اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد

ثبت ۲۸ وقف جدید به ارزش ۵۲ میلیارد ریال در استان مرکزی

ثبت ۲۸ وقف جدید به ارزش ۵۲ میلیارد ریال در استان مرکزی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۲۸ وقف جدید به ارزش ۵۲ میلیارد ریال امسال در نقاط مختلف این استان به ثبت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه وقف در جمع خبرنگاران افزود: ۲۸ وقف جدید به ارزش ۵۲ میلیارد ریال امسال در نقاط مختلف این استان به ثبت رسید.  از مجموع این 28 موقوفه جدید ۲۵ مورد انفرادی و سه مورد دیگر نیز وقف مشارکتی بوده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی ادامه داد: خیران استان مرکزی در طول یکسال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و مرمت بقاع متبرکه استان کمک کردند و عملیات اجرایی مرمت نیز در چند بقعه متبرکه جریان دارد.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در دهه وقف (۲۴ مهر تا سوم آبان‌ماه)در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

,

واحدی بیان کرد: توزیع پنج هزار سبد معیشتی در طرح احسان ماندگار ، برگزاری ۳۵ سلسله نشست‌ تخصصی با اصناف، جوامع علمی، حوزویان، خیران و بازاریان با هدف نهادینه کردن فرهنگ وقف و برگزاری نشست تخصصی وقف و رسانه با حضور خبرنگاران و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و نشریه‌های این استان از جمله برنامه‌های دهه وقف است.

,

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های مختلف اعم از بصیرت‌افزایی ، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شاخص استان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا ، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا ، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان و دیدار با  استاندار محترم از دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان مرکزی است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: در دهه وقف ، تجلیل از فعالان حوزه وقف با عنوان همایش یاوران وقف ، برپایی ۱۱ایستگاه همه واقف باشیم و برپایی خیمه‌های معرفت در هشت بقعه متبرکه با هدف ترویج سنت حسنه وقف پیش بینی گردیده است .

,

واحدی بیان کرد: توزیع ۱۴ سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، حمایت از ۲۰ خانواده زندانیان به ارزش ۲ میلیارد ریال، تکریم مدافعان سلامت و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت با محوریت بیمارستان موقووفه آیت‌الله خوانساری اراک، نشست با اصحاب رسانه و افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح نیروگاه خورشیدی از دیگر برنامه‌های دهه وقف استان مرکزی است.

,

وی با بیان اینکه دهه وقف از پنجشنبه ۲۴ مهر آغاز و تا شنبه سوم آبان نیز ادامه دارد ، بیان کرد: هر روز از دهه وقف با یک عنوان نامگذاری گردیده است.

,

روز اول دهه وقف با عنوان وقف کارکرد رسانه در فرهنگ سازی وقف، روز دوم با عنوان نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)، روز سوم با عنوان نقش وقف در عمران و آبادانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، روز چهارم با عنوان نقش سازمان‌های مختلف در توسعه فرهنگ وقف، روز پنجم با عنوان نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی، روز ششم با عنوان کارکرد وقف در اقتصاد پایدار و جهش تولید، روز هفتم با عنوان جایگاه وقف در حوزه آموزش و توسعه علم، روز هشتم با عنوان خدمات اجتماعی نهاد وقف، روز نهم با عنوان نقش مردم در صیانت از موقوفات و روز دهم با عنوان نقش وقف در حوزه سلامت نامگذاری شده است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در خصوص عملکرد یکسال گذشته این نهاد نیز گفت: توزیع ۳۶ سری جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در طرح پیوند آسمانی ، کمک به یک‌هزار کودک بی سرپرست به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در طرح دست‌های مهربانی ، توزیع یک هزار و ۳۰۰ بسته تحصیلی به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در طرح مهر تحصیلی  از مهمترین اقدامات یکساله این نهاد است.

,

 

,

واحدی بیان کرد: توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه به ارزش ۷۵ میلیارد ریال، کمک به ۵۰۰ بیمار نیازمند به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در طرح مهر تندرستی ، توزیع بسته‌های بهداشتی به ارزش۲۵ میلیارد ریال (شامل ماسک ، دستکش ، مواد ضد عفونی کننده و گان بیمارستانی) ، آزادسازی ۱۰ زندانی جرائم مالی غیر عمد با پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و حمایت از ۵۰ خانواده زندانی از دیگر اقدامات یکسال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است.

,

وی گفت: ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن به سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار شده که از این ۵۰ هزار واحد بین 10 الی 12 هزار واحد توسط اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و در سطح استان به ویژه شهر اراک احداث خواهد شد که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

,

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی افزود: عملیات احداث ۱۵ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۰۰ کیلووات در مجاورت ۱۴ بقعه متبرکه و یک موقوفه در سطح استان به ارزش ۵۵ میلیارد ریال در یک سال گذشته آغاز شده که تعدادی از آنها همزمان با دهه وقف امسال افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه