حرف متخصصان گوش دهند!
نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: با بالا رفتن شدت ویروس کرونا راهی جز قرنطینه تهران در حد توان دولت باقی نمانده است و دور کاری ها باید از سر گرفته شود.
[

پروین صالحی مبارکه، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان این‌که امروز راهی جز قرنطینه تهران در برابر کرونا وجود ندارد، اظهار کرد: با بالا رفتن شدت ویروس کرونا و وقوع موج های گوناگون این بیماری، راهی جز قرنطینه تهران در حد توان دولت باقی نمانده است، دور کاری ها باید از سر گرفته شود و با رعایت قرنطینه راه های مقابله و تلاش برای قطع زنجیره ویروس کرونا پیش گرفته شود.

, پروین صالحی مبارکه، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خطاب به برخی دولتمردان عنوان کرد: کسانی که تخصصی در بیماری‌های عفونی و واگیر ندارند باید سخنان متخصصان این حوزه را گوش داده و تصمیم گیری درباره قرنطینه تهران را به کارشناسان بهداشتی وزارت بهداشت بسپارند و اگر بخواهند با توصیه‌های کارشناسان مخالفت کنند این عواقب به تبع دامن آنها را خواهد گرفت.

,

نماینده مردم مبارکه در مجلس، برپایی نقاهتگاه‌ها در شرایط پر شدن ظرفیت بیمارستان‌های کرونایی را الزامی دانست و تاکید کرد: در شرایط روند پیشرفت ویروس کرونا برپایی نقاهتگاه ها ضروری است چرا که آنها از سوی کارشناسان بهداشت اداره می‌شوند، امروز با توجه به افرایش هزینه های تخت های بیمارستانی و مشکلات بودجه ای وزارت بهداشت نمی تواند به اندازه لازم تخت‌های بیمارستانی فراهم کند و از این رو وجود نقاهتگاه‌ها در شهری مانند تهران می تواند بسیار لازم و کمک کننده باشد.

,

وی با اشاره به الزامات برپایی نقاهت گاه ها در تهران ادامه داد: نقاهتگاه‌ها نیازمند فضای باز قابل تهوبه، اکسیژن، ابزارهای بهداشت شخصی و ضدعفونی کننده مجهز برای قرار دادن تختهای بیمارستانی بوده 0که بتوانند با فاصله از یکدیگر قرار داشته شوند.

,

صالحی مبارکه ادامه داد: مساله مقابله با کرونا کاملا دو طرفه است و مسئولان بهداشتی، دولت و ستاد کرونا باید به وظایف خود عمل کرده و از طرفی دیگر مردم نیز باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و اگر هر یکی از این دو قطب کم‌کاری کند ما نمی توانیم زنجیره کرونا را قطع کنیم.

,

این نماینده مجلس با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بیان کرد: کرونا رفتارهای عجیبی دارد و اصلا قابل پیش بینی نیست، شاید مسائل امنیتی و بیوتروریسم را در این باره بتوان در نظر گرفت و مطرح شود و از آنجایی که داروی این ویروس کشف نشده مردم باید با ابزارهای حفاظتی خود را در برابر کرونا ویروس ایمن کنند.

,

 نماینده مردم مبارکه در مجلس عنوان کرد: مجلس از ابتدای شکل گیری کرونا تذکراتی را به مسئولان بهداشتی داده و آنها باید در دستور کار قرار دهند اما در عین حال ویروس کرونا عظم همگانی را برای مقابله می‌خواهد تا از بین برود.

,

صالحی با بیان اینکه نباید افراد مبتلا به کرونا بیماری خود را پنهان کنند، خاطرنشان کرد: درمان و واکسنی برای کرونا نیست تنها باید ابزارهای بهداستی و ضدعفونی کننده در اختیار مردم قرار گیرد و افراد مبتلا باید خود را از دیگران دور نگه دارند چرا که آنها منبع انتشار ویروس هستند و اگر بخواهند بیماری خود را پنهان کنند و از ماسک استفاده نکنند این برای جامعه بسیار خطرساز و ناایمن است.

,

انتهای پیام/ا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه