اخبار داغ

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس اعلام کرد

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار مجلس یازدهم/ نمایش همبستگی ملی در شرابط کرونایی در کشور

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار مجلس یازدهم/ نمایش همبستگی ملی در شرابط کرونایی در کشور
جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه مردم در بحث کرونا یک همبستگی ملی را به نمایش گذاشتند، گفت: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد صالح جوکار پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت چهار ماهه مجلس جدید، گفت: ترکیب مجلس یازدهم بسیار خوب و با حضور نیروهای جوان، متخصص و دانشگاهی و با نمایندگانی افرادی کار خود را آغاز کرد که تجربیات خوبی را در تنظیم قوانین و مسائل نظارتی داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به دنبال تعامل با دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی است اضافه کرد: مجلس در کنار تعاملی که با دستگاه‌ها دارد مسئله نظارت خود را به صورت جد در مسائل مختلف دنبال خواهد کرد.

,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس یازدهم چند نکته بسیار اهمیت در دستور کار داشتیم، اضافه کرد: در طول این مدت در مجلس شورای اسلامی 29 طرح قانونی در طی این مدت مشارکت داشتیم و چهار طرح قانونی را ارائه کردیم.

,

 

,

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار مجلس یازدهم

, اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار مجلس یازدهم, اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار مجلس یازدهم,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از جمله اولویت‌هایی بود که نمایندگان مجلس به آن پرداختند و با توجه به اینکه در قانون اساسی رجال سیاسی و مذهبی مدیر و مدبر بودند شاخص‌های آن ریز نشده بود به همین دلیل خواستیم بعد از چهل سال از انتخابات، کیفی‌تر در انتخابات ریاست جمهوری ورود کنیم.

,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون با بیان اینکه انتخابات شوراها در دستور کار مجلس است افزود: بخش نظارتی مجلس بر این انتخابات و نظارت بر عملکرد چهارساله شوراها دو موردی است که در دستور کار خود خواهیم داشت.

,

وی اصلاح تقسیمات کشوری و تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه را از دیگر برنامه‌های مجلس یازدهم اعلام کرد و گفت: طرح درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز در دستور کار مجلس یازدهم خواهد بود.

,

جوکار اضافه کرد: در طول این مدت با 10 وزیر و روسای سازمان‌های کشوری ملاقات و دستوراتی در راستای حل مشکلات استان گرفته شد که در حال دنبال کردن آن هستیم.

,

 

,

یک همبستگی ملی در جریان کرونا به نمایش گذاشته شد

, یک همبستگی ملی در جریان کرونا به نمایش گذاشته شد, یک همبستگی ملی در جریان کرونا به نمایش گذاشته شد,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در سطح جهان و کشور به وجود آورد، عنوان کرد: با توجه به عدم آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا ولی در سطح کشور با حضور پرشور مردم در صحنه و انجام اقدامات گوناگون از سوی اقشار مختلف مردم به‌خوبی توانستیم این بیماری را کنترل کنیم که نشان‌دهنده یک همبستگی ملی بود.

,

وی به نقش اثرگذار بانوان در جریان شیوع ویروس کرونا اشاره و اعلام کرد: بانوان در این زمینه نقش بسیار اثرگذاری داشتند که نشان داد جامعه ما آمادگی لازم برای انجام حرکت‌های گسترده در مقابل تهدیدات مختلف را دارد.

,

 

,

روزانه یک‌میلیون ماسک در سطح کشور در حال تولید است

, روزانه یک‌میلیون ماسک در سطح کشور در حال تولید است, روزانه یک‌میلیون ماسک در سطح کشور در حال تولید است,

جوکار با اشاره به اینکه روزانه یک‌میلیون ماسک در سطح کشور در حال تولید است افزود: این کار با حضور فعال کارآفرینان در حال انجام است که مشکلی از کشور را حل ساخت و یک همبستگی را به نمایش گذاشت.

,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایط کرونا بسیاری از افراد بیکار شدند و بسیاری از کارها از فعالیت بازماندند و زندگی برای مردم سخت شد که در طرح مواسات که با منویات رهبر معظم انقلاب اجرایی شد تولیدات بسیاری داشتیم که برای حل معیشت اقشار آسیب‌پذیر جامعه اثرات مثبت بسیاری را در پی داشت.

,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب استان یزد در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: طرح آمایش استانی که یک برنامه‌ریزی راهبردی برای استان یزد است می‌تواند ظرفیت را در بخش‌های مختلف توسعه دهد و مشاغل جدیدی مانند استارت آپ را به وجود خواهد آورد.

,

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی حرکت‌های نوآورانه‌ای در استان خواهیم داشت، افزود: بحث توسعه نساجی در استان که قدمت خوبی در استان یزد دارد در حوزه اشتغال نقش بسیار مهمی دارد که برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی خواهیم داشت تا بتوانیم از این ظرفیت به نحو احسن بهره ببریم.

,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی به برخی از فعالیت‌های خود در طی چهار ماه گذشته اشاره و اذعان داشت: در طی این مدت 675 مورد مراجعات مردمی، انجام 1625 مورد مکاتبات با دستگاه‌های حقوقی و حقیقی برای رفع مشکلات، انجام بازدیدها با حضور مدیران کل با اولویت محلات مشکل‌دار شهرستان، بازدید از 4 بخش و 6 شهر و 24 روستا بازدید انجام‌شده است.

,

 

,

آب، مهمترین مسئله راهبردی استان یزد

, آب، مهمترین مسئله راهبردی استان یزد, آب، مهمترین مسئله راهبردی استان یزد,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی مهمترین مسئله راهبردی استان را مسئله آب اعلام کرد و گفت: اولین اقدام در این راستا با هماهنگی وزارت نیرو، مجموعه آب نیرو و قرارگاه خاتم که مجری خط دوم انتقال آب به استان هستند نشستی برگزار و تقسیماتی کار و تقسیم وظیفه صورت گرفت.

,

وی با اشاره به اینکه مدتی است که کارگاه خط دوم انتقال آب به یزد به علت نداشتن منابع تعطیل‌شده بود، گفت: منابع زیادی در ابتدا به آن اختصاص داده نشد مثلاً در قانون بودجه سال 99 تنها 2 میلیارد تومان برای خط دوم انتقال آب به یزد دیده شده که این میزان برای نگهداری 60 کیلومتری که اجرا شده هم کفایت نمی‌کند.

,

 

,

مسیر خط دوم انتقال آب به یزد با خط اول متفاوت است

, مسیر خط دوم انتقال آب به یزد با خط اول متفاوت است, مسیر خط دوم انتقال آب به یزد با خط اول متفاوت است,

جوکار مبلغ مورد نیاز برای طرح خط دوم انتقال آب به استان را 11 هزار و 500 میلیارد اعلام کرد و افزود: این انتقال آب از سد خرسان استان چهارمحال و بختیاری به صورت مشترک با استان کرمان و اصفهان است ولی مسیر آن با خط اول انتقال آب به یزد نیست چون دائماً در معرض تهدید بود و عقلانی نبود که موازات آن خط، خط دوم را نیز اجرایی کنیم فلذا مسیر خط در سال‌های گذشته تغییراتی پیدا کرد و مصوب هم شد.

,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، گفت: طی جلسه‌ای که با دو معدن دار بزرگ در استان داشتیم مقرر شد تا 50 درصد هزینه آن را عهده‌دار شوند و دنبال آن هستیم تا سریع‌تر خط دوم را فعال و انتقال آب را به استان داشته باشیم که 150 میلیون مترمکعب ظرفیت آن خواهد بود.

,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از مشکلات در استان یزد این بود که از نظر کمی و کیفی شاهد عدالت در توزیع نبودیم زیرا بخشی از آب‌ها در برخی مناطق شهر باکیفیت و بخشی بی‌کیفیت بود که با ارائه طرح به دنبال آن هستیم تا بتوانیم ترکیبی از آب‌های انتقالی و آب چاه را با عدالت در سطح شهر توزیع کنیم.

,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راستای حل مسائل و مشکلات استان با در نظر گرفتن نظرات نخبگان استان کارگروه‌هایی تشکیل داده شد، گفت: با ارائه فراخوان، بیش از 500 نفر در آن شرکت کردند و 17 کارگروه تشکیل شد تا در زمینه‌های مختلف بتوانند فعالیت و کارهای اثربخشی را در سطح استان انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه